بهزی

جست‌وجو

انواع رابیتس و مزایای استفاده از آن

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع رابیتس و مزایای استفاده از آن

انواع رابیتس بر اساس تعداد ستون

یک ورق راویز دارای تعداد مشخصی ستون است. ستون به محورهای طولی این ورقه‌ها اشاره دارد و با تعداد شبکه رابطه کاملاً معکوسی دارد. یعنی ابعاد شبکه بزرگ‌تر باشد، تعداد ستون کمتر خواهد بود و برعکس هرچه شبکه‌ها فشرده‌تر و ابعاد کمتری داشته باشند، تعداد ستون‌ها بیشتر خواهد بود. به طور معمول رابیتس‌ها از این نظر دارای ۳ نوع مختلف خواهند بود که شامل موارد زیر است: ۹ ستون ۱۱ ستون ۱۳ ستون
رابیتس

انواع رابیتس بر اساس وزن

از آنجایی که برای ساخت رابیتس از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود، هر برگ تولیدی دارای وزن مختلفی است. همچنین تعداد ستون هم بر روی وزن اثر دارد. به طور مثال مدل ۱۳ ستونی دارای وزن بسیار زیادی نسبت به مدل‌های دیگر است. لحاظ وزن راویز‌ها را می‌توان به سه دسته اصلی سبک، متوسط و سنگین تقسیم نمود. رابیتس‌های سبک بین ۳۸۰ گرم تا ۶۷۰ وزن دارد و تعداد ستون‌ها بین ۹ تا ۱۱ است. مدل‌های متوسط تا ۸۶۰ گرم وزن دارند و دسته آخر دارای وزن‌های ۱۰۴۰ تا ۱۲۳۰ گرم است و اغلب ۱۳ ستون و ۳ چشمه خواهند داشت.

انواع رابیتس بر اساس تعداد چشمه

هر کدام از ستون‌های یک رابیتس در عرض خود دارای چند چشمه هستند که اغلب دو یا سه ردیف است. بر اساس همین تعداد راویز‌ها را می‌توان به دوچشمه و سه چشمه تقسیم بندی کرد که در اصطلاح بازاری و عامیانه به ۲ چشم و ۳ چشم هم شهرت دارند.
رابیتس

مزایا رابیتس

1: در دسترس بودن تأسیسات: اگر تأسیساتی چون لوله آب یا برق کشی در سقف کاذب در زیر رابیتس انجام شده باشد در صورت بروز مشکل نیازی به تخریب نخواهد بود و علاوه بر آن دسترسی به این موارد بسیار راحت‌تر خواهد بود. 2: افزایش عمر تأسیسات: پیش از شروع استفاده از سقف کاذب اغلب تأسیسات از کف عبور داده می‌شدند که باعث می‌شود در اثر خوردگی، ساییدگی و مواردی از این دست عمر مفید آنها کم شود. در صورتی که ایجاد سقف کاذب با رابیتس این مشکل حل شده و تأسیسات به صورت توکار از سقف عبور داده می‌شود. 3: امکان ایجاد طرح‌های مختلف: از آنجایی که در پاسخ به سوال راویز چیست گفتیم این ورقه به نوعی تولید می‌شود که قابلیت فرم دهی دارد، برای ایجاد طرح‌ها و تزئینات مختلف در سقف، دیوارها و سردرها از آنها استفاده شود. در نهایت باید به این مزایا مواردی چون ایمنی بالا در برابر حوادثی چون آتش سوزی، آسیب کمتر و خطرات کمتر در هنگام زلزله و مواردی از این دست هم اشاره کرد. همچنین بعد از گچ کاری هم هیچ اثری از ترک مشاهده نخواهید کرد.
رابیتس
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.