بهزی

آسانسور کارگاهی الیماک و معرفی خصوصیات آن

زمان مطالعه 1 دقیقه

آسانسور کارگاهی الیماک و معرفی خصوصیات آن

امروزه در انجام بسیاری از پروژه های صنعتی، عمرانی، تجاری، معدنی و غیره از انواع آسانسورهای کارگاهی استفاده می کنند. استفاده از آسانسور کارگاهی سبب تسریع در کارها، سهولت انجام کار و همچنین صرفه جویی در انرژی و غیره می گردد. به همین دلیل است، که برای بسیاری از پیمانکاران و مالکان ساختمان های تجاری بزرگ و کوچک همیشه این سوال مطرح است، که آیا اجاره آسانسور کارگاهی یا الیماک بهتر است و یا برای بهینه کردن هزینه ها و صرفه جویی در آن به خرید آسانسور کارگاهی یا الیماک بپردازند. اگر شما هم جزوه این دسته از افراد هستید، در این صورت بهترین است برای آشنایی با مزیت های اجاره و یا خرید آسانسور کارگاهی و یا الیماک همراه ما باشید.

آسانسور کارگاهی

اکثر پیمانکاران و مالکان با آسانسور کارگاهی و انواع آن آشنایی دارند و یا با آن کار می کنند. آسانسور کارگاهی نوعی بالابر است. از این بالابرها در پروژه های ساختمانی و احداث بناهای مختلف برای حمل مواد، مصالح و افراد در صنایع مختلف به کارگران و مهندسین کمک می کند. از آسانسور کارگاهی امروزه به صورت وسیع در پروژه های مختلف استفاده می شود. هر گاه حرفی از ساخت و ساز و بازرسی، تعمیر و یا تولید به ویژه در ارتفاعات زیاد به میان می آید، استفاده از آسانسور کارگاهی اجتناب ناپذیر است. امروزه در اکثر پروژه ها به ویژه پروژه های راه سازی، ساخت پل و تونل، ساختمان سازی، نفت و گاز، معدن و غیره استفاده می شود. بر اساس نوع کاربرد و استفاده ای که آسانسور کارگاهی دارد، این آسانسورها را به چند دسته آسانسور کارگاهی صنعتی، ساختمانی و حمل و نقل اشاره کرد. از آسانسورهای کارگاهی در برج های انتقال، دکل ها، تونل ها، نیروگاه ها، برج های انتقال زغال سنگ، برج های ارتباطی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه معمولا در سازه های بالاتر از بیست متر از آسانسور کارگاهی استفاده می شود. اما در سازه های مرتفع مانند صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و یا نیروگاه و معدن و غیره استفاده از آسانسور کارگاهی الیماک بیشتر است. که کارکرد اصلی و مهم آن روان سازی و تسریع در پیشرفت کار است.

آسانسور کارگاهی الیماک

یکی از برندهای معتبر و خوب در زمینه آسانسور کارگاهی، برند الیماک است. این آسانسور کارگاهی یک جرثقیل ساخت و ساز قابل اعتماد است. که از سرعت بالایی برخوردار می باشد. از جمله ویژگی های که آسانسور کارگاهی الیماک دارد، سهولت انجالم عملیات با ان، نصب راحت، طراحی هوشمندانه و قیمت نهایی مناسب آن می باشد.

کشور سازنده آسانسور کارگاهی الیماک

آسانسور کارگاهی الیماک تولید کشور سوئد است که به دلیل قیمت و سهولت استفاده ای که دارد، در ایران با استقبال بسیاری از برج سازان، کافرمایان و پیمانکاران پروژه های مختلف تجاری، صنعتی، عمرانی و غیره مواجه شده است. آسانسورهای کارگاهی الیماک محصولی با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا است که در مقایسه با محصولات رقیب بسیار قوی تر و ارزشمند تر است. کسب رضایت و خدمات پس فروشی که برند الیماک آسانسور کارگاهی دارد، سبب محبوبیت و موفییت این برند از آسانسور کارگاهی شده است.

