بهزی

لیست لوازم ضروری برای نگهداری از گربه در خانه

زمان مطالعه 1 دقیقه

لیست لوازم ضروری برای نگهداری از گربه در خانه

در حالی که گرفتن یک گربه جدید باعث شادی می‌شود، اما باید به یاد داشته باشید که یک دوره گذار وجود خواهد داشت که در آن باید گربه به محیط خانه عادت کند. توصیه می‌شود گربه خود را در یک اتاق جداگانه با تمام لوازم ضروری نگه دارید تا حیوان زمان داشته باشد با محیط جدیدش سازگار شود؛ پس مهم است بهترین لوازم مورد نیاز گربه را تهیه کنید تا بتوانید از حیوان خانگی خود به خوبی نگهداری کنید. در این مقاله به طور کامل در مورد لیست لوازم ضروری برای نگهداری از گربه در خانه اشاره می‌کنیم.

باکس حمل گربه

برای اینکه گربه یا بچه گربه جدید خود را با خیال راحت به خانه بیاورید، به یک کریر یا باکس گربه نیاز دارید.به منظور بردن بچه گربه برای معاینه دامپزشک یا سفر کردن با حیوان خانگی، خرید یک باکس ضروری است. شما می‌توانید از یک باکس گربه‌ای به سبک کوله ‌پشتی، یک باکس نرم با بند شانه‌ای یا یک باکس دارای دسته استفاده کنید تا حیوان خود را به هر جایی که می‌خواهید حمل کنید. مهم است که به کیفیت و میزان راحتی گربه خود در باکس توجه کنید. برای این موضوع، بررسی اندازه باکس که مطابق با ابعاد بدنی گربه باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است

جعبه خاک گربه

باید به گربه جدید خود نشان دهید که کجا باید دستشویی کند. ظرف‌های خاک در اندازه‌ها و سبک‌های مختلف وجود دارند. اینکه کدام ظرف خاک را انتخاب می‌کنید به این بستگی دارد که آیا یک آپارتمان کوچک دارید یا یک خانه بزرگ. همچنین جایی که جعبه را می‌گذارید و نیازهای گربه شما نیز در انتخاب محصول مناسب ضروری است. به یاد داشته باشید، برای هر گربه در خانه خود به یک جعبه خاک نیاز دارید. در حالت ایده آل برای هر گربه یک جعبه مورد نیاز است.
شما می‌توانید انواع مختلفی از ظرف‌های خاک گربه را در بازار مشاهده کنید. اگر یک بچه گربه را به خانه می‌آورید، یک جعبه خاک کوچک ممکن است ایده خوبی باشد؛ اما در طول زمان باید یک جعبه جدید به اندازه گربه بخرید، زیرا این حیوانات بزرگتر می‌شوند. پس به ابعاد بدنی و سن گربه خود توجه کنید. جعبه خاک باید ارتفاع کمی داشته باشد تا گربه به راحتی وارد آن شود یا از جعبه بیرون برود.

لوازم تمیز کردن جعبه خاک

اگر سگ دارید، باید مدفوع را از روی زمین بردارید، اما اگر گربه دارید، باید یک جعبه خاک همیشه تمیز داشته باشد. گربه‌ها حیواناتی هستند که به تمیزی خود اهمیت می‌دهند، پس مهم است لوازم مناسب را تهیه کنید.

بیلچه خاک گربه: برای گربه خود یک بیلچه بزرگ و محکم تهیه کنید. هر بار که توده‌های ادرار یا مدفوع را از جعبه جدا می‌کنید، از این ابزار استفاده خواهید کرد. از آنجایی که بیلچه ابزار بسیار مهمی است، پس روی یک محصول باکیفیت سرمایه گذاری کنید. داشتن دسته‌ای ارگونومیک و استفاده راحت از بیلچه ضروری است.
کفپوش ظرف خاک گربه: کفپوش زیر جعبه قرار می‌گیرد تا به گرفتن ذرات خاک از پنجه‌های گربه در هنگام خروج از جعبه کمک کند یا هر ذره‌ای که گربه ممکن است از یک ظرف زباله پرتاب کند را به دام بیندازند. کفپوش بستر گربه در سبک‌های مستطیلی، نیم دایره‌ای و دایر‌ه‌ای موجود هستند، بنابراین روی یک محصول مناسب سرمایه گذاری کنید.

تغذیه گربه خانگی

بچه گربه یا گربه بالغ شما به غذای مغذی و خوشمزه برای حفظ سلامتی نیاز دارد. به حداقل رساندن تغییرات در رژیم غذایی به سازگاری بهتر گربه شما در خانه جدید کمک می‌کند. اگر می‌خواهید از نوع دیگری از غذا استفاده کنید، آن را به آرامی با مخلوط کردن غذای قبلی در طی چند روز به حیوان بدهید تا به کاهش ناراحتی شکمی حیوان و بی‌علاقگی او کمک کنید.
هر گربه متفاوت است و شما باید با دامپزشک خود مشورت کنید که چه نوع غذایی را برای گربه شما توصیه می‌کند. بسته به نیاز گربه، سطح فعالیت، وزن، سن و هر گونه حساسیت غذایی، فرمول‌های غذایی مختلفی وجود دارند و شما باید غذای مناسب را بسته به مقدار بودجه خود تهیه کنید. هنگامی که گربه خود را کمی بهتر شناختید و در مورد ترجیحات غذایی حیوان اطلاعات پیدا کردید، می‌توانید به یک غذای روزانه خاص که مورد علاقه آنها خواهد بود بسنده کنید.

