بهزی

جست‌وجو

معرفی ماشین های قالیشویی

زمان مطالعه 1 دقیقه

معرفی ماشین های قالیشویی

ماشین آلات گرد و خاک‌گیر

فرش‌ها در ابتدای ورود به کارخانه در محلی برای زدودن گرد و خاک (غبارگیری فرش) جمع آوری ‌می‌شوند. این عمل که در گذشته به صورت دستی و از طریق کوبیدن چوب به پشت فرش انجام می‌شد؛ نتیجه کارآمدی به جز پخش شدن حجم زیادی از گرد و غبار در هوا و یا آسیب دیدن ساختار تار و پود فرش در بر نداشت. اما امروزه وجود این دستگاه در کارخانه‌ها سبب ‌می‌شود این مرحله که در پاکیزگی نهایی فرش‌ها نقش بسیار مهمی‌دارد؛ بهتر و ساده‌تر انجام شود.
دستگاه گرد و غبارگیر با داشتن سیلندرهای خود به فرش ارتعاشاتی را وارد می‌کند. این ارتعاشات که از طریق دستگاه قابل تنظیم هستند؛ قابلیت خارج کردن تمام ذرات گرد و خاک را از سطح فرش و از لابه‌لای تار و پود را دارا می‌باشد. همزمان با خروج گرد و غبار از فرش، سیستم مکش دستگاه این ذرات را مکیده و جذب ‌می‌کند. سیستم عملکردی دستگاه، قابلیت تنظیم زدودن غبار از انواع فرش‌های ماشینی و دستبافت را با هر میزان ظرافت دارا است.

دستگاه ریل شستشو (قطار شستشو) قالیشویی

این ماشین در واقع قلب کارخانه شستشوی قالی است. عملکردهای متعددی برای این دستگاه تعریف شده است که بخش عمده شستشوی قالی اعم از شستشو، آب‌گیری و جمع کردن فرش را انجام ‌می‌دهد. این ماشین دارای پمپ‌های تزریق مواد شوینده است و ‌می‌تواند آب مصرف شده برای شستشو را بازیافت کند. از ویژگی‌های دیگر این دستگاه شستشو، ‌می‌توان به فرچه‌های متناسب با اندازه فرش اشاره کرد. ظرفیت کاری در این ماشین به دو بخش اصلی که شامل اندازه ورودی دهانه دستگاه، که تعیین کننده حداکثر ابعاد فرش مورد شستشو است و همچنین توان شستشوی متراژ در ساعت، تقسیم ‌می‌شود.

ماشین آلات قالیشویی مخصوص آب گیری

دستگاه آب‌گیری، همانند خشک کن ماشین لباسشویی است و به کمک نیروی گریز از مرکز عمل می‌کند. به این ترتیب که فرش شستشو داده شده به صورت لول در محفظه این دستگاه قرار ‌می‌گیرد و سپس مخزن آن با سرعت بالا شروع به چرخیدن می‌کند. این کار سبب ‌می‌شود تا آب فرش به ‌طور کامل از آن خارج شود. بهترین قالیشویی ها این مرحله را به خوبی انجام می دهند.

دستگاه خشک کن قالیشویی

وجود خشک کن در کارخانه قالیشویی سبب ‌می‌شود تا فرش‌ها علاوه بر اینکه به سرعت خشک ‌می‌شوند؛ به سلامت و بهداشت آنها نیز اهمییت داده شود. اصلی‌ترین بخش در قسمت خشک کن صفحه‌های لوله ای شکل هستند که فرش روی آنها پهن ‌می‌شود و آنها به سرعت رطوبت داخل تار و پود را خشک ‌می‌کنند. در برخی از قالیشویی‌ها از سیستم اتاق خشک کن، برای خشک کردن قالی استفاده ‌می‌شود. این اتاق‌ها به کمک افزایش دما و ایجاد شرایط تهویه خاص، طی کمتر از چند ساعت می‌توانند قالی و فرش را خشک کنند.
شایان ذکر است در کارخانجات مختلف میان انواع تجهیزات و دستگاه‌های قالیشویی تفاوت‌های زیادی در نوع و توان عملکردی آن‌ها وجود دارد. این موضوع باعث ‌می‌شود کیفیت خدمات در قالیشویی‌ها متفاوت باشد. جستجوی بهترین کارخانه قالیشویی تهران کار سخت و دشواری نیست به شرطی که بتوانید از سابقه و میزان رضایت‌مندی مشتری‌یان آن مطلع شوید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.