بهزی

جست‌وجو

به چه مهارتهایی برای تولید پالت چوبی نیاز داریم؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

به چه مهارتهایی برای تولید پالت چوبی نیاز داریم؟

برای ساخت پالت چوبی نیاز به مهارت نجاری و برش کاری ابتدایی دارید. اما نه به آن صورت که کامل حرفه ای باشید چرا که معمولا الوارها آماده هستند و شما تنها به وسایلی مانند چکش، میخ، چسب و دستگاه فارسی بر نیاز دارید. البته اگر خواستید می توانید به طور کل از اول کار، به روش اتوماتیک و با ماشین آلات صنایع چوب تمام این مراحل را انجام داده تا نتیجه کار شما تمیزتر و زیباتر شود. در نهایت بهتر است بدانید در تولید پالت چوبی اصفهان و شهرهای دیگر، استانداردهایی وجود دارد که اگر طبق آن ها پیش بروید پالت مطلوبی خواهید داشت. حتی اگر خودتان قصد انجام این کار را دارید، ترجیحا باید زیر نظر متخصص در این زمینه باشید.

در تولید پالت چوبی از چه چوب هایی استفاده می شود؟

دنیای چوب بسیار گسترده است و از هر کدام از آنها با توجه به کیفیت و مقاومت، می توان استفاده های مختلفی کرد. نکته ای که باید برای تولید پالت چوبی در نظر داشته باشید این است که چوب شما حتما مقاوم بوده و بافت خوبی داشته باشد؛ در غیر این صورت در روند حمل و نقل و ساخت مبلمان و تخت دچار مشکل می شوید. در تولید پالت چوبی همدان و شهرهای دیگر، از چوب های مختلفی استفاده می شود که از مهم ترین آن ها می توان به درختان سوزنی مثل افرا و راش اشاره کرد.

در اکثر مواقع و در بیشتر کشورها از چوب های روسی که شامل چوب های ساسنا، نراد و یولکا هستند و رطوبت 10 تا 15 درصدی دارند برای ساخت پالت چوبی استفاده می شود. این نوع چوب قبلا از فنلاند وارد می شدند اما در حال حاضر از روسیه وارد ایران می شوند به همین خاطر هم به آنها چوبهای روسی می گویند. در کل انتخاب چوب با رطوبت داخلی مناسب برای ساخت پالت چوبی مقاوم بسیار مهم است. به همین خاطر هم در این مواقع باید به دنبال یک عرضه کننده انواع چوب باشید که در مورد کیفیت چوب اطمینان خاطر لازم را به شما اطمینان بدهد.

آیا ساخت و تولید پالت چوبی در خانه امکان پذیر است؟

یکی از مزیت های ساخت پالت چوبی در خانه اینست که می توانید از تکه های چوبی که از وسایل فرسوده چوبی باقی مانده اند بهترین استفاده را کرده و وسایلی مانند میز و صندلی برای حیاط، باغ و فضای باز تولید کنید. اما در کل ساخت و تولید پالت چوبی را در خانه به هیچ کس توصیه نمی شود، چراکه اینکار از حساسیت زیادی برخوردار بوده و در صورت نداشتن تخصص ممکن است خطراتی نیز برای شما به همراه داشته باشد.

اما اگر به اندازه کافی با چوب، نحوه برش، اتصال، و نحوه کار کردن با ابزار آلات ساخت مصنوعات چوبی آشنا هستید می توانید برای تولید پالت چوبی در خانه یا کارگاه های کوچکی که سراغ دارید سعی کرده و شانس خود را امتحان کنید. قبل از هر چیز باید فضای مناسبی برای ساخت پالت در نظر بگیرید. این فضا باید به اندازه کافی بزرگ و جادار باشد تا دست شما را در برش و اتصال چوب ها باز نگه دارد. همچنین برای انجام اینکار در خانه به تجهیزات زیر نیاز دارید:



تخته های چوب مناسب برای ساخت پالت چوبی یا باقی مانده های چوب از وسایل بلااستفاده چوبی

میخ و چکش برای اتصال چوب ها به یکدیگر

متر یا خطکش برای اندازه گیری

اره یا ماشین آلات مناسب برای برش چوب

نکته دیگر اینست که برای تولید پالت چوبی در خانه نیازی نیست درگیر ابعاد و اندازه های استاندارد باشید و می توانید بر اساس نوع نیازتان اندازه ها را تغییر بدهید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.