بهزی

جست‌وجو

جک پارکینگی

زمان مطالعه 1 دقیقه

جک پارکینگی

درب های پارکینگی که بر روی لولا سوار شده اند می بایست برای اتوماتیک کردنشان از جک درب پارکینگ بازویی استفاده نمود. حال درب پارکینگ می خواهد دولنگه باشد و یا تک لنگه که تنها به یک سمت باز شود. سیستم های جک بازویی پر استفاده ترین نوع در درب اتوماتیک پارکینگ می باشند. برای انتخاب جک بازویی وزن درب، طول درب و تردد روزانه ملاک انتخاب می باشد.


🔻 قیمت جک درب پارکینگ

اگر بخواهیم دو مورد اساسی در یک خرید موفق را در نظر بگیریم یکی کیفیت خوب محصول و دیگری قیمت مناسب آن باید باشد که در جک پارکینگی نیز صدق می کند. قیمت جک درب پارکینگ به چند عامل مثل سطح کیفیت، کاربرد موتور یا بازوها، برند سازنده بستگی دارد. اگر شناخت کافی نسبت به انواع محصولات نداشته باشید ممکن است که کالایی را خرید کنید که به نسبت قیمت اصلا با ارزش نیست و شاید کیفیت مناسبی نیز نداشته باشد. ما در ادامه همه نوع جک پارکینگ و موتور ریلی را بررسی میکنیم و نقاط ضعف و قوت آنها را خواهیم گفت تا در قادر باشید خودتان محصول مورد نظرتان را با قیمت خوب و کیفیت بالا انتخاب نمایید. تلاش ما در مجموعه پارسیان دُر ارائه باکیفیت ترین محصولات با مناسب ترین قیمت برای شما عزیزان است.

🔻 انواع درب پارکینگ و جک کنترلی مناسب آن

به طور کلی ساختار هر درب پارکینگی با یکدیگر اختلاف دارد و قبل از خرید سیستم اتوماتیک برای آن می بایست درب پارکینگ را دید و با توجه به مشخصات آن جک برقی پارکینگی را انتخاب نمود.

🔻 درب پارکینگ دو لنگه

اگر بگوییم بیش از 80 درصد درب های پارکینگی کار شده در ایران از نوع دو لنگه است به گزاف نگفته ایم. اینگونه درب ها به این صورت هستند که دو لنگه درب در کنار یکدیگر به سمت داخل یا خارج از ساختمان باز شده و مسیر خودرو را جهت عبور مهیا می نمایند. برای این گونه درب ها نیاز به جک درب پارکینگ دو لنگه کامل است تا یک بازو سمت چپ درب و بازوی دیگر در سمت راست نصب گردد.
جک پارکینگی در رشت

🔻 درب پارکینگ تک لنگه

درب یک لنگه نیز در بسیاری از ورودی پارکینگ ها استفاده می شود که می تواند به دلیل باشوندگی کامل برای یک طرف درب باشد. این گونه درب ها که معمولا عرضی معادل دو لنگه درب معمولی را دارند به یک سمت باز شده و به دیوار میچسبند. برای دربهای تک لنگه معمولا از یک لنگه جک کورس بلند دو لنگه یا جک های خاص دربهای تک لنگه استفاده می گردند.

قابلیت های جک پارکینگی تک لنگه باید به گونه ای باشد که هم قدرت بالایی داشته باشند و هم به نسبت جکهای معمولی کورس بازوی بلندتری داشته باشند.

🔻 درب پارکینگ ریلی

درب کشویی یا همان رلی نوع دیگری از ساختار درب پارکینگی هستند که یک فضایی 100 درصدی را برای ورودی مهیا می نمایند. محدودیتی که درب ریلی پارکینگی ممکن است ایجاد کند در فضای بازشو کنار درب است. به این معنی که در زمان باز شدن درب، درب روی دیوار کناری قرار میگیرد و می بایست فضایی به اندازه کل ورودی برای باز شوندگی درب ریلی در کنار آن مهیا باشد.

برای این گونه دربها از موتور ریلی و یا به اصطلاح عام، جک درب ریلی استفاده می شود. که موتور در منتهی الیه بازشوندگی درب بر روی زمین یا بالا نزدیک سقف نصب شده و درب را به واسطه دنده شانه ای هایی که روی آن نصب می گردد باز میکند.

جک پارکینگی در رشت

🔻 تاثیر میزان تردد در انتخاب جک پارکینگ

شاید مهمترین مولفه انتخاب یک جک درب پارکینگ در تعداد تردد است. منظور از تعداد تردد، میزان باز و بسته شدن درب در طول یک روز است که هر چقدر بالاتر باشد نیاز به یک سیستم مطمئن تر برای تردد های بالا می باشد.

اکثر جک های ایرانی برای تردد ساختمان هایی تا 20 واحد مناسب هستند و قیمت آنها در رده اقتصادی با ارزان قیمت قرار میگیرد. با این همین شرکت های ایرانی مدل هایی معرفی کرده اند تا برای تردد بالا نیز مناسب باشند. پس هنگام خرید تردد ساختمان خود را در نظر داشته و با توجه به آن اطلاعات، جک پارکینگی مورد نظر خودتان را تهیه نمایید.

🔻 جک درب پارکینگ الکترومکانیک

پرمصرف ترین، کم خرج ترین سیستم دربازکن پارکینگی از همین سیستم استفاده میکند. سیستم کارکرده بازوهای الکترومکانیک به این صورت است که قدرت از موتوری که داخل بازو کار شده به سیستم گیربکس منتقل شده و از آن به واسطه چرخ دنده هایی که دارد به نیروی خطی مبدل می گردد.

تمام جک های پارکینگی ایرانی از این سیستم استفاده میکنند و به دلیل تکنولوژی ارزانی که دارند تعمیرپذیری آن آسان تر و سریع تر از مدل های دیگر است

🔻 جک درب پارکینگ هیدرولیک

نمونه ای دیگر از مکانیزم کار جک پارکینگ است که از فشار روغن برای باز و بسته کردن درب استفاده میشود. با اینکه نام این جک ها هیدرولیک است اما خوشبختانه هیچ پمپ روغنی به صورت مجزا وجود ندارد و مهندسن سازنده توانسته اند این مخزن را را به همراه پمپ و سایر لوازم داخل بازوها جایگذاری نمایند.

ساخت جک درب پارکینگ هیدرولیکی بسیار پرهزینه است و در نتیجه قیمت آن نیز برای مصرف کننده بالا میرود. خبر خوب این است که در حالت عادی برای درب های معمولی لزومی برای استفاده از سیستم های هیدرولیکی نیست و تنها برای درب های خاص مثلا بسیار پرتردد یا بسیار سنگین و عریض می بایست از این نوع جک ها استفاده نمود.

🔻 جک درب پارکینگ پنوماتیک(بادی)

اولین نمونه های کارشده در ایران برای اتوماتیک کردن درب پارکینگ از همین نمونه های بادی بود که به صورت دست ساز در داخل ایران انجام می پذیرفت. اما به دلیل استفاده از قطعات زیاد با درصد خطای بالا و همچنین سروصدا هنگام استارت باز و بسته شدن، این سیستم ها خیلی زود از رده خارج شد و مدلهای دیگر با مکانیزم الکترومکانیک و هیدرولیک جایگزین آن گردید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.