بهزی

جست‌وجو

نحوه تشخیص بهترین سنگ آنتیک نمای بیرون ساختمان

زمان مطالعه 1 دقیقه

نحوه تشخیص بهترین سنگ آنتیک نمای بیرون ساختمان
سنگ یکی از مواد طبیعی است که در ساختمان‌سازی هم کاربرد زیادی دارد. سنگ دارای انواع مختلفی است که بیشترین کاربرد آن در ساختمان برای نمای ساختمان است. سنگ آنتیک نمای بیرون ساختمان را می‌توان به ۲ صورت معنی کرد؛ یکی این‌که منظور از آنتیک سنگ‌های خاص باشد و دیگری هم به خود نوع سنگ آنتیک اشاره کند. سنگ آنتیک دارای انواع مختلفی است که معمول‌ترین نوع آن از کنار هم قرار‌گرفتن تکه‌سنگ‌های تراورتن به‌وجود می‌آید. این نوع سنگ علاوه‌بر نمای بیرونی ساختمان در نمای داخلی آن هم کاربرد داشته و زیبایی و جلوه خاصی به داخل خانه می‌دهد. سنگ‌های خاص و آنتیک که امروزه طرفداران بیشتری دارند، دارای طیف گوناگونی بوده و در مقایسه با سنگ آنتیک نمای بیرون ساختمان تفاوت‌های چشم‌گیر ویژه‌ای دارند. سنگی که برای نمای بیرون ساختمان استفاده می‌شود، علاوه‌بر زیبایی باید کاربرد بیشتری داشته و اجازه ندهد که در زمان بارش برف و باران، آجر‌های خانه آب را به خود جذب کنند. باید این نکته را هم در‌ نظر داشته باشید که علاوه‌بر نوع سنگ و ویژگی‌های آن، باید سنگ‌کار حرفه‌ای داشته باشید تا هیچ درزی را در بین سنگ‌ها باقی نگذارد.

سنگ آنتیک مصنوعی

این نوع از سنگ آنتیک نمای بیرون ساختمان توسط قالب‌های ویژه و منحصر‌به‌فردی ساخته می‌شود. در زمان استفاده از آن‌ها نیازی نیست که سنگ را برش بزنید؛ چراکه در سایز‌های مختلفی ساخته می‌شوند. در بررسی میزان مقاومت این نوع از سنگ آنتیک باید گفت از مقاومت بالایی برخوردار است.

سنگ آنتیک طبیعی

سنگ آنتیک طبیعی از تکه‌های سنگ تراورتن درست می‌شود. می‌توان سنگ تراورتن را به‌راحتی برش و صیقل داد و آن را به اشکال مختلف در آورد. برای این‌که بتوانید فرق این ۲ نوع را متوجه شوید و در نهایت بهترین را انتخاب کنید، باید ببینید که سنگ موردنظر شما دارای شکل و قالب خاصی است یا خیر! اگر بسیار تمیز و ظریف باشد یعنی این سنگ یک سنگ مصنوعی است. یک سنگ آنتیک نمای بیرون با کیفیت بالا دارای ویژگی‌هایی است که باید در زمان خرید به این خصوصیات دقت کنید. سنگ آنتیک خوب، انعطاف‌پذیری بالایی داشته و بسیار نرم است. در زمان خرید سنگ آنتیک باید دقت کنید که وزن بسیار کمی داشته باشد؛ یکی از ویژگی‌های اصلی سنگ آنتیک مرغوب و اصل این مورد است. شست‌وشوی سنگ آنتیک بسیار راحت است. می‌توان از طرح و رنگ‌های متنوع این سنگ به‌عنوان ویژگی و مزیت آن نام برد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.