بهزی

جست‌وجو

چگونه طول عمر سقف خانه های چوبی را افزایش دهیم؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

چگونه طول عمر سقف خانه های چوبی را افزایش دهیم؟

طول عمر مفید خانه چوبی

با کنار گذاشتن ساختن ساختمان آجری که امروزه بیشتر به سوی خانه چوبی سوق پیدا کرده وبا وجود این امر ساختمان شما شیک و کلاسیک به حساب می آید. توجه کرده باشید سازنده های ساختمان در گذشته نمای بیرون ساختمان به وسیله آجر انجام می دادند ولی در واقع جدیدا با استفاده با از قاب و الوار های چوبی به شکل چشمگیری در حال افزایش است.

ویژگی های خانه چوبی

اولین ویژگی که می توان به آن اشاره کرد وزن کم و ایمنی بسیار بالا می باشد که در وقوع زلزله های بسیار شدید احتمال دارد پایه های که از چوب تهیه شده اند ترک بخورند ولی از نوعی دیگر قابلیت انعطاف پذیر است که می تواند جا به جا شوند. در صورتی که در آجر و فولاد این مزیت وجود ندارد. در ساختمان های که از آجر و فولاد استفاده شده است می بینید با کوچک ترین لرزش، ترک های بسیار بزرگ و عمیقی ایجاد شده است. با توجه به بررسی های انجام شده پی برده ایم که ساخته های که با چوب ساخته شده اند از خانه های که با مصالح ساختمانی ساخته شده اند. مقاوم تر و طول عمر بیشتری خواهد داشت.

مزایای استفاده از چوب در سازه های مختلف

مقاومت بسیار بالا در برابر زلزله
کاهش انژری به وسیله عایق بندی چوب
کاهش اثرات الکترومغناطیس بر روی انسان
کاهش یافتن آلودگی های محیط زیست
کاهش در پرت مصالح ساختمانی
وزن سبک نسبت به مصالح ساختمانی
سرعت عمل بالا در ساخت و بازگشت سریع سرمایه
سازگاری با شرایط مختلف آب و هوایی


می توان گفت یک خانه چوبی حدود ۲۰۰ سال عمر می شود. با توجه به ساختار طبیعی چوب به هیچ عنوان در برابر عامل های بیرونی و محیطی تغییر نخواهد کرد. در صورتی که عمر مفید بتی فولادی ۲۵ سال می باشد. و با گذشت زمان به دلیل شرایط اقلیمی نیاز به بازسازی مجدد دارد یکی از مواردی که بسیار مهم می باشد آن است که به علت وزن زیادی که دارند ممکن است در طول زمان نشست کرده و کارایی اولیه خود را از دست بدهد.

مقاومت چوب در برابر حوادث طبیعی

از آنجایی خانه های چوبی به دلیل سبک بودن و به گونه ای به هم متصل شده اند به دلیل این فاصله کم اتصال از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از مزیت های مهم خانه های چوبی آن است که به دلیل کم بودن وزن ساختمان و کاهش انرژی تا حدود ۱۰ درصد موجب شده که این نوع سازه در برابر حوادث طبیعی مقاوم باشد

مقاومت چوب در برابر انواع حشرات

برای مقاوم سازی چوب در مقابل حشرات باید حتما از یک عایق های مخصوص استفاده کنیم که به وسیله یک پمپ می توان عایق را بر روی سطح چوب پاشید البته می توان از دیگری هم استفاده کرد در این روش می توان چوب را درون یک محیط استوانه ای شکل قرار دارد تا مواد عایق به طور کامل درون چوب نفوذ کند.استحکام در برابر زلزله

یکی از عواملی که برای ساخت یک خانه یک رعایت کرد، استحکام آن در برابر زلزله می باشد. با استفاده از چوب می توان تا حدی خانه خود را در برابر مقاوم نگه داشت. در هنگام زمین لرزه خانه های چوبی مقاوم بدون نشان داده و صدمات جانی و مالی را به حداقل می رساند. امروزه به علت سازگار بودن خانه های چوبی با هرگونه شرایط آب و هوایی از مهم ترین ویژگی چوب به شمار می رود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.