بهزی

جست‌وجو

تجهیزات پزشکی که در هر خانه لازم است!

زمان مطالعه 1 دقیقه

تجهیزات پزشکی که در هر خانه لازم است!

وجود تجهیزات پزشکی لازم در هر خانه، چه اهمیتی دارند؟

کمبود ورزش، زندگی تحت فشار و سایر عادات ناسالم مهم‌ترین عوامل ایجاد بیماری‌های شایعی مانند دیابت، فشار خون، چاقی و بیماری‌های قلبی هستند. همه‌ی افراد باید به صورت روزانه یا حداقل به صورت هفتگی بر سلامتی خود نظارت داشته باشند. این کار ممکن است با وجود مشغله‌های کاری برای همه امکان پذیر نباشد. اما علم پزشکی پیشرفت کرده است و شما می‌توانید برای بررسی وضعیت سلامتی خود چندین دستگاه پزشکی را در خانه داشته باشید. این موضوع، نیاز به افزایش آگاهی در مورد تجهیزات پزشکی لازم در خانه و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها را افزایش داده است. از این رو کاملا ضروری است که به طور منظم چهار علایم حیاتی در سیستم بدن یعنی دمای بدن، فشار خون، ضربان قلب یا نبض و میزان تنفس را کنترل کنید. بررسی مداوم سطح قند خون و تغییرات وزن بدن نیز به همان اندازه مهم است.

علاوه بر این، فوریت‌های پزشکی در هر زمان ممکن است پیش بیاید. این واقعیتی است که همه‌ی ما از آن آگاه هستیم. بنابراین برای مقابله با اتفاقات اورژانسی لازم است برخی تجهیزات پزشکی را در خانه داشته باشید تا در مواقع لزوم برای ارزیابی وضعیت اولیه‌ی بیمار، از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله تجهیزات پزشکی لازم در هر خانه و نحوه‌ی کار با آن را به شما آموزش خواهیم داد.

جعبه‌ی کمک‌های اولیه

جعبه‌ی کمک‌های اولیه و سازمان یافته، یکی از تجهیزات پزشکی است که می‌تواند به شما در نجات یک زندگی کمک کند. توصیه می‌شود برای کسب دانش و مهارت لازم برای ارائه کمک‌های اولیه، در دوره‌های آموزش کمک‌های اولیه شرکت کنید.

پس از استفاده از وسایل موجود در جعبه‌ی کمک‌های اولیه، در اسرع وقت محتویات جعبه را تعویض کنید. پس از هر بار استفاده یا در صورت عدم استفاده، هر ۱۲ ماه یک بار، جعبه‌ی کمک‌های اولیه را بررسی کنید. مطمئن شوید که تجهیزات در وضعیت مطلوبی قرار دارند، خراب نشده‌اند و تاریخ انقضای آن‌ها تمام نشده است. اطمینان حاصل کنید که موارد استریل، هنوز هم پلمپ و استریل هستند.

در جعبه‌ی کمک‌های اولیه چه چیزهایی وجود دارد؟

بسته‌های کمک‌های اولیه را می‌توان از داروخانه‌ها یا فروشگاه تجهیزات پزشکی خریداری کرد و یا اینکه خودتان آن را جمع کنید. در این صورت، ظرفی را انتخاب کنید که جادار باشد و به راحتی حمل شود. اگر تصمیم دارید خودتان جعبه‌ی کمک‌های اولیه را تهیه کنید، در اینجا ۲۰ مورد ضروری وجود دارد که باید مطمئن شوید که آن‌ها را در جعبه قرار می‌دهید:

کتابچه‌ی راهنمای کمک‌های اولیه
گاز پانسمان استریل در اندازه‌های مختلف
چسب نواری
باند در اندازه‌های مختلف
باند کشی
دستمال مرطوب ضد عفونی کننده
پماد آنتی بیوتیک
محلول ضد عفونی کننده (مانند پراکسید هیدروژن)
استامینوفن و ایبوپروفن
موچین

قیچی
بسته‌های سرد فوری یکبار مصرف
دستمال الکلی
دستکش پلاستیکی غیر لاتکس
چراغ قوه با باتری اضافی
دماسنج
پتو
راه هوایی دهانی-حلقی برای استفاده در CPR یا احیای قلبی ریوی
لوسیون کالامین
آتل

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.