بهزی

مصالح ساختمانی در نمای رومی و کلاسیک

زمان مطالعه 1 دقیقه

مصالح ساختمانی در نمای رومی و کلاسیک

متریال ها و مصالح مختلفی در طراحی و اجرای نما به کار میرود. چوب ترموود، سنگ، سیمان، آجر، بتن اکسپوز، شیشه، کامپوزیت و … همگی در دسته متریال های قابل اجرا بر روی نما قرار میگیرند.

نمای رومی دارای رنگ های روشن و خنثی است. رنگ های روشن ابهت و عظمت بیشتری به ساختمان میدهد. برای نشان دادن عظمت در ساختمان سازی در گذشته رومیان و یونانیان از سنگ های یک تکه و صیقلی استفاده میکردند. در آن زمان جا به جایی این سنگ ها بسیار سخت بود. ساختن نمای رومی و ساختمان های بزرگ با سنگ های اصلب و یک تکه باعث میشد تا پادشاهان قدرت خود را به رخ دیگر کشورها بکشند. امروزه در نمای رومی از سنگ های اصلب استفاده می شود. با این تفاوت که این سنگ ها در کارخانه ها و با ضخامت کمتری تولید می شوند. سبک تر هستند. حمل و نقل آسانتری دارند و از تنوع بیشتری برخوردارند. برای کمتر شدن هزینه ها در هنگام ساخت طراحان از سیمان سفید نیز استفاده میکنند. این امر موجب می شود تا تمام جزئیات ابتدا ساخته شده و سیمان سفید روی آن را پوشش دهد. این کار هزینه های ساخت نمای رومی را تا حد زیادی کم میکند. اما هزینه های نگهداری را بیشتر می نماید زیرا نما در سال های بعد احتیاج به رنگ پیدا خواهد کرد. برای نمای کلاسیک رنگ های روشن خنثی و همچنین رنگ سفید کاربرد دارد. اما در کنار آنها رنگ های گرم خانواده ی نسکافه ای و کرم را می توان به راحتی جای داد. متریال هایی که اصیل باشند مانند چوب نیز در نمای کلاسیک جای خود را پیدا میکنند.

اجرای نمای کلاسیک و رومی ساختمان و خرید سنگ جودکی در دورود

اجرای نمای کلاسیک جودکی , اجرای نما رومی جودکی , خرید سنگ جودکی , اجرای نمای کلاسیک و رومی ساختمان در دورود , خرید سنگ در دورود ,

اجرای نمای کلاسیک و رومی ساختمان و خرید سنگ جودکی در دورود


شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.