بهزی

جست‌وجو

سرم مو چیست ؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

سرم مو چیست ؟
داشتن موهای پرپشت و بلند نیازمند توجه و مراقبت است و هرگز نباید از آن‌ها غافل شد. یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین راه‌ها برای داشتن موهای سالم، تغذیه مناسب و شستشو صحیح است. نوشیدن آب کافی، مصرف میوه، خواب کافی و استفاده از قرص‌های تقویت‌کننده مو همگی به داشتن موهای سالم و شاداب کمک می‌کنند. گاهی اوقات پیش می‌آید که با انجام دادن این کارها باز هم موها آن‌طور که باید سرحال و زیبا نیستند.
در این شرایط است که به سراغ راه‌های دیگر برای مراقبت از موها می‌رویم. سرم مو یکی از محصولاتی است که نقش مهمی در مراقبت از موها دارد. به احتمال زیاد شما هم در مورد سرم مو و فوایدی که برای موهای سر دارد چیزهایی شنیده‌اید. سرم مو معمولا برای افرادی استفاده می‌شود که زیبایی و درخشندگی موهایشان را به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی، خورشید و عوامل آسیب‌زا از دست داده‌اند. موهای خشک و وز با کوچک‌ترین آسیبی نابود می‌شوند و زیبایی خود را از دست می‌دهند. از این رو به محصولی احتیاج داریم که علاوه بر حالت دادن به موها، جلوی خشک و وز شدن آن‌ها را نیز بگیرد.
سرم مو هیچ ماده مضر و شیمیایی ندارد و معمولا بعد از هر بار شستشو موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول با ترمیم و بازسازی موهای آسیب‌دیده آن‌ها را براق و سرحال می‌کند و نقش مهمی در زیبایی موها دارد. سرم‌های مو عمدتا از سیلیکون تشکیل شده‌اند. سیلیکون‌ها مواد منحصر به فردی هستند که در ساخت محصولات ضدوز مو مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیلیکون‌های موجود در سرم مو بسیار سبک هستند و باعث ایجاد حس سنگینی و ریزش در موها نمی‌شوند. همچنین سیلیکون‌های موجود در سرم بعد از مدتی تبخیر می‌شود روی پوست کف سر باقی نمی‌ماند.
بعنوان مثال اگر جنس موهایتان خشک و وز است باید سرمی را انتخاب کنید که حاوی روغن کرچک، روغن بلسان بنفش و روغن مارولا باشد تا علاوه بر تامین رطوبت مورد نیاز موها، آن‌ها را درخشان و براق کند. سرم‌های مخصوص مو اصولا به عمق مو نفوذ نمی‌کنند و روی سطح مو باقی می‌مانند و از این طریق تاثیر خود را می‌گذارند. سرم‌ها بعد از استفاده یک لایه محافظتی اطراف تارهای مو ایجاد می‌کنند و از موها در برابر آسیب‌های محیطی و لوازم حرارتی مانند اتو و سشوار محافظت می‌کنند. سرم‌ها بافت مو را تقویت و تغذیه می‌کنند و با جلوگیری از وز شدن موها، سبب ایجاد درخشش و لطافت در آن‌ها می‌شوند.

فواید استفاده مداوم از سرم مو

سرم‌ها در حالت کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول سرم‌هایی هستند که برای تقویت ریشه مو مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا بیشتر برای آقایان کاربرد دارند. دسته دوم که متداول‌تر و کاربردی‌تر هستند برای احیاء و بازسازی ساقه مو مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا برای خانم‌ها کاربرد بیشتری دارند. این باور که سرم مو فقط برای بازسازی و احیاء موهای آسیب‌دیده مورد استفاده قرار می‌گیرد کاملا غلط است. اگر در حال حاضر موهای سالم و شادابی دارید نباید از فواید سرم مو غافل شوید. موهای سر همانند پوست صورت، روزانه در معرض انواع آلودگی‌ها و آسیب‌های فیزیکی قرار دارد و محافظت از آن یک کار واجب و عاقلانه است.
سرم مو با ایجاد یک قلاف نامرئی از جنس سیلیکون روی ساقه موها، سبب محافظت از مو در برابر عوامل مخرب و آسیب‌زا می‌شود و موها را نرم و مستحکم می‌کند. از مهم‌ترین فواید استفاده از سرم مو می‌توان به ترمیم موهای آسیب‌دیده، صاف کردن مو، باز کردن گره مو، جلوگیری از چسبندگی موها در اثر آلودگی و گرد و غبار، جلوگیری از وز شدن و موخوره و همین‌طور براق کردن رنگ موها اشاره کرد. سرم مو از ایجاد الکتریسیته روی موها جلوگیری می‌کند. پس اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که بعد از سشوار کشیدن موهایتان الکتریسیته می‌شود، می‌توانید قبل از سشوار کشیدن، از سرم مو استفاده کنید.

روش صحیح استفاده از سرم مو

استفاده از سرم مو کار آسانی است و نیاز به مهارت و تخصص ندارد. برای استفاده از سرم باید در ابتدا موهای خود را شامپو بزنید و به خوبی بشویید. بعد از خروج از حمام اجازه دهید مقداری از آب موها خارج شود سپس اقدام به زدن سرم مو کنید. سرم را روی کف دست‌تان ریخته و به کمک نوک انگشت، سرم را به تمام قسمت‌های مو بزنید. سرم مو نیاز به شستشو ندارد و بعد از چند دقیقه کاملا جذب موها می‌شود. تعداد دفعات استفاده از سرم کاملا بستگی به شرایط موهای خودتان دارد. اگر موهای سالمی دارید می‌توانید هفته‌ای دو بار از محصول استفاده کنید، ولی اگر موهایتان وز، خشک و آسیب‌دیده است، می‌توانید بعد از هر بار شستشو از سرم برای نرم کردن موها کمک بگیرید.
بهتر است بعد از سرم، موهایتان را با شانه دندانه درشت شانه کنید تا سرم به‌طور یکنواخت روی تمام قسمت‌های مو پخش شود. نکته مهمی که در رابطه با استفاده از این محصول مراقبت از مو وجود دارد این است که، سرم را زمانی روی موها بزنید که موهایتان رطوبت دارد. از زدن سرم روی موهای خشک خودداری کنید. نکته مهم دیگر در مورد سرم این است که، سرم را به پوست سرتان نزنید و فقط مقدار کمی از آن را روی ساقه موها ماساژ دهید. در استفاده از سرم زیاده‌روی نکنید و فقط چند قطره از آن را برای کل موهایتان به کار ببرید. استفاده بیش از حد از سرم، موهایتان را چرب، روغنی، سنگین و کم حجم می‌کند.
سرم‌ها انواع متفاوتی دارند و هر فردی با توجه به نیاز موهایش می‌تواند بهترین نوع آن را خریداری کند. این محصولات یک لایه محافظ اطراف ساقه مو ایجاد می‌کنند و سبب مراقبت از موها در برابر عوامل محیطی و حرارت می‌شوند. انواع سرم‌های مو در بازار موجود است که با توجه به نیاز خود می‌توانید بهترین نوع آن را استفاده کنید. از انواع سرم‌های موجود در بازار می‌توان به سرم ضدریزش مو، سرم تقویت‌کننده مو و سرم ترمیم‌کننده مو آسیب‌دیده اشاره کرد. در ادامه چند سرم کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید موهایی زیبا، سالم و باطراوت داشته باشید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.