بهزی

جست‌وجو

راهبند اتوماتیک

زمان مطالعه 1 دقیقه

راهبند اتوماتیک
راهبند اتوماتیک به مجموعه تجهیزاتی گفته میشود که همانند حصار یا مانع طبیعی از وارد شدن و خارج شدن کلیه ماشین آلات ممانعت و جلوگیری می کند و تردد کردن آنها بستگی به اجازه نگهبان دارد . همچنین ریموت راهبند و تجهیزات الصاقی که بر روی راهبند اتوماتیک کرده و با ساماندهی و بطور منظم تمامی رفت و آمدها را براساس دستور کارفرما درآورده و عملی می کند .

اگر در ورودی ها راهبند وجود نداشته باشد اشخاص میتوانند به آسانی و بدون هیچگونه مجوزی وارد ملک یا محل خصوصی شما بشوند و این مسئله از لحاظ امنیتی به هیج وجه قابل قبول و درست نیست . اما با ایجاد راهبند شخص میتواند خودروی مورد نظر را مورد بازرسی قرار دهد و درصورت تایید شدن به آن اجازه وارد شدن بدهد و یا در صورتیکه ماشین مشکوک بنظرآی دفرد میتواند مانع ورود آن شود که از لحاظ امنیتی راهبند بسیار کاربردی است .

از راهبند ها در ورودی های کارخانجات، مراکز اداری، ورودی مراکز خرید، هتل ها، بیمارستان ها، ورودی پارکینگ ها، ایستگاه های مترو و … استفاده میشود که جهت مسدود کردن مسیر ورود و خروج کنترل عبور خودرو یا اشخاص کاربرد دارد.

راهبندهای با بازوی بلند که در ورودی پارکینگ‌ها، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های پر تردد مشاهده می‌کنید برای کنترل تردد خودروها می‌باشد. در پارکینگ ساختمان‌های خصوصی در اکثر موارد راهبندها متصل به سیستم‌های هوشمند مدیریت پارکینگ هستند که در اینصورت بدون نیاز به نیروی انسانی برای کنترل راهبند، راهبند باز و بسته می‌شود و تردد صورت می‌گیرد و در حالتی که نیازی به کنترل تردد خودروها نباشد (پارکینگ عمومی) از راهبندهای بدون اتصال به سیستم مدیریت پارکینگ استفاده می‌شود.

راهبند اتوماتیک شامل تجهیزاتی است که بطور افقی به یک پایه وصل شده و دارای یک ارتفاع معین از زمین است که در مکان های پرتردد وشلوغ ، در مسیر ورودی اداره ها ، کارخانه ها ، پاساژها ، ایستگاه های راه آهن و مترو ، مجتمع های بسیار بزرگ ، مجتمع های مسکونی ، عوارضی های کنار جاده ها ، پارکینگ های عمومی و خصوصی ، مرکز کنترل ترافیک ، انواع ارگان های دولتی و غیر دولتی و امورعمران شهری مورد استفاده قرار می گیرند .

راهبند اتوماتیک به دونوع تقسیم بندی می شود که یکی به نوع کارکرد راهبند بستگی دارد که بصورت راهبند اتوماتیک افقی و راهبند عمودی است و دیگری به نوع موتور و سیستم داخلی بستگی دارد . راهبند اتوماتیک با اندازه ها و سایز های مختلف با ارتفاعی در حدود یک متر از زمین مسیر عبور و مرور و ورود و خروج در یک مجموعه را محدود و مسدود میکند .

راهبندها به صورتی طراحی و ساخته شده اند که با تمامی دستگاه ها همچون دستگاه های کارت خوان ، دکمه پوش تن ، ریموت کنترل ، دوربین های پلاک خوان و دیگر سیستم های تردد استاندارد همخوانی وهماهنگی دارد و براحتی بر روی این دستگاه ها نصب و راه اندازی میشود . راهبند پارکینگ در مکان ها و محل های مورد استفاده قرار میگیرد که برای کنترل تردد و امنیت بیشتر و دقیق آنجا به نیروی غیرانسانی نیاز باشد .

راهبند اتوماتیک در رشت

🔻انواع راهبندها

راهبند اهرمی الکترومکانیکی

این نوع راهبند با توجه با برند و مارک آن از۱۵۰ بار تا ۶۰۰ بار در طول روز متغیر و گوناگون است .

راهبند اهرمی الکتروهیدرولیکی

این نوع راهبند برای مکان های که دارای تردد و رفت و آمد بسیار بالا هستند و همچنین برای ترددهای نامحدود بسیار مناسب است

راهبند اتوماتیک ستونی

این نوع راهبند برای اماکنی که فوق امنیتی و فوق خاص هستند و تردد و رفت آمد در آنجا از حساسیت بالایی برخوردار است مناسب می باشد .

پارکینگ بند

برای قفل پارک برای هرنوع خودرویی مناسب است

راهبند اتوماتیک زنجیری

این نوع راهبند نیز در مکان هایی که دارای تردد بالا هستند و همچنین مکان های خاص مناسب است.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.