بهزی

جست‌وجو

علائم و نشانه‌های خرابی تسمه دینام

زمان مطالعه 1 دقیقه

علائم و نشانه‌های خرابی تسمه دینام

تسمه دینام نیز مانند هر قطعه دیگری در زمان خرابی علائم و نشانه‌هایی دارد.با پیگیری این نشانه ها میتوانید از مناسب ترین زمان تعویض تسمه دینام مطلع شوید.

در ادامه نشانه‌هایی از خرابی این قطعه را برایتان عنوان خواهم کرد.

۱_صدای جیر جیر از کاپوت

یکی از واضح ترین علائم و نشانه‌های خرابی تسمه دینام شنیدن صدای جیر جیر از کاپوت است.هنگامی که تسمه دینام خودرو شل شود در هنگام حرکت ویا چرخش صدای جیر جیر به گوشتان می‌رسد.در این زمان باید متوجه شوید که زمان تعویض تسمه دینام فرا رسیده در نتیجه به اولین تعمیرگاه مراجعه کنید.

۲_پاره شدن تسمه دینام

تسمه دینام قطعه ای است که همواره در معرض کشش و فشار قرار دارد به همین دلیل ممکن است به مرور و پس از مدتی استفاده پاره شود.همچنین نشانه‌هایی همچون ریش ریش شدن ویا ترک برداشتن میتواند پارگی تسمه دینام را به دنبال داشته باشد بنابراین بهتر است پیش از پاره شدن تسمه دینام آن را تعویض کنید.

۳_روشن شدن چراغ باتری

دینام از قطعات مختلفی ساخته شده که چراغ دینام یکی از این قطعات می‌باشد این چراغ از یک سمت به دینام خودرو و از سمت دیگر به چراغ آمپر موجود در صفحه کیلومتر شمار وصل است به همین دلیل امکان دارد که چرخش تسمه دینام کند شده و نمی‌تواند به خوبی برق را به دینام منتقل کند.

۴_سفت شدن فرمان

تسمه دینام باعث چرخش و روانکاری فرمان هیدرولیک خودرو میشود.بنابراین هنگامی که تسمه دینام پاره و یا شل شود فرمان خودرو سفت شده و راننده نمی‌تواند به خوبی آن را بچرخاند.در این زمان با تعویض تسمه دینام میتوانید فرمان خودرو را به حالت اولیه بازگردانید.

۵_عدم کار کرد کولر

لازم است بدانید که یکی از وظایف دینام و تسمه دینام راه اندازی کولر و افزایش دمای آن است.بنابراین در صورتی که کولر مثل گذشته نمی‌تواند فضا را به خوبی سرد کرده و یا اصلا کار نمیکند ،میتوان به این نتیجه رسید که تسمه دینام خودرو نمی‌تواند به خوبی پمپ کولر را بچرخاند.

۶_افزایش دور موتور خودرو

هنگامی که احتراق در خودرو صورت می گیرد،در اطراف موتور حرارت و گرمای بسیاری تولید می‌شود.در نتیجه دور موتور افزایش یافته و حرارت بسیار زیادی تولید می‌شود و این مشکل میتواند به دلیل شل شدن ویا پاره شدن تسمه دینام رخ دهد.در صورتی که این قطعه به موقع و در زمان درستی تعویض نگردد هزینه بسیاری را برای راننده به همراه دارد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.