بهزی

جست‌وجو

صندوق املاک و مستغلات چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

صندوق املاک و مستغلات چیست؟

تا به حال نام صندوق املاک و مستغلات را شنیده اید؟ بدیهی است که هر زمان که نام سرمایه گذاری آورده می شود، بازدهی و ریسک نیز به دنبال آن می آید. اگر شما در هر بازاری انتظار سود بسیار بالایی داشته باشید به همان میزان نیز باید ریسک بالاتری را تجربه کنید. افراد معمولا، به دنبال سرمایه گذاری در بازارهایی هستند که ریسک آن پایین و سود بسیار بالایی داشته باشید. یکی از بهترین بازار ها با ریسک پایین و سود بالا، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می باشد.

همانطور که اشاره کردیم، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می تواند در عین ریسک کم بازدهی و سود بالایی داشته باشد. اما با توجه به وضعیت این بازار کسانی که قصد سرمایه گذاری در آن را دارند نیازمند داشتن دارایی و سرمایه بسیار زیادی هستند. نیاز به داشتن سرمایه بالا باعث می شود که خیلی از افراد که تمایل به سرمایه گذاری در املاک را دارند، نتوانند به این بازار ورود کنند.

برای حل این چالش که افراد با سرمایه ای اندک امکان سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را ندارند، صندوق املاک و مستغلات ایجاد شد.

در صندوق های املاک و مستغلات افراد مختلف می توانند با هر میزان سرمایه ای که دارند به بازار سرمایه گذاری در املاک ورود کنند. صندوق املاک و مستغلات سرمایه زیادی را از سرمایه گذاران خرد و کلان جذب می کند و با کمک این سرمایه به بازار املاک ورود کرده و شروع به سرمایه گذاری می کند.

به این ترتیب افرادی که سرمایه اندک دارند با کمک صندوق املاک و مستغلات بدون اینکه نیاز داشته باشند یک ملکی را به طور کامل خریداری کنند از بخشی از این ملک و بازدهی که دارد سود دریافت می کنند.املاکی که این صندوق ها می توانند در آن سرمایه گذاری کنند باید حتماً دارای سند معتبر باشد و همچنین این املاک می تواند مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی و… باشد.سرمایه گذاران این صندوق ها در سودی که از خرید املاک به دست می آید به نسبت سرمایه خود شریک هستند.

ویژگیهای صندوق املاک و مستغلات

صندوق های سرمایه گذاری املاک و مستغلات دارای ویژگی هایی هستند که عبارتند از:
- اصلی ترین وظیفه این صندوق ها مدیریت املاکی است که تحت تکلف این صندوق می باشد.
- درآمد سرمایه گذاران در این صندوق ها از دریافت سود به دست آمده در بازار ملک است.
- سود پرداختی به سرمایه گذاران ممکن است در بازه های مختلف زمانی ماهانه، فصلی و یا سالانه پرداخت شود.

مزایای سرمایه گذاری در صندوق املاک و مستغلات

بازارهای مالی بسیار زیادی وجود دارد که افراد می توانند سرمایه خود را در این بخش ها سرمایه گذاری کنند، اما سرمایه گذاری در صندوق های املاک و مستغلات مزایایی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

معافیت مالیاتی

اگر صندوق املاک و مستغلات موردنظر جز شرکت هایی باشد که تخلفات مالیاتی نداشته است، سرمایه گذاران این صندوق ها در ازای سود دریافتی خود نیاز به پرداخت هیچ گونه مالیاتی نمی باشند.

فروش عالی

اگر سهام صندوق املاک و مستغلات موردنظر در بورس ارائه شود هر زمان که شما اقدام به فروش سهام خود کنید، می توانید سهام تان را به پول نقد تبدیل کنید.

تنوع سرمایه گذاری

شما می توانید در صندوق های املاک و مستغلات سرمایه خود را در املاک غیر مسکونی مانند هتل ها، مراکز تجاری و تفریحی و… نیز سرمایه گذاری کنید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.