بسیاری از کارفرمایان و پیمانکاران برای سهولت انجام پروژه و حمل و نقل مواد و مصالح و حتی نیروی کار به ارتفاعات مختلف پروژه از آسانسور کارگاهی الیماک استفاده می کنند. امروزه آسانسور کارگاهی الیماک در تناژهای مختالف در دسترس است و کارفرمان، مالکان و پیمانکاران پروژه های مختلف صنعتی، عمرانی، تجاری و غیره می توانند بر اساس نیاز خود به خرید و اجاره تناژهای مختلف این آسانسور کارگاهی بپردازند.

موارد استفاده آسانسور کارگاهی الیماک

آسانسور کارگاهی الیماک برای پروژه هایی که زمان کافی برای انجام عملیات های زمان بر وجود ندارد و یا موقعیت و مکان اجرای پروژه طوری است که امکان نصب آسانسور به صورت دائم و همیشگی وجود ندارد، در این صورت آسانسور کارگاهی الیماک بسیار مناسب خواهد بود. این آسانسور کارگاهی این امکان را دارد، که با افزایش ارتقاع پروژه های عمرانی و تجاری و غیره ارتفاع آن نیز افزایش پیدا کند. چرا که این آسانسور تا ارتفاع ۵۰۰ متر و بالاتر می توان طول داشته باشد و بار را حمل کند. میزان قدرت و توان حمل بار توسط آسانسور کارگاهی بین یک الی یک و نیم و دو تن است. امروزه در بازار انواع مدل های آسانسور کارگاهی الیماک وجود دارد، که از جمله آنها عبارتند از: – ALIMAK SCANDO ۶۵۰ XL – ALIMAK SCANDO 650 FC-S – ALIMAK SCANDO 650

– ALIMAK SCANDO 450 – ALIMAK SCANDO 65/32 – ALIMAK SCANDO 45/30 – ALIMAK SC 65/32 – ALIMAK SC 45/30 – ALIMAK SC 65

ویژگی های آسانسور کارگاهی الیماک

همانطور که گفتیم از جمله برندهای معتبر و محبوب آسانسور کارگاهی در ایران، برند الیماک سوئد است. این آسانسور کارگاهی دارای برخی مزایا و ویژگی هایی در مقایسه با محصولات رقیب است، که سبب برتری و محبوبیت آن نسبت به رقبای دیگر شده است. از جمله مزایای و ویژگی هایی که آسانسور کارگاهی الیماک دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد: – انعطاف پذیری در طراحی آسانسور از جمله ویژگی ها و مزایایی که آسانسور کارگاهی الیماک دارد، طراحی انعطاف پذیر آن است. مدل های مختلف آسانسور کارگاهی الیماک به دلیل طراحی خاص و منحصر به فردی که دارند، نه تنها سبب راحتی و سهولت در حمل و نقل شده است، بلکه مواد بارگذاری شده در آن را بدون نیاز به پل فرد خاص مواد تخلیه می کند. – صرفه جویی در انرژی از دیگر ویژگی ها و امتیازاتی که الیماک دارد، صرفه جویی موثر انرژی در واحد هدایتگر آن است. چرا که در آسانسور کارگاهی الیماک از کیربکس حلزونی که از راندمان بالا و مصرف انرژی کمتری است، استفاده شده است. به همین دلیل استفاده از این آسانسور کارگاهی در پروژه های مختلف عمرانی، تجاری، صنعتی و غیره هزینه ها به صورت چشم گیر کاهش می یابد. همچنین طراحی جدید و مدرن این آسانسور کارگاهی سبب شده است که قفسه کابین سبک تر و کوچک تر شده و انرژی لازم برای جابه جایی آسانسور به شدت کم شود. – نصب و راه اندازی آن آسان است. شاید بتوان گفت که یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی و مزیتی که آسانسور کارگاهی الیماک دارد، راحتی نصب و راه اندازی آن است. برای نصب و راه اندازی آسانسور کارگاهی الیماک شما نیاز به ابزار خاصی ندارید. این آسانسور به راحتی نصب می شود و به همین دلیل هزینه نصب زیادی ندارد و در نتیجه هزینه نهایی آن بسیار کاهش می باشد و به همین دلیل مورد پسند بسیاری از مالکان، پیمانکاران و غیره است.

