بهزی

دستگاه بورینگ

اجرای عملیات‌های تراشکاری برای سطوح داخلی یک دغدغه بسیار جدی در صنعت است. اصولاً تراشکاری از فرآیند‌های ثانویه به شمار می‌رود و از بابت هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌شود باید در هنگام ورود به آن بسیار حساب شده عمل کرد و صد البته بهترین راه، مدنظر داشتن ملاحظات لازم در زمان طراحی قطعات فنی است. از سویی کیفیت خروجی ماشین‌آلاتی همچون دستگاه بورینگ در صنایع پیشرفته امروزی امری لازم و غیرقابل اجتناب است. به‌عبارتی دستگاه بورینگ در عین اینکه معمولا در مراحل نهایی فرآیند تولید به کار گرفته می‌شود؛ ولی نتیجه عملیات ‌آن چنان در کیفیت قطعه فنی مهم است که می‌تواند باعث موفقیت کار یا رد قطعه از نظر فنی شود.

انواع ابزار بورینگ

ابزارهای بورینگ بر میله ای که بر اسپیندل قرار می گیرد سوار می شود یا بر میله ی بلندی که بر انتهای یاتاقان است سوار می شود. چنین یاتاقان تکیه گاهی تکیه گاه صلبی برای میله ی بورینگ ایجاد نموده که با می توان قطعات را دقیق تولید نمود. هنگامی که ابزار کند می شود ابزار برای تیز کردن جدا شده و دوباره سوار می شود. نصب دوبار ابزار کاری زمان گیر و نیاز به مهارت زیادی دارد. ب) ابزار تک لبه قابل تنظیم که امکان جبران سایش را دارد. ج) ابزارهای بورینگ بریک کله بورینگ انیورسال بسته می شوند که این کله برانتهای میله بورینگ سوار شده است. کلگی بگونه ای طراحی شده است که شکل های مختلفی از ابزار را بتوان بر آن بست. د)ابزار ثابت که بر روی میله کوتاه سوار می شود ساده بوده و بسیار استفاده می شود. ه) ابزار تیغه ای که ابزار بریدنه اینزرت میشود ایجاد دو لبه برشی کرده که امکان دقت بیشتر و افزایش پیشروی را در مقایسه با زمانی که از یک لبه استفاده میشود را می دهد مهم ترین مزیت این ابزار ایجاد نیروی یکسان در میله در حین فرآیند می باشد بنابراین تلرانس دقیق تری هنگامی که در ماکزیمم طول بدون حمایت (در مقایسه با ابزار تک لبه) ایجاد می کند. عیب این ابزار این است که امکان تنظیم برای جبران فرسایش ابزار وجود ندارد و ابزار برای تیز نمودن باید جدا شده و دوباره نصب شود .ابزار نشان داده شده در شکل الف مانند شکل ب است ولی لبه ی برشی امکان تنظیم برای جبران فرساش دارد.

ماشین های بورینگ

ماشین های بورینگ از نوع ماشین های فرز میباشند اما قابلیت های دیگری مانند سوراخکاری های عمیق در اشکال مختلف را دارا هستند. خدمات بورینگ در اصل بزرگ کردن سوراخ دریل شده میباشد.این روش به منظور رسیدن به دقت های بالاتر در عملیات ماشینکاری سوراخ ها میباشد. خدمات بورینگ در هر دستگاهی امکان پذیر است.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.