بهزی

جست‌وجو

شستشوی خودرو در کارواش با چه آبی انجام میگیرد ؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

شستشوی خودرو در کارواش با چه آبی انجام میگیرد ؟

شستشوی خودرو در کارواش با چه آبی انجام میگیرد ؟

همان طور که از نام آن پیدا است، فعالیت این واحد های تجاری در رابطه با شستشوی خودرو ها است. این واحد های تجاری برای شستشوی خودرو ها از شوینده های با کیفیت و مورد تایید و استاندارد برای شستشو استفاده میکنند و آب مورد نیاز آنها نیز از طریق چاه ها و یا لوله کشی های شهری تامین میشود. اطلاعات آب کارواش آب کارواش،میانگین مصرف آب در کاروش ها جهت شستن یک خودرو چیزی در حدود ۱۵ الی ۴۰ لیتردر واحدهایی که مجهز به سیستم تصفیه آب میباشند و چیزی در حدود ۱۵۰ لیر در واحدهایی که سیستم تصفیه آب ندارند می باشد و اگر شما بخواهید همین کار را در منزل و بصورت دستی انجام دهید چیزی در حدود ۴۰۰ لیتر آب تصفیه شده راهدر خواهید داد. مراحل‌های تصفیه آب برای کارواش‌ها می‌توانند شامل مراحل زیر باشند: خنثی کردن فیلتر اسیون لخته سازی تجهیرات تصویه کننده واحد های گند زدایی شستشوی خودرو در کارواش
کارواش
به خاطر مزایای واکس و پولیش که قبلا به آنها اشاره شده است باید خودرو را واکس زد ولی پیش از استفاده از پولیش و واکس خودرو باید ابتدا به صورت کامل خودرو را بشوییم. همچنین خودرو ها پس از مدتی نیاز دارند که موتورشان به صورت کامل شسته شود و دوده ها و آلودگی ها و چربی های ایجاد شده توسط روغن در موتور از بین بروند. کارواش ها مناسب ترین و استاندارد ترین جایی هستند که میتوانید برای شستشوی خودرو به آن مراجعه فرمایید. ولی آیا تا به حال شده است که از خودر بپرسید این شرکت های خدمت رسانی برای شستشوی خودرو از چه آبی استفاده میکنند؟ آیا این همان آب شرب است؟

شستشوی خودرو

بسیاری از افراد شستشوی خودروی خود را با آب جوب ها و رودخانه ها انجام میدهند ولی به دلیل کثیف بودن این آب نمیتوان انتظار داشت که خودرو به تمیزی دلخواه و با کیفیت برسد. همچنین وجود املاح مخرب در این آب ها ممکن است رنگ خودرو را خراب کند و باعث خوردگی آن شود. به همین خاطر افراد به شستشوی خودرو با آب های لوله کشی و آب شرب تصفیه شده روی می آورند. استفاده از این آب برای شستشوی خودرو اگر چه مناسب و بدون ضرر است و آسیبی به رنگ و بدنه وارد نمیکند ولی غیر انسانی و فاجعه است.
کارواش
طبق تحقیقات انجام شده در این مورد استان تهران به صورت سالانه چیزی معادل یک میلیارد متر مکعب آب شرب به واحدهای خدماتی مانند کارواش‌ ها و هتل ‌ها و استخرها میفروشد. به صورت تقریبی مقدار آب فروخته شده به این واحد های خدماتی چیزی معادل یک میلیارد متر مکعب است. یعنی هزار میلیارد لیتر آب شیرین خوراکی که معادل است با 2000 میلیارد بطری نیم لیتری آب معدنی است. بسیاری از کارواش ها از آب های شرب برای شستشوی خودرو ها استفاده میکنند که این عملی غیر انسانی و به ضرر محیط زیست است.

شستشو با آب چاه ها

در بسیاری از استان ها و شهر ها که با کمبود آب مواجه هستیم مانند استان اصفهان و … کارواش ها به جای استفاده از آب لوله کشی از آب چاه های عمیق استفاده میکنند. آب چاه ها در این کارواش ها پس از استخراج از زمین تسفیه میشود تا املاح مضر آن گرفته شود و سپس با فشار زیاد برای شستشوی خودرو مورد استفاده قرار میگیرد. در همین عرصه نیز هستند کارگاه ها و مراکزی که از چاه های غیر قانونی برای کار خود بهره میبرند. ولی باید بدانیم این مراکز توسط پلیس شناسایی شده و با آنها برخورد میشود و با اطمینان میتوان گفت تمامی مراکز فعال در زمینه کارواش کاملا قانونی و ایمن هستند.

فاضلاب کارواش ها

فاضلاب کارواش‌ها معجونی از آب و مواد شوینده و روغن و گریس و حتی فلزات سنگین است. وقتی خودرویی به صورت کامل شستشو میشود فاضلاب آن حاوی روغن ها و گریس و آلودگی ها و دوده ها است که اگر این آب در طبیعت رها شود ممکن است آلودگی ها و ضرر های غیر قابل جبرانی ایجاد کند. بنا بر این کارواش ها ملزم به این هستند که فاضلاب را بدون نشتی به طبیعت و جوی ها و کانال های آب به سمت فاضلاب هدایت کنند و همچنین در برخی کارواش هایی که با تکنولوژی روز ساخته و طراحی شده اند این فاضلاب تسفیه میشود و دوباره از آن برای شستشوی خودرو ها استفاده می شود. پس از تسفیه این فاضلاب تمامی آلودگی های گرفته شده از آن به صورت جامد در آمده و به شرکت های نابود کننده این آلاینده ها سپرده میشود.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.