بهزی

جست‌وجو

بالابر هیدرولیکی

زمان مطالعه 1 دقیقه

بالابر هیدرولیکی

بالابر هیدرولیکی چیست

بالابر هیدرولیکی نوعی بالابر است که در آن از نیروی هیدرولیک استفاده می شود و دارای انواع مختلفی نیز می باشد. بالابر هیدرولیک یکی از پرفروش ترین انواع بالابر در ایران می باشد که از انواع آن می توان به بالابر هیدرولیک خانگی ، بالابر هیدرولیکی فروشگاهی ، بالابر هیدرولیکی انبار ، بالابر هیدرولیکی نفر بر ، بالابر هیدرولیک ویلچربر ، بالابر هیدرولیکی صنعتی و … اشاره کرد.

بالابر هیدرولیک به دلایل مختلفی از قبیل اشغال فضای کم، هزینه بصرفه آن ، درصد خرابی پایین قطعات، امنیت خوب، نیازمند نبودن به موتورخانه و … باعث محبوبیت در بین استفاده کنندگان شده است.

بالابرهای هیدرولیک در ابتدا بیشتر در صنعت و مشاغل استفاده می شد اما امروزه از آن برای جا به جایی نفرات نیز از آن استفاده می شود. در فروشگاه ها نیز هم برای جا به جایی بار و هم جا به جایی نفر از این نوع بالابرهای هیدرولیک استفاده می شود.

در سیستم بالابر هیدرولیک از جریان سیال پرفشار در لوله ها برا انتقال قدرت استفاده می شود. دارای طراحی ساده ای می باشد زیرا از اجزای محرک کمتری در آن استفاده شده است، همین طراحی ساده باعث افزایش راندمان این محصول به نسبت دیگر سیستم های مکانیکی موجود شده است.

بالابر هیدرولیکی با روشن شدن موتور بالابر به بالا حرکت می کند و بدون روشن شدن موتور و فقط با روشن شدن شیر برقی به سمت پایین حرکت می کند. در حرکت به سمت بالا در سیستم بالابر هیدرولیک ،با چرخش موتور ، پمپ هیدرولیک نیز به چرخش در می آید و روغن داخل مخزن به سمت جک هیدرولیک ارسال و پمپاز می کند. با بالا رفتن جک هیدورلیک بالابر های هیدرولیک نیز به حرکت در می آید و سمت بالا می رود. در حرکت به سمت پایین شیر برقی کنترل عمل را به دست گرفته و تا زمانی که برق وارد بالابر نشود اجازه تخلیه روغن را به تانک نمی دهد.

وجود و استفاده از شلنگ های مخصوص و قابل انعطاف در بالابر های هیدرولیک یکی از دلایل اصلی انعطالف پذیری بالای بالابر هیدرولیک می باشد و همچنین به خاطر اصطحکاک کم راندمان بالایی را ایجاد می کند.با توجه به وجود شیرهای اطمینان و سئوییچ های فشاری حرارتی سیستم بالابر هیدرولیک داری اطمینان بسیار بالایی می باشند که در برابر حرارت های ناشی و فشارها دارای مقاومت بالایی بوده و این اطمینان را بوجود بیاورند.

بالابر هیدرولیکی در رشت

کاربردهای بالابر هیدرولیکی

بالابر هیدرولیکی به ۲ دسته کلی بالابر هیدرولیکی نفربر و بالابر هیدرولیک باربر تقسیم می شوند که در صنعت یا ساختمان استفاده می شوند. در صنعت مانند استفاده در کارخانجات، فروشگاه ها و مغازه ها ، انبارها و … ، در ساختمان نیز برای ساختمان ها و منازلی که امکان ساخت آسانسور با توجه به فضای آنجا نیست استفاده می شوند.

از دیگر کاربردها بالابر هیدرولیک پارسیان در :

✔️ مناسب جهت حمل کالاها و بارها در فروشگاه ها

✔️ نیاز به حداقل فضا، عمق چاله و اورهد

✔️ مناسب برای حمل نفر در منازل

✔️ قابلیت اجرا با برق تک فاز و ۳ فاز برای بالابرهای مغازه

✔️ حداقل میزان عملیات تخریبی

✔️ نیاز کم به سرویس و نگهداری

✔️ هزینه تعمیرات پایین

دلایل برتری بالابر هیدرولیک پارسیان دُر :

✔️ انعطاف پذیری

✔️ ضریب اطمینان و امنیت بال

✔️ قابلیت افزایش نیرو و قدرت در حین انتقال

✔️ ضریب اطمینان و امنیت بالا

✔️ طراحی ساده

✔️ دقت کنترل

✔️ در خانه هایی که ساختشان قدیمی است که امکان ساخت و راه اندازی آسانسور در آنها وجود ندارد و افراد مسن با توجه به مشکلات استخوانی برایشان سخت است بالا رفتن از پله ها استفاده از بالابر هیدرولیک بسیار امکان پذیر تر و به صرفه تر است.

✔️ تغییر خانه بسیار هزینه بر تر و سخت از نصب یک بالابر هیدرولیک است.

✔️ از نظر قیمتی نیز قیمت بالابر هیدرولیک بسیار ارزان تر از آسانسور می باشد، مخصوصا اگر بالابر بدون کابین یا نیم کابین باشد.

✔️ زمان ساخت و راه اندازی بالابر هیدرولیک کمتر و سریع تر از ساخت و راه اندازی آسانسور می باشد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.