بهزی

خرید مبلمان جهیزیه عروس

زمان مطالعه 1 دقیقه

خرید مبلمان جهیزیه عروس

خرید مبلمان جهیزیه عروس می تواند بسیار پیچیده و سخت باشد. شما ممکن است چندین دهه با آن مبل زندگی کنید و در اسباب کشی ها آن را جابجا کنید. بنابراین مهم است که قبل از خرید، زمانی را برای تحقیق درمورد خرید مبلمان جهیزیه عروس اختصاص دهید. هنگام انتخاب یک مبلمان با کیفیت بالا، باید به نکات زیادی مانند نوع مبل، اندازه آن و فضایی که مبل در آن قرار می گیرد توجه کنید.

نکاتی که باید در هنگام خرید مبلمان جهیزیه عروس در نظر بگیرید

فضای اتاق را در نظر بگیرید

اطمینان حاصل کنید که اندازه مبل با فضای اتاقی که در آن قرار می گیرد همخوانی دارد. قبل از خرید، اتاق را به خصوص دیواری که مبلمان در مقابل آن قرار می گیرد، اندازه بگیرید. ارتفاع و عرض تمام در های خانه خود را اندازه گیری کنید و هنگام خرید مبل خود به این اعداد به طور ویژه توجه کنید. البته امروزه بسیاری از مبل ها پایه هایی دارند که می توان آن ها را باز کرد و دوباره سر هم کرد.

علاوه بر اندازه فضا، باید سبک اتاق خود را نیز در نظر بگیرید. مبلمان انواع مختلفی مانند راحتی و استیل دارند و هر کدام برای فضایی مناسب هستند. همچنین دکوراسیون منزل شما می تواند با مبل های مختلف تغییر کند. بهتر است پیش از خرید این موارد را در نظر بگیرید تا در زمان خرید مبلمان جهیزیه عروس سردرگم نباشید.

جنس مواد اولیه به کار رفته را از فروشنده بپرسید

برای اینکه مبلمان جهیزیه عروس بهترین شکل ممکن را داشته باشد و بتوانید سال ها از آن استفاده کنید، باید به اجزای تشکیل دهنده مبل آن توجه کنید. بهتر است جنس پارچه شما بادوام باشد و تمیز کردن آن آسان باشد. میکروفیبر ها بادوام هستند، ظاهری جذاب دارند و به راحتی تمیز می شوند. پارچه های بافت دار دیرتر از پارچه های بدون طرح تمیز می شوند. اگر به دنبال طول عمر زیاد باشید چرم بهترین گزینه است.

انتخاب کوسن نیز مهم است. بسیاری از مردم کوسن های نرم را دوست دارند. فوم پلی اورتان رایج ترین فوم استفاده شده در کوسن هاست و ماندگاری زیادی دارد؛ اما نرم نیست. فوم های با انعطاف پذیری بالا یا HR بهترین گزینه هستند که هم دوام زیادی دارند هم بسیار راحت هستند. ما پیشنهاد می کنیم که ترکیبی از پر و فوم را انتخاب کنید؛ پر حالت نرمی ایجاد می کند و فوم به کوسن ساختار می دهد.

شما به راحتی می توانید بعد از مدتی پارچه روکش مبلمان جهیزیه عروس و کوسن ها را عوض کنید؛ اما چارچوب داخلی مبل برای همیشه باقی می ماند. قاب مبل را با دقت ارزیابی کنید. مبل های ارزان قیمت تر ممکن است قاب هایی از جنس تخته خرده چوب، پلاستیک یا فلز داشته باشند؛ اما مبل های باکیفیت قاب و چارچوبی از جنس چوب سخت دارند. مانند چوب بلوط یا راش. چوب کاج به صرفه است؛ اما اغلب بعد از پنج سال تاب برداشتن آن محتمل است.

