بهزی

جست‌وجو

هایلایتر چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

هایلایتر چیست؟
هایلایتر همان‌طور که از نامش پیدا است برای روشن و براق کردن قسمت‌هایی از صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع هایلایتر یک محصول آرایشی است که از محبوبیت زیادی در بین خانم‌ها برخوردار است و برخی قسمت‌های صورت را در مرکز توجه قرار می‌دهد. یکی از جدیدترین ترندهای آرایشی که امروزه میکاپ آرتیست‌ها به آن اهمیت می‌دهند و سعی می‌کنند در آرایش از آن استفاده کنند، همین هایلایتر است. استفاده از هایلایتر کاملا اختیاری و سلیقه‌ای است و بدون استفاده از آن، آرایش شما کامل و بدون نقص خواهد بود. هایلایتر پوست شما را شاداب و درخشان می‌کند و با سرحال نشان دادن چهره شما، جذابیت صورت‌تان را دو برابر بیشتر می‌کند. بیشتر میکاپ آرتیست‌ها و آرایشگران برای کانتور کردن و لیفت کردن بعضی از قسمت‌های صورت از هایلایتر استفاده می‌کنند.

کاربرد هایلایتر و نحوه استفاده از آن

قبل از اینکه به سراغ استفاده از هایلایتر بروید، مطمئن شوید که کار آرایش‌تان به پایان رسیده باشد. هایلایتر باید روی کرم‌پودر و پنکیک استفاده شود و بعد از زدن نباید از هیچ لوازم آرایشی دیگری استفاده کنید. بعد از اینکه کرم‌پودر و پنکیک زدید زمان استفاده از رژگونه است. یک رنگ رژگونه طبیعی، ملایم و زیبا را انتخاب کنید و با براش مناسب روی گونه‌ها بزنید. بعد از زدن رژگونه نوبت به استفاده از هایلایتر می‌رسد. بهترین قسمت‌ها برای زدن هایلایتر، روی برجستگی گونه‌ها، نوک بینی، روی پیشانی، چانه و بالا لب می‌باشد. در واقع این‌ها همان قسمت‌هایی هستند که باید با کمک هایلایتر روشن‌تر شوند تا صورت شما درخشان و شفاف به نظر برسد.اجباری به استفاده از هایلایتر روی تمام قسمت‌های صورت وجود ندارد و می‌توانید فقط برای براق کردن گونه‌ها از آن استفاده کنید. برای زدن هایلایتر می‌توانید از برای سایه استفاده کنید و به خوبی بلند کنید تا به‌طور یکدست روی صورت‌تان پخش شود. از هایلایتر برای استخوان ابرو نیز می‌توانید استفاده کنید تا استخوان برجسته‌تر و حالت ابرو زیباتر شود. برای استفاده از هایلایتر باید به نوع پوست صورت‌تان توجه کنید.
هایلایترها انواع گوناگونی دارد و بسته به جنس پوست مورد استفاده قرار می‌گرند. پوست‌های چرب باید از هایلایترهای پودری و پوست‌های خشک باید از هایلایترهای مایع یا کرمی استفاده کنند. رنگ هایلایتر نیز تاثیر زیادی بر زیبایی چهره دارد.اگر رنگ پوست‌تان سفید و یا گندمی است بهتر است از هایلایترهای با تناژ صورتی استفاده کنید. اگر هم پوست تیره و سبزه دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از هایلایتر رنگ طلایی است. نوع براشی که برای زدن هایلایتر استفاده می‌کنید نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. برای زدن هایلایترهای پودری باید از براش‌های معمولی استفاده کنید ولی برای زدن هایلایتر کرمی و مایع سعی کنید براشی را انتخاب کنید که سفت‌تر باشد تا هایلایتر روی پوست صورت پخش نشود. میزان هایلایتری که برای میکاپ روز استفاده می‌کنید باید متفاوت از میکاپ برای شب باشد تا صورت‌تان در نور شب برق زیادی نداشته باشد. اگر دوست دارید قسمت‌هایی از صورت‌تان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و روشنایی مختصری در آن وجود داشته باشد استفاده از هایلایتر گزینه مناسبی برای شما است.

