بهزی

جست‌وجو

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

زمان مطالعه 1 دقیقه

تفاوت قطعات اصلی و غیراصلی لوازم یدکی خودرو

وقتی صحبت از لوازم یدکی اصلی خودرو می‌رسد، منظور ما این است که قطعه مورد نظر اولاً به صورت اختصاصی برای خود خودروی شما تولید شده باشد و ثانیاً اینکه از نظر کیفیت و طول عمر دقیقاً مشابه با قطعه‌ای باشد که از ابتدا بر روی خودروی شما استفاده شده است. گاهی اوقات ممکن است به دنبال خرید لوازم یدکی جک باشید، اما فروشنده قطعات یدکی ‌ام وی ‌ام را به شما معرفی کند که در واقع اصل هستند، اما به هیچ وجه منظور ما در این مقاله نیستند. چنین قطعاتی حتی در صورت داشتن کیفیت بالا نیز گزینه مناسبی برای استفاده بر روی خودروی ما نخواهند بود و بهتر است سراغ قطعات یدکی تخصصی برای خودرو خود برویم.

متاسفانه تشخیص لوازم یدکی اصلی خودرو برای اکثر کاربران امکان‌پذیر نیست و کاربرانی که تجربه کافی و تخصص بالایی در این زمینه نداشته باشند، نمی‌توانند لوازم یدکی اصلی را از لوازم یدکی غیراصلی خودرو تشخیص دهند. برای این منظور البته چند راه‌حل نیز وجود دارد. شما در درجه اول می‌توانید با خرید لوازم یدکی از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده مانند فروشگاه اصفهان پارت در اصفهان اطمینان خود را برای خرید قطعات اصلی بالاتر ببرید. همچنین با توجه به تجربه‌ای که در رانندگی با خودرو به دست آورده‌اید، بعد از خرید قطعات مورد نظر نیز کیفیت آنها را در زمان رانندگی مورد بررسی قرار دهید و در صورت نداشتن کیفیت لازم حتماً آنها را مرجوع کنید.

تفاوت لوازم یدکی اصلی و غیراصلی در طول عمر

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت‌ها در لوازم یدکی اصلی و غیراصلی خودرو، در طول عمر آنها است. قطعات غیراصلی طول عمر بسیار کوتاهی داشته و بعد از چند ماه استفاده دوباره مجبور به تعویض آنها خواهید شد. این قطعات به دلیل استفاده از متریال ضعیف و همچنین کیفیت تولید پایین، خیلی زود در معرض خرابی قرار می‌گیرند برخلاف انتظاری که دارید حتی هزینه‌های شما را برای نگهداری از خودرو نیز افزایش خواهند داد.

تفاوت لوازم یدکی اصلی و غیراصلی در قیمت

در ظاهر وقتی برای خرید قطعات یدکی غیراصلی اقدام می‌کنید، ممکن است نیاز به پرداخت قیمت پایین‌تری داشته باشید، اما در عمل به دلیل طول عمر پایین و همچنین تاثیر منفی این قطعات بر روی کیفیت سایر لوازم خودرو، هزینه‌های شما چندین برابر بیشتر خواهد شد.

با این حساب برخلاف تصور بسیاری از کاربران که بر این باور هستند که خرید لوازم یدکی غیراصلی ممکن است باعث کاهش هزینه‌های آنها شود؛ در حالی‌که در بازه‌های زمانی طولانی مدت این رویه باعث افزایش هزینه‌های نگهداری از خودرو نیز خواهد شد و حتی ممکن است تعمیرات بسیار اساسی مانند تعمیر موتور و تعمیر گیربکس را نیز روی دست شما بگذارد. فرقی هم نمی‌کند که به دنبال خرید لوازم یدکی لیفان باشید و یا شرایط خرید لوازم یدکی تویوتا را دنبال می‌کنید. در هر صورت با خرید قطعات یدکی بی‌کیفیت چنین شرایطی را باید برای خودرو خود متصور بدانید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.