پایه های مبل باید جزء لاینفک قاب باشد یا با پیچ یا رولپلاک نگه داشته شود. اگر پایه های مبل با چسب، منگنه یا میخ به قاب متصل شده اند، دوام مبل کمتر می شود. البته شاید بعضی از این مواد اولیه برای تقویت بیشتر مبل استفاده شوند. حتما پیش از خرید مبلمان جهیزیه عروس، بازو های آن را امتحان کنید. اگر این قسمت محکم نباشد، ممکن است شکسته شود.

اندازه مبل را براساس فضای خانه انتخاب کنید

شما باید بدانید که از مبل برای چه کاری استفاده می کنید تا بتوانید اندازه مبل را انتخاب کنید. سرگرمی، استراحت، مطالعه یا… . مبلمان جهیزیه عروس در درجه اول باید برای خود عروس و داماد راحت باشد. همچنین باید تعداد مبل خود را در نظر بگیرید تا در هنگام پذیرایی از مهمان ها دچار مشکل نشوید. قانون طلایی تناسب اتاق با مبل این است که مبل حدود دو سوم دیواری باشد که مبل در برابر آن قرار می گیرد.

حتما به عمق صندلی ها توجه کنید. بسته به قد خود صندلی های عمیق یا کم عمق را انتخاب کنید. اگر مبل راحتی می خرید، آن را در موقعیت های نشسته و خوابیده امتحان کنید. مهم است که قبل از خریدن مبلمان جهیزیه عروس مبل خود را امتحان کنید. پشتی مبل باید به گونه ای باشد که شما بتوانید سر خود را به آن تکیه دهید. همچنین پا های شما بر روی زمین صاف باشد و پشت زانو ها کمی جلوتر از بالشتک پایینی مبل قرار بگیرند.
در خرید مبلمان جهیزیه عروس باید به این توجه کنید چه مدت قصد دارید در جایی که هستید بمانید؟ اگر دائم در حال جابجایی هستید، سعی کنید مبل های سبک تر و کوچک تری خریداری کنید.

رنگ مبل را متناسب با دکوراسیون خانه انتخاب کنید

احتمالا می دانید که مبل های سفید جلوه خاصی به خانه شما می دهند؛ اما برای استفاده طولانی مدت مناسب نیستند. انتخاب رنگ پارچه مبل مهم است. قبل از اینکه مبلی خریداری کنید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

🟢 آیا مرتب روی مبل غذا می خورید؟
🟢 آیا حیوانات خانگی دارید؟
🟢 آیا بچه های کوچک فامیل زیاد به خانه شما می آیند؟

اگر جواب هر کدام از این سوال ها مثبت است، مبل های رنگ روشن برای شما مناسب نخواهند بود. البته انتخاب رنگ بندی مبلمان کاملا به سلیقه شما و هماهنگی با وسایل دیگرتان بستگی دارد. اگر می خواهید مبلی با رنگ روشن بخرید، پارچه ای را انتخاب کنید که به راحتی تمیز می شود. چرم، مخمل و میکروفیبر به راحتی تمیز می شوند. هیچ وقت تحت تاثیر مد روز قرار نگیرید. به این فکر کنید که آیا ده سال دیگر هم از این رنگ خوشتان می آید یا نه؟

برای انتخاب رنگ مبل یا طرح پارچه، همیشه باید دکوراسیون کلی اتاق خود و چیدمان مبلمان را در نظر بگیرید. اگر می خواهید جسور به نظر برسید، از رنگ های تند استفاده کنید. اگر می خواهید ساده باشید، مبل هایی با خطوط ساده و رنگ های خنثی بخرید.

مبلمان جهیزیه عروس یکی از مهم ترین وسیله ها برای چیدمان منزل تازه عروس است. شما از این اتاق برای استراحت، مطالعه، غذا خوردن، سرگرمی، تماشای تلویزیون و حتی چرت زدن استفاده می کنید. بنابراین لازم است که پیش از خرید آن تحقیق کنید و برای پیدا کردن مبل موردعلاقه خود وقت بگذارید. ما در این مقاله به چند نکته درمورد خرید مبلمان جهیزیه عروس اشاره کردیم تا شما با استفاده از این نکات بهترین تجربه خرید را داشته باشید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.