بهزی

جست‌وجو

نکات طلایی در هنگام خرید تابلو

زمان مطالعه 1 دقیقه

نکات طلایی در هنگام خرید تابلو

مثلا برخی تمایل دارند که آثار تزئینی مانند قاب عکس، تابلو و ... در یک نقطه باشند. برخی نیز عناصر تزئینی را به صورت دور از هم و پراکنده نصب می کنند. سبک های مهم چیدمان و دکوراسیون منازل که روی خرید تابلو موثر هستند، شامل موارد زیر هستند:

· سبک مدرن

· شیوه کلاسیک

· سنتی

این سبک‎‌های پرطرفدار بهترین گزینه‌ها برای ارائه‌ی یک چیدمان جذاب برای ساختمان هستند. در فضاهای اداری، مسکونی و تجاری می توان از این شیوه‌ها برای تزئین و دکوراسیون استفاده کرد. بر همین اساس، تابلو نقاشی نیز باید متناسب با نوع طراحی فضا، انتخاب شود. این موضوع روی میزان فروش تابلو موثر خواهد بود.

تابلو مناسب روی کاغذ دیواری کدام است؟

همانطور که می‌دانید کاغذ دیواری یک پوشش زیبا برای دیوار است که به صورت طرحدار یا ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که نقشی روی آن نباشد و در اصطلاح تک رنگ باشد، می توان از هر نوع تابلو دکوراتیو متناسب با رنگ و طراحی فضا استفاده کرد. اما به طور معمول کاغذ دیواری ها طرحدار هستند و به همین دلیل در هنگام انتخاب تابلو دیواری باید به نکاتی دقت شود:

· انتخاب طرح ساده برای جلوگیری از شلوغ نشدن دیوار

· توجه به رنگ و طرح کاغذ دیواری و انتخاب تابلو مناسب برای آن

· عدم استفاده از تابلو روی کاغذ دیواری در دیواری که تلویزیون در آن قرار دارد.

تمامی موارد ذکر شده بیشتر از همه سعی در جلوگیری از شلوغ شدن فضا دارند. البته بسیاری از طراحان امروزه از این پوشش تزئینی در ابعاد بسیار کمی استفاده می کنند. طرح ها نیز اکثر ساده و بدون نقش است و تداخلی با طرح روی تابلو نخواهد داشت. از این رو در فضای مدرن مشکل چندانی برای نصب تابلو روی کاغذ دیواری وجود نخواهد داشت.

انواع طرح های تابلو دکوراتیو چه هستند؟

طرح های بسیار متنوعی در آثار چاپی دکوراتیو برای ارائه انتخاب می شوند. این نوع طرح ها همگی برای چیدمان امروزی طراحی شده اند. برخی از موضوعات به کار رفته در این آثار هنری چاپی شامل موارد زیر است:

· انواع تابلو انتزاعی

· تابلوهای فانتزی

· آثار مربوط به کودکان

· تابلو مذهبی

· نقاشی چاپی طبیعت و منظره و گل

· آثار مفهومی

· تابلو فنگ شویی

بنابراین برای هر فضا و هر سلیقه ای، طرح خاص با تنوع بسیار بالا وجود دارد. گاهی نیز امکان سفارش تابلو با طرح و ابعاد دلخواه وجود دارد. قیمت تابلو نیز می تواند متاثر از طرح انتخاب شده باشد. زیرا برخی از طرح ها بسیار پرفروش و پرطرفدار هستند. از این رو قیمت بالاتری نیز دارند. این موضوع در مورد تمامی آثار چاپی روی بوم مصداق ندارد. شاید تنها عامل تعیین قیمت در این نوع آثار، سایز بوم انتخابی باشد. بهتر است بوم را با توجه به طرح و یا ابعاد اتاق مورد نظر انتخاب کنیم. در صورتی که ابعاد بوم نقاشی با فضا تناسب نداشته باشد، کیفیت بصری و معماری تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در نتیجه آن فضا شلوغ و بی نظم به نظر می رسد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.