بهزی

جست‌وجو

خدمات تراش CNC

زمان مطالعه 1 دقیقه

خدمات تراش CNC

تراش cnc چیست؟

ماشین های تراش، ابزارالاتی هستند که روی چوب یا فلز شکل داده و در پروژه های صنعتی مختلفی به کار می روند. این ماشین ها قطعات و مواد اضافه در ساخت محصولات را حذف می کنند و جزو دقیق و سریعترین ابزارهای صنعتی هستند. با استفاده از خدمات تراش CNC مواد به آرامی بریده شده و محصولی باکیفیت و زیبا تحویل داده خواهد شد. این نوع دستگاها در ساخت قطعات پیچیده در صنعت قالب سازی کاربرد بسیار دارند.

⭕️ نحوه کار تراش CNC⭕️

دستگاه های تراش معمولا شامل گیربکس، مرغک، سرستون، شفت مرغک، بستر، برجک، پدال، کالسکه و دوک هستند. با توجه به اصول هندسی این دستگاه، تراشکاری روی قطعاتی که می توانند در دوک نخ ریسی قرار بگیرند، عملکرد بهتری خواهند داشت. این نوع دستگاه کاربرد گسترده ای دارد و در صنایعی از جمله الکترونیک، هوافضا، خودرو، ساخت سلاح گرم و بسیاری دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. خدمات تراش CNC در ساخت سطوح فلزی یا تراش های زینتی و وسایل سه بعدی خاص و پیچیده عملکرد مناسبی ارائه کند.

⭕️ خدمات تراش cnc ⭕️

امروزه باتوجه‌ به اینکه تمامی عرصه‌ها از جمله عرصه‌های صنعتی، پزشکی، تجاری و خدماتی رو به پیشرفته شدن گذاشته‌اند، استفاده کردن از ابزارهای هوشمندی همچون دستگاه‌های cnc نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. این دستگاه‌ها دارای اجزای مختلفی هستند و با همین اجزای گوناگونی که دارند، خدمات متعددی را نیز به کاربران ارائه می‌کنند.

برای مثال برش دادن قطعات فلزی، ساخت انواع قالب در صنایع پزشکی و ‌خدماتی، اسکن‌ های سه‌بعدی و نقشه‌ کشی صنعتی از جمله خدماتی بشمار می‌آیند که با استفاده از دستگاه cnc کامل می‌شوند.

♦️ تولید قطعات فلزی با استفاده از تراش cnc ♦️

اولین و مهم‌ترین خدماتی که از دستگاه‌ های cnc گرفته می‌شود، تولید قطعات مختلف فلزی در ابعاد و اندازه‌های مختلف است. زمانی که شما به صنایع مختلف رجوع کنید، مواد اولیه‌ی فلزی را می‌بینید که برای تولید شدن به محصولات مختلف باید مراحل گوناگونی از برشکاری را طی کنند. این دستگاه‌ها دقیقا زمانی بکار می‌آیند که شما بخواهید یک قطعه‌ی فلزی را خم کنید، آن را با دقت بالا برش دهید و یا پرسکاری را بر روی این قطعه پیاده کنید. درهرصورت لازم است که از دستگاه‌ های برش cnc بهره‌مند شوید.

♦️ ساخت انواع قالب‌ با استفاده از تراش cnc ♦️

یکی از گسترده‌ترین خدمات این دستگاه‌ها این است که می‌توانند در ساخت قالب‌های دایکاست مورداستفاده قرار بگیرند. قالب دایکاست همان قالب ریخته‌ گری است که باید به‌صورت پیچیده تولید شود و هیچ‌ دستگاهی هم به جز دستگاه cnc نمی‌تواند این پیچیدگی‌ ها را با همان ظرافت در این قالب‌ها ایجاد کند. علاوه بر این، در صنایع پزشکی هم برای ساخت انواع قالب‌های پروتز مصنوعی از جمله قالب دندان، از این نوع از دستگاه‌ ها البته در مقیاس‌ های کوچک‌ تر کمک می‌گیرند.

یکی دیگر از خدمات دستگاه cnc ، در ساخت قالب بادی است. قالب بادی به آن دسته از قالب‌هایی گفته می‌شود که در صنایع پلاستیک‌ سازی و برای شکل‌ دادن به مواد پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.