– فرکانس را کنترل می کند. از دیگر ویژگی ها و خصوصیتی که آسانسور کارگاهی الیماک دارد، کنترل فرکانس متغییر است. این آسانسور کارگاهی به دلیل برخورداری از طیف زیادی از گزینه های ولتاژ قابل دسترسی می توانند هر گونه نیاز مشتری قدرت را بر آورده کنند.

– استفاده از قطعات با کیفیت استفاده از قطعات با کیفیت در تولید آسانسور کارگاهی الیماک سبب شده است که عمر قطعات این آسانسور افزایش پیدا کند. جنس قطعاتی که در تولید این آسانسور به کار رفته است، از فولاد گالوانیزه محکم و مستحکم بوده و عمر بالایی دارد. به ویژه در بخش دکل و قفسه کابین از استحکام بالایی دارد.

خرید یا اجاره آسانسور کارگاهی الیماک

بسیاری از پیمانکاران و یا مالکان پروژه های بزرگ زمانی که می خواهند به تجهیز کارگاه و یا حمل و نقل مصالح و یا کارکنان بپردازید، برای راحتی و سهولت کار به خرید و یا اجاره آسانسور کارگاهی فکر می کنند. کارفرمان و پیمانکارانی که از نقدینگی بالایی برخوردارند به خرید آسانسورکارگاهی اقدام می کنند. چرا که خرید آسانسور کارگاهی در پروژه هایی که به علل و دلایل مختلف مانند کمبود بودجه، کمبود نیروی کار و یا اتفاقات غیر مترقبه پیش می آید، به صرفه تر از اجاره آن می باشد. در چنین شرایطی احتمال دارد، پروژه برای ماه ها بخوابد و در این صورت اجاره آسانسور کارگاهی هزینه گزافی را بر دوش کارفرما و یا پیمانکار قرار دهد. از خرید رو، خرید آسانسور کارگاهی برای پیمانکاران و کارفرمایانی که از نقدینگی بالایی برخوردار هستند، مناسب و مفید است. اما برای کارفرمایان و پیمانکارانی که از بودجه کافی برخوردار نیستند و یا نقدینگی بالایی ندارند، اجاره آسانسور کارگاهی می تواند مناسب باشد. بنابراین این کارفرمایان و پیمانکاران به دلیل کمبود نقدینگی و یا سیاست های پولی خود اقدام به اجاره آسانسور کارگاهی می کنند. اجاره آسانسور کارگاهی در پروژه هایی که در مدت زمان کوتاهی به ثمر می رسد و نیاز به وقت زیادی ندارد، مفید است و می تواند با هزینه کمتر نسب خرید آسانسور کارگاهی پروژه را پیش برد.

جمع بندی

به هر حال می تواند گفت که کارفرمایان، مالکان، پیمانکاران و سایر افراد و موسسات و شرکت ها و کارخانه ها بر اساس میزان نقدینگی و همچنین بر اساس مدت زمان لازم برای اتمام پروژه و غیره می توانند به خرید و یا اجاره آسانسور کارگاهی آلیماک اقدام کنند. در هر صورت خرید و یا اجاره آسانسور کارگاهی الیماک مفید بوده و سبب تسریع، راحتی و سهولت انجام پروژه می شود. علاوه بر این سبب می شود، که یک آسانسور کارگاهی مطمئن و با اطمینان را در اختیار داشته باشید. بنابراین بر اساس نیاز خود می توانید به خرید و یا اجاره آسانسور کارگاهی آلیماک اقدام کنید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.