بهزی

نحوه عملکرد جرثقیل یدکش امدادخودرو ها

زمان مطالعه 1 دقیقه

نحوه عملکرد جرثقیل یدکش امدادخودرو ها

جرثقیل یدکش امدادخودروها یک وسیله نقلیه و تجهیزاتی است که برای جابجایی و حمل خودروهای معطل شده یا آسیب دیده استفاده می‌شود. این جرثقیل‌ها معمولاً در مراکز خدمات راهنمایی و رانندگی، ایستگاه‌های خدمات رانندگی و سایر مکان‌هایی که خدمات امدادخودرو ارائه می‌دهند، موجودند.عملکرد جرثقیل یدکش امدادخودروها به صورت زیر است:

تأیید موقعیت و وضعیت خودرو

ابتدا، کارشناس یدکش یا راننده آن به محل واقعی خودرو معطل یا آسیب دیده می‌رود و وضعیت آن را بررسی می‌کند. این شامل ارزیابی نوع خرابی، وزن خودرو و دیگر عوامل مرتبط است.

نصب جرثقیل

پس از تأیید وضعیت خودرو، جرثقیل یدکش متناسب با اندازه و وزن آن نصب می‌شود. جرثقیل معمولاً روی شاسی یک خودروی سنگین نصب می‌شود و دارای بازوهای قابل تنظیم و تلسکوپی است.

بلند کردن خودرو

پس از نصب جرثقیل، با استفاده از کنترل‌های مخصوص، خودروی معطل یا آسیب دیده بلند می‌شود. جرثقیل معمولاً دارای قابلیت بلند کردن بارهای سنگین و قدرتمند است.

بیرون کشیدن خودرو

بعد از بلند کردن خودرو، جرثقیل آن را به سمت خود می‌کشد تا از محل معطلی یا حادثه خارج شود. این مرحله شامل کنترل دقیق و حرکت هماهنگ جرثقیل و خودرو است.

حمل خودرو

پس از بیرون کشیدن خودرو از محل معطل، جرثقیل آن را به مقصد مورد نظر حمل می‌کند، مانند کارگاه تعمیرات یا مرکز خدمات.

تخلیه خودرو

در مقصد، جرثقیل خودرو را به آرامی به زمین می‌آورد و سپس طبق دستورات مربوطه، خودرو تخلیه می‌شود.جرثقیل یدکش امدادخودروها با استفاده از سیستم‌های هیدرولیکی و مکانیکی کنترل می‌شود. راننده یا کارشناس یدکش با استفاده از دسته‌ها، دکمه‌ها یا سوئیچ‌مخصوصی که در داخل کابین جرثقیل قرار دارد، توانایی کنترل حرکات جرثقیل را دارد. این سیستم کنترل به کاربر امکان می‌دهد جرثقیل را بلند کند، حرکت دهد، چرخاند و کنترل کند. عملکرد دقیق جرثقیل ممکن است بسته به نوع و مدل آن متفاوت باشد، اما این مراحل اصلی است که در بسیاری از جرثقیل‌های یدکش امدادخودروها وجود دارد.

امدادخودرو پردیس , مکانیک سیارپردیس فاز8 , مکانیک سیارپردیس فاز 9 , مکانیک سیار پردیس فاز 11 , امداد خودرو بومهن رودهن وحومه , مکانیک سیار بومهن و رودهن , خودروبر پردیس , خودروبر رودهن و بومهن , یدکش پردیس فاز11 , جرثقیل پردیس فاز8 ,

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.