ظروف غذا و آب گربه

در صورت امکان از یک ظرف گشادتر و کم عمق‌تر استفاده کنید، زیرا برخی از بچه گربه‌ها سبیل‌های حساسی دارند که وقتی سعی می‌کنند صورت خود را برای خوردن یا نوشیدن به دهانه‌های باریک‌تر فشار دهند، احساس ناراحتی می‌کنند. ممکن است تصمیم بگیرید که چند بار در روز غذای گربه را طبق برنامه به حیوان بدهید. از طرف دیگر، می‌توانید از یک تغذیه کننده گرانشی مناسب استفاده کنید تا هر زمان که گربه احساس گرسنگی کرد، غذا در دسترس باشد. اگر نمی‌توانید برای یک زمان خاص برنامه ریزی کنید، تغذیه ‌کننده‌های گرانشی (Larger Gravity Waterer) نیز خوب هستند و به گربه‌ها اجازه می‌دهند همیشه به غذا دسترسی داشته باشند.
آب تازه، تمیز و خنک باید همیشه برای گربه شما در دسترس باشد. دریافت آب کافی برای سلامت کلی بچه گربه بسیار مهم است. شما می‌توانید از یک کاسه کوچک برای آب بچه گربه استفاده کنید یا ظرف آب گرانشی بزرگتری را انتخاب کنید که نیازی به پرکردن مدام نداشته باشد و دارای محافظ ضد میکروبی داخلی باشد. برخی گربه‌ها به طور غریزی نوشیدن از آب متحرک را ترجیح می‌دهند، زیرا آب ساکن می‌تواند در طبیعت راکد یا ناسالم باشد. اگر گربه شما میل به نوشیدن از توالت یا شیر آب پیدا کرد، به خرید یک آبنما فکر کنید.

لوازم نظافت گربه

گربه‌ها خودشان را تمیز می‌کنند، اما شما باید به بچه گربه کمک کنید که مرتب ناخن‌هایش را کوتاه کند و دندان‌هایش را مسواک بزند. به علاوه، بیشتر گربه‌ها از برس کشیدن خز خود لذت می‌برند و استفاده از برس مخصوص گربه به شما کمک می‌کند که موهای زائد را از بین ببرید. اگر بچه گربه جدیدی به خانه می‌آورید، حیوان را به کوتاهی هفتگی ناخن و مسواک زدن عادت دهید تا زمانی که گربه بزرگ‌تر می‌شود؛ این کار برایش آسان‌تر باشد.
حمام کردن گربه هر چند وقت یکبار مهم است، اما گاهی اوقات پنجه‌های گربه نیاز به پاک کردن دارند و بعضی مواقع گربه‌ها ممکن است نیاز به پاک کردن خز خود داشته باشند. خرید شامپو مناسب می‌تواند اولین نقطه شروع برای حفظ بهداشت گربه باشد. همچنین بسته دستمال مرطوب گربه کاهش دهنده شوره به آرام کردن حیوان با رایحه ملایم اسطوخودوس و کمک به حذف شوره و بو از خز گربه کمک می‌کند.


اسباب بازی‌های تعاملی گربه

بازی با گربه به شما کمک می‌کند تا با حیوان پیوند خوبی برقرار کنید. بنابراین گربه‌ها باید اسباب بازی‌های تعاملی داشته باشند تا به آنها کمک کنند ذهن کنجکاو خود را تمرین دهند. روی برخی از اسباب ‌بازی‌های گربه می‌توانند به تنهایی با آنها بازی کنند، سرمایه گذاری کنید. توپ‌ها یا اسباب ‌بازی‌های پازلی می‌توانند برای گربه‌ها عالی باشند. اسباب بازی‌های تعاملی را بسته به سن و علائق گربه خود انتخاب کنید.


تخت نرم گربه

گربه‌ها چرت زدن را دوست دارند و به طور متوسط 12 تا 16 ساعت در روز می‌خوابند. گربه‌ها معمولاً پتوهای پشمی نرم یا تخت‌های مخصوص گربه را دوست دارند که می‌توانند روی آنها چرت بزنند.گربه‌ها الگوهای خواب چند فازی دارند (یعنی چندین بار خوابیدن در روز به جای یک خواب طولانی مدت) و تمایل دارند برای هربار چرت زدن از نقطه‌ای به نقطه دیگری حرکت کنند. گربه ممکن است در طول روز از نور خورشید پیروی کند یا از بالای تخت به زیر تخت تغییر مکان دهد.
مطمئن شوید که نقاط بسیار خوبی در مکان‌های مختلف منزل برای چرت زدن گربه‌ها دارید. گربه‌های جوان و گربه‌های مسن نیز از یک پد گرم‌ کننده با حرارت کم که با پتو پوشانده شده است، استفاده خواهند کرد.. یک تخت مخصوص برای گربه خود تهیه کنید تا در اطراف منزل احساس امنیت کند. گربه شما از سطح نرم و کرکی تخت برای چرت زدن، لذت بسیار خواهد برد.


اسکرچر گربه

گربه‌ها نیاز غریزی و بیولوژیکی دارند که چنگال‌های خود را با خاراندن تمیز کنند. این کار می‌تواند به آنها کمک کند قلمرو خود را مشخص کنند (غدد بویایی در انگشتان پای گربه وجود دارند)، کشیده شوند و پوشش خارجی ناخن‌های خود را از بین ببرند. این کار حتی بخشی از ابراز احساسات برای بچه گربه‌ها است.
طبق گفته ASPCA (انجمن پیشگیری از ظلم به حیوانات آمریکا) بیشتر گربه‌ها اسکرچر عمودی را ترجیح می‌دهند که حداقل 80 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد و هنگام استفاده تکان نخورد. همچنین می‌توانید خراش‌های مقوایی که روی زمین قرار می‌گیرند را امتحان کنید که بچه گربه‌ها نیز از آن لذت می‌برند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.