بهزی

4 نکته طلایی خرید هوشمندانه دستگیره کابینت

زمان مطالعه 1 دقیقه

4 نکته طلایی خرید هوشمندانه دستگیره کابینت
بهترین دستگیره برای کابینت آشپزخانه کدام مدل است؟ چه دستگیره‌ای بخریم تا کابینت ظاهری زیبایش را از دست ندهد؟ قبل از خرید دستگیره کابینت حتما به شکل و نحوه اتصال دستگیره دقت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. کابینت ها اجزای مهمی در دکوراسیون آشپزخانه هستند، اما انتخاب دستگیره کابینت کمی سخت‌تر از انتخاب بدنه و درب کابینت است؛ چراکه دستگیر‌ه‌های کابینت باید در کنار زیبایی، کاربردی هم باشند و از جنس، کیفیت و قیمت مناسبی نیز برخوردار باشند.
کابینت

1- شناخت انواع دستگیره‌های کابینت، از دستگیره کابینت لوکس تا استیل

انتخاب دستگیره کابینت کاملا سلیقه‌ای است و هیچ قاعده و قانون کلی برای آن وجود ندارد. با این حال اصولی هستند که توسط کارشناسان یراق و دکوراسیون داخلی تایید شده اند و ظاهر زیباتری به کابینت های شما می بخشند. دستگیره‌های کابینت انواع مختلفی دارند و هرکدام برای یک سبک از کابینت مناسب هستند. دستگیره کابینت لوکس، دستگیره کابینت استیل، دستگیره کابینت ممبران، دستگیره کابینت شاخه ای و … مدل های مختلفی هستند که از نظر ظاهر و ساختار تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.
کابینت
برخی از دستگیره‌ها دوپیچ و بلند هستند و برخی دیگر دستگیره‌ها تک پیچ نامیده می‌شوند. دستگیره دو پیچ انتخاب مناسب تری برای درب کشو و کابینت های آشپزخانه است؛ این دستگیره ها به دلیل ایجاد دو سطح اتصال با کابینت محکم تر هستند؛ ولی دستگیره های تک پیچ یک سطح اتصال دارند و و به دلیل پیچیدن روی سطح کار، باعث خط انداختن بر روی کابینت نیز می شوند. هرچند در نهایت انتخاب هر کدام‌ از انواع دستگیره به سلیقه افراد مربوط می‌شود؛ اما ترجیحا دستگیره‌ای را انتخاب کنید که علاوه‌بر کاربرد آسان، مناسب دکوراسیون آشپزخانه نیز باشد. به‌یاد داشته باشید یراق آلات کابینت باید مطابق با شکل ظاهری کابینت انتخاب شوند تا به اندازه کافی کارآمد باشند. پس اگر دکوراسیون آشزخانه ی شما کلاسیک است، بهتر است از دستگیره های پر کار طرح کلاسیک استفاده کنید. اما اگر کابینت های مدرن دارید، دستگیره های کلاسیک انتخاب بهتری محسوب می شوند.
کابینت

3- دستگیره کابینت ارزان یا با کیفیت؟

قیمت دستگیره کابینت یک موضوع بسیار مهم است و افراد بسیاری برای کاهش هزینه‌ها به دنبال خرید ارزان‌ترین دستگیره کابینت هستند. اما باید دقت کنید قیمت دستگیره ارتباط نسبتا مستقیمی با کیفیت دستگیره دارد. برای مثال قیمت دستگیره مخفی کابینت از جنس شمش آلومینیوم از دستگیره هایی با جنس آلومینیوم بازیافتی بیشتر است؛ چرا که شمش آلومینیوم مقاوم و با دوام است و علاوه بر طول عمر بالا، خم نشده و ظاهر زیباتری دارد. دستگیره‌های کابینت هم مانند بسیاری از یراق آلات کابینت از متریال‌های متعدد و متفاوتی ساخته می‌شوند. آلیاژ بیشتر دستگیره‌های کابینت از فلز است و دستگیره‌های سربی یا زاماک بیشترین میزان تولید بین متریال مختلف را دارند. دستگیره‌های سربی یک لایه محافظ دارند که باعث افزایش عمر و ماندگاری دستگیره می‌شود. همچنین لایه محافظ دستگیره‌ها سطحی صاف و صیقلی است و به راحتی تمیز می شود. البته به‌یاد داشته باشید قیمت دستگیره‌های برنجی و برنزی بسیار بالاتر از انواع دیگر متریال‌هاست.استیل ضد زنگ، آلومینیوم، سرب، شیشه‌ و سرامیک از انواع دیگر متریال ساخت دستگیره‌های کابینت به شمار می‌روند که دستگیره کابینت استیل ماندگاری بالاتر و قیمت مناسب تری نسبت به متریال دیگر دارد. دستگیره‌های سربی هم پس از آبکاری با نیکل به ظاهری مناسب دست پیدا می‌کنند.
کابینت

4. رنگ دستگیره کابینت

دستگیره ها بسته به مدلی که دارند در رنگ های مختلفی تولید می شوند؛ در آشپزخانه های کلاسیک بهترین رنگ، نقره ای یا طلایی است و رنگ دستگیره های کابینت مینیمال باید هم رنگ یا مشابه با رنگ درب کابینت باشد؛ اما در انتخاب رنگ دستگیره های کابینت مدرن محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید بسته به رنگ دکوراسیون از دستگیره های همرنگ یا مکمل و … استفاده کنید.
کابینت
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.