بهزی

جست‌وجو

انواع تیغه کرکره برقی

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره مجموعه ای از نوار های نسبتا باریک است که در کنار یکدیگر تشکیل یک صفحه یکپارچه را می دهند. انواع تیغه کرکره می تواند یکی از موارد زیر باشد:

🔻 تیغه کرکره اتوماتیک برقی آلومینیومی

این نوع تیغه دارای مقاومت بالاتری هستند و برای پارکینگ ها، فروشگاه ها و... استفاده می شوند. درصد بسیار بالایی از تیغه استفاده شده در ایران از جنس آلومینیوم هستند. کرکره برقی آلومینیومی دارای شرایطی است که می توان به راحتی از آن در آب و هوای بسیار مرطوب و یا بسیار خشک استفاده نمود. همانطور که گفته شده اندازه استاندارد این نوع تیغه ها 80 میلیمتر است اما اندازه 60 میلیمتر برای پنجره ها و اندازه 100 میلیمتر برای ورودی های بزرگ نوع های دیگر تیغه ها می باشند.
البته می توان تیغه ها را از لحاظ ظاهری نیز به دو دسته تخت و قوسی نیز تقسیم بندی کرد. در حال حاضر مدل قوس دار به دلیل عدم ایجاد صدا موقع باز و بسته شدن استقبال بالا و مدل تیغه تخت تولید بسیار پایینی دارد. وزن استاندارد تیغه کرکره آلومینیومی بین 6 تا 7 کیلوگرم است اما برخی تولیدکنندگان به دلیل کم کردن قیمت تیغه کرکره برقی و همچنین ایجاد رقابت در بازار از این وزن می کاهند. در نظر داشته باشید که مدل های کمتر از 5.5 کیلوگرم برای عرض های بیش از 3 متر خطرناک هستند. تیغه آلومینیومی کرکره های برقی می توانند دارای یک، دو یا سه پل، درون خود باشند که باعث استحکام و مقاومت بیشتر تیغه می گردد. همچنین برخی از انواع تیغه ها، دارای فوم هستند که به عنوان عایق صدا به کار می روند.

🔻 تیغه کرکره اتوماتیک گالوانیزه

تیغه کرکره گالوانیزه با قیمتی مناسب تر در دسترس هستند. مهمترین دلیل خرید تیغه های گالوانیزه می تواند استحکام بیشتر به نسبت آلومینیوم و همچنین قیمت مناسب آن باشد. این تیغه ها نیز در دو نوع گالوانیزه معمولی و همچنین فوم دار تولید شده که مدل فوم دار آن به این صورت است که بین پل های تیغه، فوم تزریق شده تا مقاومت آن را بیش از گذشته کند. به همین دلیل برش این نوع تیغه ها نیز آسان نخواهد بود و گذر از این نوع کرکره ها مشکل است.

🔻 تیغه کرکره برقی پلی کربنات

تیغه های پلی کربنات همانطور که از نامشان پیداست از جنس polycarbonate ساخته شده اند که امکان گذر نور را از خود خواهند داد. این نوع تیغه ها مانند شیشه هستند و امکان انتخاب رنگ نیز دارند. قابلیت گذر نور می تواند برای پارکینگ هایی که ورودی یا پنجره نورگیر ندارند بسیار کارآمد باشد و برای فروشگاه ها نیز می تواند ویترین مغازه را به یک نمایشگاه دائمی 24 ساعته تبدیل کند تا حتی در مواقع بسته بودن فروشگاه، امکان مشاهده محصولات آن وجود داشته باشد.
اما زیبایی تنها ویژگی خاص تیغه های پلی کربنات نیست و خصوصیت اصلی آن مقاومت بالا و کم نظیر می باشد که در هیچ کدام از تیغه های دیگر دیده نمی شود. جنس برخی از پلی کربنات ها دقیقا همانی است که در سپر پلیس های اروپایی دیده می شود که در مقابل ضربه بسیار مقاوم است و تقریبا ضد گلوله نیز می باشد. این تیغه ها در برابر آتش سوزی نیز مقاومت بیشتری به نسبت تیغه های فلزی دارند و از این سو مناسب اماکن بزرگ تجاری و مسکونی هستند. واسط بین تیغه ها میتواند از جنس آلومینیوم یا استیل باشد که پیشنهاد ما در عرض بیش از 3 متر مدل استیل آن است.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.