بهزی

جست‌وجو

حفاری چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

حفاری چیست؟
معنی حفاری چیست ؟ کندن (حفر) و رسیدن به هدف مورد نظر (آب، نفت و..) را حفاری می گویند. حفاری استخراجی و حفاری اکتشافی چیست؟ ماشین آلات و تجهیزات حفاری کدام هستند؟ کندن زمین برای دستیابی به یک هدف خاص را حفاری (drilling) می­نامند. کاری که انسان سال­ها به­ صورت غریزی یا ­برنامه ­ریزی شده و هدفمند انجام داده است تا به آنچه می­خواهد دست پیدا کند، حفاری می گویند. البته حفاری یک کار حساب شده، پیچیده، سخت، هزینه ­بر و زمان ­بر است که در صورت انجام صحیح، نتایج و دستاوردهای بزرگی به­ همراه دارد. آدمی تاکنون بسیاری از اکتشافات خودش را مدیون این کار بوده، کاری که شما در این مقاله با انواع آن، تجهیزات و ماشین آلات حفاری و مفهوم حفاری چیست آشنا خواهید شد.

نهایت تخصص در حفاری معدن

انجام حفاری (drilling) در معدن نیازمند اقدامات خاصی است؛ زیرا برای نفوذ در سنگ و خرد کردن آن بایستی چال­های انفجاری را حفر کرد و مواد منفجره را در داخل آن‌ها قرار داد. منفجر کردن این چال­ها باعث خرد شدن سنگ­ ها می­شود و اینگونه کار حفر معدن شکل اصلی را به خودش می­گیرد. محاسبات مهندسی برای انفجار و سایر مراحل در حفر معدن را می­توان از پیچیده­ ترین روش­ ها دانست که در نهایت، حفر معدن را ممکن می­سازد. پیش از این­که به انواع روش­های حفاری مانند حفاری استخراجی و حفاری اکتشافی بپردازیم، ضرورت دارد تا خیال شما را از نظر وجود یک برند معتبر در حوزه ساخت تجهیزات و ماشین ­آلات حفاری راحت سازیم.
دستگاه حفاری

برند برتر در طراحی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات حفاری چیست؟

واقعیت این است که نگاه به حفاری باید یک نگاه کاملا علمی و فنی باشد، زیرا انجام این کار براساس محاسبات ویژه صورت می گیرد. هنگامی که حفاری در معدن صورت می­گیرد، این محاسبات علمی بسیار پررنگ­تر می ­شوند، زیرا ایمنی در اینجا حرف اول و آخر را می­زند. آنچه مسلم است، انجام اقدامات فنی و مهندسی حفاری نیازمند در اختیار داشتن ماشین­ آلات و تجهیزات ویژه است. اینجاست که صحبت از یک شرکت کاملا تخصصی به میان می­ آید. آرمیکو؛ نامی است که در حوزه طراحی و تولید ماشین آلات و تجهیزات حفاری، یک برند سرشناس محسوب می­شود. طراحی و ساخت دستگاه­ های حفاری در سنگ، دستگاه حفاری کرگیری (نمونه گیری و کرگیری)، چکش­ حفاری DTH درون چاهی (D.T.H Hammer) ، دستگاه حفاری دریل واگن، دریل واگن­ های چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی، ملزومات و ابزارآلات حفاری و موتورهای بادی پیستونی و پره­ ای را به بهترین شیوه انجام می­دهد. شرکت آرمیکو برای طراحی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات حفاری از جدیدترین تکنولوژی ها (دوره آموزشی تکنولوژی حفاری) بهره می برد و دقت در طراحی و افزایش ضریب این دقت در ساخت ماشین آلات و تجهیزات، موضوعی است که آرمیکو را به یک شرکت پیشتاز در حوزه طراحی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات حفاری تبدیل کرده است. شركت مهندسی “آرمان مهارت يكتا” مجموعه صنعتی است كه از سال 1378 فعاليت خود را در بخش توليد ماشين آلات و تجهيزات حفاری آغاز کرده است و محصولات و تولیدات این شرکت با نام تجاری “آرمیکو” ارائه می شود. طراحی و توليد ماشين آلات حفاری برای کار در معادن، تونل ها، سدها و پروژه های راه سازی، ژئوترمال، چاله های ارت و حفاری نیلینگ، توليد ابزارآلات و تجهيزات حفاری مانند راد حفاری، شانک و کوپلینگ بوش حفاری و پاورهد، طراحی و توليد ماشين آلات مغزه گيری و نمونه‌گيری (کرگیری) (coring)، مشاركت در اجرای پروژه های حفاری اكتشافی و نمونه گيری، مشاوره درباره انتخاب ماشین آلات و تجهیزات حفاری و همچنین انتخاب روش های حفاری متناسب با پروژه های خاص، مجموعه ای از خدمات شرکت آرمیکو محسوب می شود.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.