بهزی

جست‌وجو

تاریخچه و حقایق نرده های فلزی

زمان مطالعه 1 دقیقه

تاریخچه و حقایق نرده های فلزی

از نظر افراد ناآگاه ، فلز، فلز است اما انواع مختلفی از فلزات وجود دارد که همه آنها می توانند سبک و احساس خاص خود را به یک محصول نهایی اضافه کنند. فلز بخشی مشترک از خانه و مناطق اطراف آن است و در طول قرن ها ، یکی از رایج ترین ویژگی های یک خانه یا ساختمان نرده های اطراف آن بوده است. نرده های فلزی دارای نقش ترکیبی در محیط خانه هستند و علاوه بر ظاهر زیبا ، از یک سطح امنیتی بیشتر برخوردار می شوند. در طول سال ها انواع مختلفی از فلزات برای نرده های فلزی استفاده شده است و موارد زیر محبوب ترین آنها هستند.

نرده راه پله می تواند دارای چه جنس هایی باشد؟

نرده راه پله دارای انواع مختلفی با جنس ها و طرح های متفاوت است که علاقه مندان خود را دارد. جنس انواع این حفاظ ها شیشه ای، فلزی و سنگی می باشد. هر کدام از این وسایل با جنس های مذکور دارای ویژگی هایی هستند. انواع حفاظ های چوبی دارای طرح های بسیار زیبایی هستند که گاها از خود چوب ساخته می شوند. البته برخی اوقات شکل چوب را دارند اما از فلز ساخته و رنگ شده اند تا شکل چوب بگیرند.

در این میان انواع فلزی در دو نوع فرفورژه و استیل در بازار موجود هستند. حفاظ های راه پله ای با این جنس از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند. این حفاظ ها به راحتی شسته می شوند و برای هماهنگی با دکوراسیون خانه رنگ آمیزی می شوند. در این میان حفاظ های شیشه ای بیشتر برای محیط های تجاری، باغ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این حفاظ ها به خوبی می توانند نور و اشعه خورشید را از خود عبور دهند. حفاظ های راه پله شیشه ای از سکوریت ساخته می شوند که نشکن هستند و مقاومت نسبتا خوبی دارند. نوع سنگی این نرده ها نیز بیشتر برای نماهای سنگی منازل و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نرده های فلزی استیل

فولاد خفیف به محبوب ترین شکل فلز برای ساخت نرده های فلزی تبدیل شده است و این به دلایل زیادی وجود دارد. از همه مهمتر برای تولیدکنندگان ، این فلز ارزان است ، به ویژه هنگامی که به صورت عمده خریداری شود. این کاهش گسترده در هزینه ها به نفع بسیاری از تأمین کنندگان و تولید کنندگان نرده های آهن بوده است ، که به مبارزه با افزایش هزینه ها در مناطق دیگر کمک می کند.
فلز فولاد خفیف نیز بدون شکنندگی بسیار قابل انعطاف است و آن را به جایگزینی ایده آل برای نرده های فلزی فرفورژه تبدیل می کند. وقتی شروع به حذف تدریجی فلز آهن کرد ، محبوبیت این روش تولید فلز رو به رشد بود و از نظر تولید نرده فلزی جایگزین آن شد. حتی تا به امروز ، استیل خفیف رایج ترین شکل فولاد است.

نرده های فلزی استیل ضد زنگ

اگرچه بسیاری از افراد مختلف به اختراع یک فولاد ضد زنگ نزدیک بودند ، اما در کتاب های تاریخ ثبت شده است که هری برلی در اوت 1913 فولاد ضد زنگ را اختراع کرد. کمتر زنگ می زند تصورات را به طرق مختلف تسخیر کرده است.

استیل ضد زنگ در بسیاری از دریچه های موتور هواپیما های جنگنده که از فولاد ضد زنگ ساخته می شدند و در جنگ تلاش داشتند، ساخته شده است اما در دهه 1920 بود که برای ساخت و سازها و کارهای خارجی معمول مورد استفاده قرار گرفت.

کلیسای جامع سنت پل در لندن و ساختمان کرایسلر در نیویورک تنها دو مکان معروف هستند که در قسمت خارجی آنها با فولاد ضد زنگ تقویت شده اند. امروزه نرده ها و موانع فولاد ضد زنگ صیقلی در بسیاری از خانه ها که قاب های نرده ها و راه پله ها را قاب بندی می کنند نقش پشتیبانی می کنند.

انواع مختلفی از فلزات در ایجاد نرده های آهنی با برنج و کروم مورد استفاده قرار گرفته است که یک پوشش و سبک منحصر به فرد برای نرده ها ایجاد می کند. با توجه به فاکتور هزینه ، به نظر می رسد که فلز خفیف استیل محبوب ترین شکل فلز برای نرده ها باقی می ماند اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که این مورد را برای استفاده گسترده متمایز می کند.

قابلیت انعطاف پذیری آن کمک می کند تا طیف گسترده تری از طرح ها ایجاد شود ، اطمینان حاصل شود که مشتریان می توانند با ضمانت ماندگاری طولانی مدت نرده ها ، سبک مورد نظر خود را بدست آورند. سلیقه مد و بودجه همیشه بر تصمیم کلی نرده های فلزی تأثیر می گذارد اما گزینه های زیادی برای هر مصرف کننده وجود دارد.

نرده راه پله با رنگ سیاه صنعتی

یکی از ایده های چشم گیر نرده راه پله، ایجاد یک سبک صنعتی در طراحی خانه است. در این آشپزخانه بازسازی شده که در بلوک های ساحلی واقع شده و نمایی باز و روشن دارد، یک راه پله مشکی گرافیکی، جلوه ای صنعتی به فضای روشن و دلنشین این آشپزخانه روشن بخشیده است و ترکیب بسیار زیبایی خلق شده است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.