بهزی

جست‌وجو

آشنایی با انواع دریچه

زمان مطالعه 1 دقیقه

آشنایی با انواع دریچه
دریچه هوا برای تنظیم سرعت و فشار جریان هوا در ساختمان تعبیه می شود. این دریچه ها با توجه به کارکرد آنها در سیستم های هوا مانند سیستم های تهویه هوا و یا هوا و آب مانند کولر آبی دارای کاربردهای متفاوتی مانند تهویه هوای محیط، تنظیم نمودن جریان هوا در جهت مورد نظر،افزایش و کاهش سرعت جریان هوا می باشد.

دسته بندی انواع دریچه تهویه هوا

✳️براساس شکل ظاهری: 🔹🔸دریچه هوای گرد 🔹🔸دریچه هوای مستطیلی 🔹🔸دریچه هوای خطی ✳️براساس نوع کاربرد: 🔹🔸دریچه تنظیم هوا 🔹🔸دریچه تهویه هوا 🔹🔸دریچه هواساز 🔹🔸دریچه تامین هوا ✳️براساس نوع جنس: 🔹🔸فلزی (آلمینیومی و آهنی): یکی از پرکاربردترین دریچه های تهویه در صنعت تویه مطبوع، دریچه های فلزی می باشند. 🔹🔸پلاستیکی: این نوع از دریچه ها برای هوارسانی در سیستم مکنده و دمنده مانند هواساز، داکت و کولرها استفاده می شود. 🔹🔸چوبی (MDF): این نوع از دریچه برای هوادهی و ایجاد نما در طراحی داخلی ساختمان به کار می روند.

انواع دریچه های آلومینیومی

💫دریچه آلومینیومی خطی: این نوع از دریچه ها در سه مدل دریچه کله قندی، زاویه دار و طرح اسلوت می باشد که قابلیت نصب روی دیوار و زیر سقف را داراست. 💫دریچه آلومینیومی مشبک: این نوع از دریچه های هوا بهصورت شبکه شبکه و لانه زنبوری و در مدل های مربع، مثلث و گرد تولید می شود. پره های این مدل از دریچه ها قابل تنظیم بوده و برای رفت و یا برگشت هوا به کار می رود. 💫دریچه آلومینیومی سقفی: دریچه های سقفی بر روی سقف ساختمان نصب می شوند و هوا را به صورت یکنواخت و مناسب به سطح زمین می رسانند. برخی از دریچه های کولر از این نوع هستند. این مدل دریچه ها به صورت دریچه سقفی یک طرفه، دو طرفه، سه و چهار طرفه هستند. 💫دریچه آلومینیومی دیواری: دریچه های دیواری در نوع چهارگوش دارای یک شبکه دمپر در لایه پشت خود می باشد. پره های این دریچه ها قابل تنظیم می باشد و به این وسیله می توان جهت حرکت هوا را مشخص نمود. از این نوع دریچه ها می توان به دریچه های کولر، دریچه های تامین هوای وسایل گازسوز اشاره کرد. 💫دریچه آلومینیومی گرد: یکیاز انواع دریچه های گرد دریچه های خورشیدی می باشند که درای اشکال مربعی بوده که با انواع اشکال مدور هندسی شکل گرفته اند. 💫دریچه آلومینیومی تایلی: این نوع دریچه ها به صورت سقفی بوده و هوارسانی را به صورت سفی انجام می دهند. این دریچه ها دارای انواع دریچه مشبک یک، دو ،‌سه و چهار طرفه می باشند.

09386188022

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.