بهزی

جست‌وجو

عملکرد کوره هوای گرم در گلخانه

زمان مطالعه 1 دقیقه

عملکرد کوره هوای گرم در گلخانه

نحوه عملکرد کوره هوای گرم ( بخاری گلخانه )

هیتر گلخانه یا همان کوره هوای گرم، در داخل بدنه خود یک کوره مرکزی دارد، که اصولا جنس آن استیل ضد زنگ و با دوام می‌باشد. در واقع لازم است کوره مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش و گرمای شدید داشته باشد و آتش‌خوار باشد، تا بتواند دمای بالای بخش داخلی کوره را به خوبی تحمل کند. گرمای داخل کوره به وسیله مشعل تعبیه شده در دستگاه ایجاد می شود و این گرما از درون کوره به پاس‌های دستگاه انتقال می‌یابد. اصولا در سیستم‌های گرمایشی این‌چنینی سه تا چهار پاس تعبیه شده، که کوره هم یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. گرما بعد از وارد شدن به درون پاس‌‌‌‌ها، شروع به حرکت در لوله‌های پیچ در پیچ دستگاه می‌کند. در یکی از پاس‌ها آلاینده‌هایی که در این گرما وجود دارند، به کمک اگزوز دستگاه خارج می‌شوند. بنابراین چیزی در حدود ده درصد انرژی تولیدی هدر می‌رود. در نتیجه می‌توان گفت راندمان این کور‌ه‌ها در حدود ۹۰ درصد و یا بیشتر است، که همین موضوع کارایی بالای هیتر را نشان می‌دهد. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که هیتر گلخانه ای فن‌هایی قدرتمند و با توان بالا در درون بدنه خودشان دارند. این فن‌ها بلافاصله بعد از روشن شدن هیتر، به طور خودکار و اتوماتیک شروع به فعالیت می‌کنند. نحوه عملکرد آن‌ها به این شکل است که با مکش هوای بیرون به درون و عبور دادن هوا از لوله‌های گرم، هوایی گرم با درجه حرارت بالا تولید می‌نماید و از دریچه‌های کوره خارج می‌کند.
هیتر گلخانه

هیتر گلخانه چیست؟

هیتر گرماتاب گلخانه‌ای یک نوع بخاری صنعتی می باشد که میزان تولید حرارت در آن زیاد بوده و برای گلخانه‌ها کاربرد دارد. در واقع این کوره‌ها، نقش بخاری را در گلخانه دارند. علاوه بر‌ این از کوره هوای گرم در اکثر سالن‌های صنعتی و اماکن عمومی استفاده می‌کنند. هیتر گلخانه ای در دو نوع گازوئیلی و گازی در بازار عرضه می‌شوند. این کوره‌ها در مدل‌های کابینتی یا پایه‌دار، زمینی ایستاده و افقی در ظرفیت‌های بالا موجود می‌باشند. برای این‌که ظرفیت مناسبی از این کوره‌ها را تهیه کنید باید به آب و هوای منطقه توجه کنید. در آب و هوای معمولی و تقریبا خنک برای هر متر مکعب از فضای محیط، حدودا ۴۰ کیلوکالری ظرفیت گرمایشی را باید در نظر داشت. هیتر گرماتاب نسبت به موتورخانه و دیگر تجهیزات، هزینه نصب بسیار پایینی دارد.
هیتر

مزایای کوره هوای گرم ( هیتر گلخانه‌ای )

اولین و مهم‌ترین مزایایی که برای بخاری گلخانه ای می‌توان بیان کرد، قدرت و توان گرمایشی بسیار بالای آن می‌باشد. به راحتی گلخانه‌های بزرگ با متراژ زیاد را گرم می‌کنند. کوره هوای گرم / لازم به ذکر است که برای گرمایش مناسب یک گلخانه حتما باید بخاری را با توجه به مساحت و شرایط ساختمان انتخاب و خریداری کنید، چرا که انتخاب درست و اصولی یک هیتر گلخانه ای در مصرف انرژی تاثیرگذار می‌باشد. پس این تصور که با تهیه یک هیتر کوچک می‌توان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد و هزینه‌های جانبی را کم کرد، کاملا اشتباه است. در حقیقت با تهیه بخاری کوچک، علاوه بر این‌که محیط مورد نظرتان گرم نمی‌شود، بلکه مصرف انرژی هم افزایش پیدا می‌کند. چون مجبور هستید به طور دائم بخاری را روشن نگه دارید. از دیگر مزیت‌های بخاری گلخانه ای باید به قیمت مناسب و مصرف بهینه اشاره کرد. در منطقه‌های زیادی قیمت سوخت‌‌های فسیلی کمتر از برق است، همین امر سبب شده تا گلخانه‌های صنعتی از کوره هوای گرم برای گرمایش استفاده کنند.

ویژگی های هیتر گلخانه

در رابطه با ویژگی‌های اساسی هیتر برای گلخانه‌‌ها باید به موارد زیر توجه کرد: هیتر باید مخصوص گلخانه ساخته شده باشد. راندمان حرارتی بسیار زیادی داشته باشد. جنس خوب و با کیفیت بدنه هیتر. مشعل با توان بالا و با کیفیت. قدرت پخش هوای مناسب. دارا بودن تابلوی برق هیتر گلخانه‌ای.

تفاوت بخاری معمولی با بخاری گلخانه ای

بخاری معمولی همان دستگاه‌های گرمایشی‌ای هستند که در محیط‌هایی مثل منزل، مدرسه، ادارات، دفاتر کار و … از آن استفاده می‌کنند. این بخاری‌ها برای منتقل نمودن گرما، فن ندارند و گرمای آن‌ها از کوره ایجاد نمی‌شود. در واقع ساختار بخاری کاملا متفاوت از هیترها می‌باشد. گرمای بخاری‌های معمولی به طور مستقیم از شعله در محیط پخش می‌شود. اما در بخاری گازی گلخانه ای ، کوره‌ای برای تولید گرما با توان و قدرت بالا تعبیه شده، تا این گرما به وسیله فن‌های موجود در دستگاه به بیرون انتقال یابد و محیط را گرم کند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.