بهزی

روش های مبلشویی

زمان مطالعه 1 دقیقه

روش های مبلشویی

با فراگیر شدن مبل در دنیای امروزی نیاز به مبل شویی برای شستشوی تخصصی مبل هم بیشتر شده است و نظافت و تمیزی مبل ها به صورت یک دغدغه برای افراد در آمده است. روش های مبلشویی حرفه ای زیادی بوجود آمده که در ادامه برخی را بررسی خواهیم کرد. مبل شویی تخصصی توسط مراکز قالیشویی حرفه ای صورت می گیرد که به طور حرفه ای به شست و شوی مبل می پردازند.

در مبل شویی ها، تمیزی مبلمان به دو روش انجام می شود:

مبل شویی به روش خشک شویی

در این شیوه ی شستشوی مبل، مبل ها پس از شستشو، خشک می شوند. در این شیوه پس از شستشو، آب و رطوبت ایجاد شده بر رویه مبل به وسیله دستگاه های مکنده مخصوصی جذب می شود و دیگر نیاز به مرحله خشک شدن در زیر نور خورشید نیست.

مبل شویی یکی از خدمات تخصصی قالی شویی ها به حساب می آید که همه قالی شویی ها ارائه ی این خدمات را ندارند و تنها برخی از قالیشویی های معتبر و حرفه ای این خدمات را برعهده می گیرند.

برای انجام مبل شویی حرفه ای نیاز به دستگاه های صنعتی چون وکیوم آب و بخارشو می باشد از این رو همه افراد در منزل نمیتوانند مبل شویی را به صورت حرفه ای انجام دهند.

مبل شویی به شیوه ی سنتی

در شیوه سنتی برای شستشو از آب و مواد قلیایی استفاده می شود تا اینگونه لکه های ایجاد شده روی مبل پاک شوند. در این روش بهتر است رویه کاملا از پیکره ی مبل یا صندلی جدا شود و سپس با استفاده از دستگاه های صنعتی رختشویی شسته و تمیز گردد.

درصورتی که رویه از پیکره جدا نشود متخصصان حرفه ای به گونه ای رویه مبل را با فشار بالای استاندارد خیس میکنند که این آب به لایه های داخلی زیر رویه مبل نفوذ نکند و اینگونه سبب آسیب به بخش های زیرین مبل نمی شوند. بعد از آن متصدی حرفه ای بخش قالی شویی مواد قلیایی را با یک ابر نرم شوینده روی رویه مبل می کشد و اینگونه تمامی لکه ها را از روی مبل پاک کرده و بعد از آن با آب و دستمال خشک تمیز، تمامی کف ها و مواد قلیایی روی رویه را پاک می کند. حال نوبت خشک کردن تار و پود مبل می باشد که این کار خشک کردن با دستگاه وکیوم صنعتی انجام می گیرد که این دستگاه قابلیت جذب مایعات را از بافت مبل دارد. بعد از جذب شدن آب از میان بافت رویه مبل، باید مبل در فضای آزاد در مقابل نور خورشید قرار گیرد تا به طور کامل خشک شود. این مرحله یعنی خشک شدن کامل رویه ی مبلمان بسیار مهم است چرا که اگر این خشک شدن به صورت کامل صورت نگیرد بوی نم و نا فضای خانه را پر می کند و این بوی آزار دهنده می تواند نارضایتی قابل توجهی ایجاد نماید از این رو حتما از خشک شدن کامل مبل مطمئن شوید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.