بهزی

جست‌وجو

تفاوت کناف و سقف کاذب چیست؟

اجرای کناف و تایل،رابیتس

زمان مطالعه 1 دقیقه

تفاوت کناف و سقف کاذب چیست؟

آیا کناف همان سقف کاذب است؟



شاید شما نیز تا به حال این فکر کرده‌اید که کناف کاری متمایز از سقف کاذب است، از آنجا که سقف کاذب خود دارای انواع مختلفی است و به هر سازه از قبل ساخته شد که بر روی سقف نصب گردد سقف کاذب گفته می‌شود می‌توان گفت کناف نیز خود نوعی سقف کاذب محسوب می‌شود.

در طراحی و اجرای سقف‌های جدید امروزه بیشتر از کناف کاری بهره می‌گیرند و این به دلیل این است که نه تنها دارای طراحی متنوع است بلکه می‌توان برای زیبا سازی بیشتر سقف از نورپردازی و رنگ آمیزی نیز استفاده کرد.

تفاوت کناف با سقف کاذب در چیست؟



همانطور که در بالا گفته شد کناف کاری خود نوعی سقف کاذب است، پس تفاوت کناف با سقف را می‌توان از لحاظ انواع سقف‌های کاذب بررسی کرد. کناف کاری سقف علاوه بر زیبایی دارای مزایا مختلفی برای مالکان منازل است و فقط در مشخصات فنی، وزن، مقاومت، قیمت و روش اجرا با دیگر انواع سقف‌ کاذب متفاوت است.

مثلا در صورتی که فقط یک متر مربع از سقف را کناف کاری کنیم وزن کناف به کار رفته حدود 13 کیلوگرم خواهد بود اما در صورتی که همان یک متر مربع را با سازه گچی به کار ببریم میانگین وزن حدود 40 کیلوگرم به کار می‌رود. یکی از تفاوت‌های بارز کناف با انواع سقف‌های کاذب مثل گچ و رابیتس همین سبک بودن و قابلیت حمل راحت آن است.

معرفی انواع سقف کاذب

1. سقف تانلی یا pvc:

تانل نوعی سقف کاذب است که در ابعاد و جنس‌های مختلف ساخته می‌شود و برای نصب و اجرا بر روی سقف نیاز به پروفیل آلومینیوم دارد و باید ابتدا سقف با پروفیل آلومینیوم شبکه بندی کنید. سپس تانل‌ها را بر روی شبکه‌های از پیش آماده نصب کنید. سقف کاذب تانلی خود دارای انواعی است که دارای مزیت‌های همچون ضد آب، ضد خش، مقاوم در برابر مواد شیمیایی، طول عمر بالا و مقاومت در برابر پوسیدگی است.

از تفاوت‌های کناف با سقف تانلی نیز می‌توان به کاهش فضای کمتر در دکوراسیون به هنگام اجرای سقف تانلی، عایق دما و حرارت و امکان استفاده در سقف‌های کوتاه‌تر اشاره کرد.
2. سقف کاذب گچی:

سقف کاذب گچی نوعی دیگر از انواع سقف‌ کاذب است که از غالب‌های مختلف گچ ساخته شده و بر روی سقف توسط صفحات مختلف و پیچ و مهره در کنار هم نصب می‌شود.

این نوع سقف همانطور که در بالا اشاره شد دارای میانگین وزنی بالاتری است و مقاومت کمتری در برابر زلزله و لرزش دارند.
تفاوت کناف و سقف کاذب عکس وکتور 118فایل

برای مثال تفاوت کناف با سقف گچی در محیط‌هایی که زلزله خیز هستند بهتر نمایان می‌شود و بهتر است در این محیط‌ها از سقف‌های کناف استفاده شود. زیرا که سقف‌های کناف کاری علاوه بر سبک بودن 14 برابر مقاومت بالاتری نسبت به سقف‌های گچی دارند و در هنگام حادثه خسارت کمتری را ایجاد می‌کنند.
3. سقف کاذب رابیتیس:

رابیتیس به نوعی سقف کاذب گفته می‌شود که از ورقه فولادی مشبک ساخته شده و نه تنها در سقف بلکه در گچ بری، بتن سیمانی، تیرآهن و… نیز استفاده می‌شود. این محصول از ورق‌های گالوانیز فولادی با ضخامت 25/0 تا 5/0 ساخته شده که با سیم‌های مفتول در کنار یک دیگر شبکه را ایجاد می‌کنند.

از تفاوت‌های کناف با سقف رابیتیس می‌توان به وزن کم، قابلیت اجرای سریع و مقاومت در برابر زلزله اشاره کرد. اما در سقف رابیتیس وزن بسیار سنگین است و برای نصب نسبت به کناف کاری هزینه بالاتری دارد.

همچنین یکی از مزایای مهم سقف رابیتیس مقاومت آن در برابر زنگ زدگی است که این امر کاملا بر خلاف کناف کاری بوده زیرا سقف کناف در برابر رطوبت مقاومت کمی دارد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.