بهزی

جست‌وجو

کدام کفپوش برای خانه بهتر است؟ پارکت و لمینت یا سرامیک

زمان مطالعه 1 دقیقه

کدام کفپوش برای خانه بهتر است؟ پارکت و لمینت یا سرامیک

پارکت لمینت چیست؟

پارکت لمینت، کفپوشی مصنوعی است که از تخته فیبر با چگالی بالا به عنوان ماده اصلی استفاده می‌کند. تخته فیبرهای متراکم از طریق فرآیندی به نام لایه‌سازی (لمینیشن) و به همراه لایه نهایی‌اش که طرحی از چوب طبیعی است ساخته می‌شود.

به دلیل همین فرآیند است که این کفپوش به نام لمنیت مشهور شده است. پارکت لمینیت همچنین می‌تواند به عنوان یک نوآوری از چوب مهندسی شده یا کفپوش چوبی سنتی شناخته شود. محبوبیت استفاده از لمینت به قدری بالا است که به غیر از کفپوش خانه، در محیط‌های تجاری و اداری نیز به وفور از این متریال استفاده می‌کنند.

فواید پارکت لمینت


- قیمت مناسب
- نصب آسان و سریع
- دوام بالا (ضد خش، مقاوم در برابر لکه، مقاوم در برابر رطوبت، مقاوم در برابر محو شدن رنگ)
- مقاوم در برابر سوختن
- بسیار تجاری پسند (مناسب رستوران‌ها، کافه‌ها و محیط‌های تجاری)
- هیپوآلرژنیک (کمتراز حد طبیعی حساسیت‌زا)
- 100 % قابل بازیافت
- تعمیر و نگهداری کم

کاربردهای پارکت لمینت


کفپوش: لمینت به طور عمده در کفپوش ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. سهولت در نصب، داشتن ظاهری گرم و لوکس بودن باعث شده است پارکت لمینت در نزد مردم محبوبیت بالایی داشته باشد.

دیوار: جدیداً در برخی از موارد دیده شده است که از پارکت لمینت برای روکش نهایی دیوار نیز استفاده می‌شود. نحوه اجرای آن همانند کف است، ولی عمده دلیل آن برای استفاده در دیوار، زیبایی و هماهنگی با طرح کف است.

سرامیک چیست؟

سرامیک به عنوان مواد معدنی و غیرفلزی طبقه‌بندی می‌شود که برای زندگی روزمره انسان‌ها ضروری هستند. زمانی که در بشقاب در حال خوردن غذا هستید و یا کفپوش خانه شما بسیار زیبا جلوه می‌کند، باید بدانید سرامیک‌ها در همه جا هستند.

سرامیک معمولاً با استفاده از مخلوط‌های رُسی، عناصر خاک، پودر و آب و شکل دادن به فرم‌های مورد نظر ساخته می‌شود. پس از شکل‌گیری، سرامیک در کوره با دمای بسیار بالا گداخته می‌شود. غالباً سرامیک در مواد تزئینی، ضد آب و رنگی مانند لعاب پوشانده می‌شود.

فواید سرامیک


- نقطه ذوب بالا (بنابراین در برابر حرارت مقاوم هستند.)
- سختی و قدرت بالا
- دوام و ماندگاری قابل توجه
- دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، اشکال، الگوها و طرح‌ها
- مقاومت بالا در برابر ترافیک سنگین
- عدم تغییر شکل و شکننده بودن در درجه حرارت بالا
- عایق حرارتی بودن
- مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی
- مقاوم در برابر رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها
- خنک نگه داشتن خانه خود در تابستان و در نتیجه کاهش مصرف انرژی
- تعمیر آن ساده است (اگر سرامیک به هر دلیلی ترک بردارد، می‌توان بدون تأثیر در بقیه سرامیک‌ها، به راحتی سرامیک آسیب دیده را از جای خود درآورد ویک سرامیک سالم جایگزین نمود.)

کابردهای سرامیک


کفپوش: کاربرد عمده سرامیک در کفپوش‌ها است و بیشتر در ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کم هزینه بودن، سهولت در استفاده و تنوع زیاد در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف، سرامیک را به یکی از بهترین متریال‌ها برای کفپوش خانه تبدیل کرده است.

دیوار: سرامیک همچنین قابل استفاده برای دیوارها نیز است. در دیوارهای داخلی می‌توان از سرامیک به عنوان کاشی برای حمام، دستشویی و آشپزخانه نیز بهره برد. در حالی که در دیواره‌های خارجی می‌توان از سرامیک برای ایجاد اثری خنک‌کننده استفاده کرد، زیرا گرما را جذب نمی‌کنند؛ این امر به ویژه در ماه‌های گرم تابستان بسیار مفید است.

پیشخوان آشپزخانه: سرامیک انتخاب خوبی برای پیشخوان آشپزخانه اُپن است، زیرا لعاب‌ها به طور کلی سرامیک را در برابر آب و لکه مقاوم می‌کند، در نتیجه خیلی راحت می‌توان آن را تمیز کرد. با این حال، سرامیک‌ها مستعد لب پر شدن و یا کنده شدن رویه سطحی خود هستند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.