بهزی

جست‌وجو

موتور کرکره برقی

زمان مطالعه 1 دقیقه

موتور کرکره برقی
جز اصلی کرکره اتوماتیک موتور آن است که باعث به حرکت در آمدن تیغه ها می گردد. موتور درب کرکره ای به سه دسته کلی تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی ویژگی های تک تک آنها می پردازیم. قبل از آن، باید این مورد را بدانید که هر موتور کرکره مناسب مکان خاصی است که در ادامه با شرایط آن ها آشنا می شوید.در شرکت دربهای اتوماتیک پارسیان دُر با توجه به مکان و کارکرد بهترین موتور برای درب های کرکره ای شما نصب میشود.

🔻 موتور ساید کرکره برقی

موتور هایی هستند که برای درب هایی با وزن و میزان تردد بالا، مورد استفاده قرار می گیرند. موتور ساید کرکره برای ورودی هایی با ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند؛ چرا که قدرتمند ترین نوع موتور های کرکره برقی هستند.

همچنین می توان آن را برای اماکنی که وجود برق اضطراری در آن ها الزامی است، استفاده نمود؛ به این خاطر که این موتور دارای دو نوع با ولتاژ های 24 و 220 ولت می باشد. مدل 24 ولت آن دارای باتری برای استفاده در شرایط قطعی برق است. به این محصولات موتور ساید موتورکرکره برقی با UPS نیز می گویند. قیمت این محصول تقریبا معادل 70 درصد بیش از موتور ساید بدون UPS می باشد.

بزرگترین ایرادی که می توان از موتور ساید گرفت، سرعت پایین آن است که دلیل آن هم گیربکس پر قدرت آن می باشد. البته موتورهای ساید سرعت بالا نیز تولید شده که برای اماکنی که نیاز به سرعت بالای باز و بسته شدن دارند می توانید از آن دسته موتور ها استفاده نمایید. شکل این نوع موتور ها به این صورت است که یک موتور و گیربکس با فاصله کمی نسبت به لوله ای که تیغه کرکره بر روی آن قرار گرفته نصب می گردد.

قدرت موتور به وسیله یک زنجیر به چرخ دنده ای که لوله را می چرخاند منتقل گردیده و کرکره به بالا یا پایین هدایت می شود. این سیستم به واسطه موتور بزرگتر و سیستم زنجیر و چرخ دنده قدرت فوق العاده ای خواهد داشت. به این ترتیب می توان گفت که تفاوت قیمت موتور ساید کرکره برقی با دیگر موتور ها خیلی هم دور از منطق نیست. از معروف ترین این مدل ها می توان به موتور ساید تیونی، موتور ساید بارزانته و موتور ساید اس دی سی اشاره کرد

موتور کرکره برقی در رشت

🔻 موتور سانترال کرکره برقی

موتور های سنترال یا سانترال توانایی به حرکت درآوردن درب هایی با میزان تردد و وزن متوسط را دارند. عدم نیاز به تغییرات اساسی در ساختار کرکره، موتور سانترال کرکره را به بهترین گزینه برای تبدیل کرکره های قدیمی به کرکره های اتوماتیک می سازد. البته استفاده از موتور های سانترال در سال های اخیر، کمتر شده است. علت اصلی این موضوع نصب مشکل تر و نیاز به قطعات بیشتر به نسبت سایر موتورهای کرکره اتوماتیک است. این قطعات، مانند شفت و فنر استهلاک پذیر هستند و هزینه تعمیر کمی هم ندارند و به همین علت ترجیح آن است که موتور سانترال به جز در شرایط خاص استفاده نشود.

موتور توبلار یا موتور استوانه ای کرکره برقی

موتوری است که برای به حرکت درآوردن درب هایی با وزن و میزان تردد پایین به کار می روند، به علاوه نصب و راه اندازی آن ها نیاز به دقت بیشتری دارد. موتور توبولار کرکره ساده قابلیت به حرکت در آوردن درب هایی تا وزن 140 نیوتن را دارا می باشد. قیمت موتور توبلار کرکره با اندازه نسبتا کوچک خود بسیار مناسب است. همچنین این موتور ها به دلیل شکل ظاهری خود، فضای کمتری را اشغال می کند و در هنگام قطعی برق نیز می توان با استفاده از سیستم خلاص کن، از آن استفاده نمود. البته در سال های اخیر چندین مدل موتور توبلار با برق اضطراری و حتی زنجیر دار برای باز کردن راحت ترِ درب در هنگام قطعیِ برق، به بازار روانه شده که آنچنان مورد استقبال قرار نگرفته است.

موتور کرکره برقی در رشت

🔻 موتور توبلار صنعتی کرکره برقی

این نوع موتور دقیقا مشابه موتورهای توبلار بوده و تفاوت بارز آن در قدرت و میزان تردد روزانه می باشد. موتور توبلار صنعتی قدرتی بین 230 تا 500 کیلوگرم را دارا هستند و برای نصب آن ها می بایست از لوله 11 برای جا دادن موتور داخل آن استفاده نمود. این قطر لوله در موتورهای ساید نیز استفاده می گردد.

حال چه چیزی باعث می شود که کسی موتور توبلار صنعتی را به موتور ساید کرکره اتوماتیک ترجیح دهد؟ قوی ترین علت می تواند کمبود فضا برای نصب موتور ساید باشد. تفاوت موتور ساید و موتور توبلار در قطعات جانبی آن می باشد. قطعاتی مانند برد، پایه، اندکپ و بلبرینگ که در موتور های توبلار به صورت جدا از هم تهیه می شوند، در موتورهای ساید به صورت یک پک واحد به خریدار ارائه می گردد. به طور کلی قیمت موتور کرکره برقی به میزان تردد در روز و وزن تیغه ها بستگی دارد.

موتور کرکره برقی ، قیمت موتور کرکره برقی ، موتور کرکره برقی در رشت ، بهترین نوع موتور کرکره برقی ، جنس موتور کرکره برقی ، انواع موتور کرکره برقی

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.