انواع هایلایتر

🔸🔶 هایلایتر مایع

هایلایتر مایع یک نوع از هایلایتر است که به دلیل کارایی بیشتر نسبت به دیگر هایلایترها، طرفداران بیشتری دارد. هایلایتر مایع به دلیل بافت نرم و سبکی که دارد بهتر روی پوست صورت قرار می‌گیرد و همین موضوع سبب علاقه بیشتر به این نوع از هایلایتر شده است. اگر می‌خواهید برای براق کردن صورت از هایلایتر مایع استفاده کنید بهتر است از رنگ‌های ملایم مانند هلویی و طلایی استفاده کنید. روش استفاده از هایلایتر مایع به این صورت است که باید چند قطره از هایلایتر را روی نوک بینی، برجستگی گونه، استخوان ابرو و بالا لب بزنید و به خوبی محو کنید. اکلیل و براق‌کننده‌ای که داخل هایلایتر مایع قرار دارد، بعد از استفاده درخشندگی زیبایی روی پوست صورت ایجاد می‌کند. این نوع هایلایتر بیشتر برای خانم‌هایی که پوست خشکی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد و قبل از زدن آن باید از زیرسازهایی مانند کرم‌پودر و مرطوب‌کننده استفاده کنید. هایلایتر مایع تنوع رنگی زیادی دارد و دست شما را برای انتخاب رنگ دلخواه کاملا باز می‌گذارد.

🔸🔶 هایلایتر کرمی

هایلایتر کرمی برای خانم‌هایی که پوست خشکی دارند انتخاب مناسبی است. این نوع هایلایتر برای عروس‌هایی که دوست دارند تغییرات زیاد و چشمگیر داشته باشند گزینه خوبی است. از آن‌جایی که این هایلایتر باعث غیرطبیعی و مصنوعی شدن چهره می‌شود استفاده از آن تا حدودی نیاز به مهارت و تجربه دارد. این هایلایتر را می‌توانید روی بخش‌هایی از صورت مانند گونه، بینی، بالا لب و چانه بزنید. این کار سبب حجیم کردن لب‌ها و برجسته‌تر کردن گونه‌ها می‌شود. هایلایتر کرمی نسبت به دو نوع دیگر، فرمولاسیون فشرده‌تر و رنگدانه‌های زیادتری دارد و ظاهر براق‌تری نیز ایجاد می‌کند. از این رو باید مراقب باشید تا میزان زیادی از آن را روی پوست صورت نزنید.

🔸🔶 هایلایتر پودری

اگر پوست چرب و مختلط دارید بهتر است از هایلایتر پودری استفاده کنید. این هایلایتر ظاهر طبیعی و زیبایی دارد و فیکس کردن آن ساده‌تر است. هایلایتر پودری چهره را تغییر نمی‌دهد و فقط سبب براق شدن قسمت‌هایی از صورت‌تان می‌شود. نکته مهمی که در رابطه با هایلایتر پودری وجود دارد این است که، باید لایه‌های هایلایتر را کم کم و به‌صورت لایه‌ای اضافه کنید تا میزان درخشندگی آن قابل کنترل باشد. این نوع هایلایتر مناسب مواقعی است که می‌خواهید یک آرایش ملایم و طبیعی داشته باشید که خیلی جلب توجه نکند. نکته مهمی که در رابطه با استفاده از لوازم آرایش وجود دارد این است که، همواره سعی کنید از لوازم آرایش اصل و باکیفیت استفاده کنید و هیچگاه برای خرید محصولات آرایشی نگران صرف هزینه نباشید. لوازم آرایش به‌طور مستقیم با سلامت انسان در ارتباط است و استفاده از نوع تقلبی و بی‌کیفیت آن، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدن وارد می‌کند. بیشتر محصولات آرایشی موجود در بازار حاوی سرب هستند که بعد از استفاده شادابی و نشاط پوست را از بین می‌برند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.