بهزی

جست‌وجو

انواع سقف شیبدار

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع سقف شیبدار

دلیل برتری سقف شیبدار

سقف‌های شیبدار در مقایسه با سقف های مسطح به مواظبت کمتری احتیاج دارند و اجرای آنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. علاوه بر اینها در برخی از نقاط ممکن است ورق های پوششی به عنوان عایق رطوبت روی سقفهای شیب دار بتنی یا طاق ضربی قرار گیرند.

از موارد مهم استفاده از سقف شیبدار، استفاده در ویلا، سوله‎ها اعم از کارگاه‎ها و کارخانه‎ها، دامداری‎ها و مرغداری‎ها، انبارها و سالن‎های ورزشی و ... می‎باشد.

مزایای سقف شیبدار

عدم هدررفت انرژی

ماندگاری بالای سقف های شیبدار نسبت به سقف های مسطح

سبک بودن سقف های شیبدار نسبت به سقف های مسطح

اجرای سریع

زیبایی بی نظیر نسب به بقیه سقف ها

انواع پوشش سقف شیبدار

سقف شیبدار فلزی

سقف شیبدار فلزی علی رغم مزایایی که داشت در نهایت دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شد و در مناطق خیلی سرد و گرم محدودیت هایی را ایجاد می کرد. از این رو سقف‎های دیگر جایگزین آن شدند.

سقف شیبدار چوبی

این سبک سقف شیبدار جنبه تاریخی دارد و جزء قدیمی‎ترین پوشش‏ها می‎باشد. با توجه به ظهور روکش‌های چوبی و دیگر مصالح مقاوم در برابر آتش و حوادث دیگر از این نوع سقف شیبدار کمتر استفاده می‎شود.

سقف شیبدار سفال

این نوع سقف شیبدار ساخته شده از سفال است. ظرافت و اصالت خاصی در طراحی و معماری سقف ساختمان وجود دارد ولی نیاز به نصب تخصصی و شکننده بودن مصالح این نوع سقف شیبدار منجر به استفاده کمتر از آن شده‎است.

سقف شیبدار آندوویلا

سقف‎های آندوویلا یکی از بهترین سقف های دنیا می‎باشد این سقف از جنس سلولوز و بیتمون ساخته شده و استحکام فوق العاده ای دارد. طول عمر آن ها بالا بوده و قابل بازیافت می‎باشند.

تایل های سنگریزه ای

تایل های سنگ ریزه ای یا تاپ تایل در صنعت سقف شیبدار، بسیار پرطرفدار هستند و هنوز هم با کیفیت بالا در حال استفاده می‎باشند.

سقف شیبدار شینگل

شینگل یکی از مصالح نسبتا ارزان برای پوشش سقف شیب دار می‎باشد که ساختمان را در مقابل باد، باران و سر و صدا محافظت می کند و با طرح های مخلتف و رنگ بندی بسیار متنوع در بازار موجود است. استفاده از پوشش سقف شینگل در سقف شیب دار، سقف خانه های مسکونی، ویلایی و سقف شیروانی بسیار متداول و پرکاربرد می‎باشد چرا که انعطاف بسیار زیادی در حین نصب دارد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.