بهزی

جست‌وجو

انواع سرم پوست

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع سرم پوست
یکی از محصولات مراقبت از پوست، سرم پوست است که نسبت به مرطوب‌کننده‌ها اثرگذاری بیشتری روی پوست دارد. سرم های پوست مایعات سبک با جذب سریع هستند که به عنوان جایگزین یا به همراه کرم و لوسیون استفاده می‌شوند. سرم‌ها در مدت زمان کمتری مشکلات پوستی را برطرف و به سلامت و جوانسازی پوست کمک می‌کنند. کاربردهای مختلف سرم های پوستی عبارت‌اند از: ضد پیری و ضد چروک، رفع آکنه و جوش، آب‌رسانی و مرطوب‌کنندگی، روشن‌کنندگی، لایه‌برداری، جوان‌سازی و برخی موارد دیگر. در ادامه درباره مزایای انواع سرم پوست و سرم مناسب برای هر نوع پوست توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

تفاوت سرم پوست با کرم یا لوسیون چیست؟

بزرگ‌ترین تفاوت بین سرم و کرم یا لوسیون مربوط به ترکیباتی است که در فرمولاسیون سرم وجود ندارد. در فرمولاسیون سرم‌ها مواد مرطوب‌کننده پوشاننده یا ضد نفوذ مانند وازلین و روغن معدنی که از تبخیر آب جلوگیری می‌کند، وجود ندارد. همچنین سرم‌های پوست حاوی مقادیر کمتری مواد روان‌کننده و قوام‌دهنده مانند روغن مغزها یا دانه‌ها هستند. بیشتر سرم‌ها بر پایه آب هستند و به طور کلی چربی ندارند.

چرا سرم‌‌ بهترین انتخاب متخصصان مراقبت از پوست است؟

یک شیمیدان آرایشی می‌گوید: «نقطه قوت سرم‌ها این است که بیشتر مایعات و ترکیبات اضافی از آن‌ها حذف شده‌اند؛ بنابراین آنچه باقی می‌ماند، غلظت زیاد مواد مؤثره است.» سرم‌های پوست حاوی قوی‌ترین دُز ترکیبات ضد پیری، آنتی‌اکسیدان‌ها، پپتیدها و روشن‌کننده‌های پوست هستند که می‌توانید در محصولات بدون نسخه مشاهده کنید.

چه کسانی می‌توانند از سرم پوست استفاده کنند؟

دکتر جسیکا وو (Jessica Wu)، از پزشکان دانشکده پزشکی هاروارد، متخصص پوست و نویسنده کتاب «صورت خود را تغذیه کنید: پوستی جوان‌تر، صاف‌تر و بدنی زیبا در 28 روز خوشمزه»، به بسیاری از بیماران خود استفاده از سرم پوست را توصیه می‌کند. او می‌گوید: «سرم‌ برای افرادی که پوست چرب دارند یا کسانی که احساس سبکی را در محصولات مراقبت از پوست ترجیح می‌دهند، بسیار مناسب است. سرم‌ها فاقد چربی هستند و حس چسبناکی روی پوست به جای نمی‌گذارند.» با این حال، سرم‌ها برای همه افراد مناسب نیستند. دکتر جسیکا وو معتقد است که بافت مایع یا ژل‌مانند سرم ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن پوستی مثل اگزما یا روزاسه که تضعیف‌کننده سد پوستی هستند، گزینه مناسبی نباشد. در این افراد ممکن است سرم خیلی سریع به پوست نفوذ کند و باعث تحریک پوست شود. روزاسه نوعی بیماری مزمن پوستی است که باعث قرمزی و مشخص شدن عروق خونی زیر پوست صورت می‌شود. همچنین ممکن است جوش‌های چرکی کوچک قرمز رنگ نیز روی پوست ایجاد کند.
رخی افراد ممکن است به آب‌رسانی نیاز داشته باشند که کرم روز یا شب غنی آن را فراهم می‌کند. اگر پوستی سال‌خورده یا خشک دارید، نمی‌توانید فقط از سرم برای برطرف کردن مشکل پوست خود استفاده کنید. در عوض، سرم پوست به عنوان یک محصول مراقبتی مضاعف برای افزودن به روتین مراقبت پوستی برای استفاده زیر مرطوب‌کننده توصیه می‌شود. سرم‌ها فواید زیادی دارند؛ از صاف کردن خطوط ریز تا کاهش لکه‌های پیری که در فرمولاسیون سایر محصولات این ویژگی وجود ندارد.

انواع سرم‌های پوست

◼️🟦◼️ سرم‌های ضد پیری (ترکیبات فعال: رتینول، کافئین، چای سبز، پروتئوگلیکان‌ها [Proteoglycan] و اسید هیالورونیک ) ◼️🟦◼️ سرم‌های آنتی‌اکسیدان (ترکیبات فعال: ویتامین‌های A، C و E، رزوراترول (Resveratrol)، نیاسینامید ، ملاتونین و L- اسکوربیک اسید) ◼️🟦◼️ سرم‌های آبرسان (ترکیبات فعال: هیالورونیک اسید، پپتیدها و لومینسین [Luminsin]) ◼️🟦◼️ سرم‌های تصحیح‌کننده رنگ (ترکیبات فعال: فیتیک اسید [Phytic Acid]، ویتامین C، آربوتین، کوجیک اسید، آزلائیک اسید، L-اسکوربیک اسید و گلیکولیک اسید) ◼️🟦◼️ سرم‌های ضد آکنه (ترکیبات فعال: آزلائیک اسید، نیاسینامید، ویتامین آ، سالیسیلیک‌اسید، روغن درخت چای) سرم ویتامین سی به دلیل خواص پرشمار ویتامین C می‌تواند در چند دسته از انواع سرم‌های پوست قرار گیرد.
در صورتی که سرم‌ها به‌درستی انتخاب و استفاده شوند و زمان کافی را برای نشان دادن قدرت خود در اختیار داشته باشند، روتین مراقبت از پوست شما را تا حد زیادی بهبود می‌بخشند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.