بهزی

جست‌وجو

اکستنشن مو

زمان مطالعه 1 دقیقه

اکستنشن مو

انواع روش اکستنشن مو

به نصب موهای مصنوعی یا طبیعی لابه‌لای موها اکستنشن مو می‌گویند. برخلاف واقع، بیشتر افراد فکر می‌کنند خانم‌هایی باید اکستنشن مو (hair extensions) انجام دهند که قصد دارند موهایشان بلندتر شود. با وجود اینکه این نیز می‌تواند یکی از دلایل آن باشد اما تنها کاربرد اکستنشن مو نیست. افرادی که موهای نازک و کم‌ پشتی دارند نیز می‌توانند به کمک این روش به پر شدن موهای خود کمک کنند. البته می‌توان با انتخاب اکستنشن در رنگ‌های متفاوت یا فانتزی از آن به‌عنوان «هایلایت مو» یا «مش مو» نیز استفاده کرد. زنان معمولا داشتن موهای بلند و پر پشت را دوست دارند و این موضوع به افزایش اعتماد به نفس آن‌ها کمک می‌کند. در ادامه قصد داریم شما را با آموزش اکستنشن مو آشنا کنیم. از اینرو در ابتدا شما را با انواع اکستنشن آشنا خواهیم کرد.

انواع اکستنشن مو

اکستنشن مو که برای حجم دادن و بلندتر نشان دادن مو استفاده می‌شود دارای ۲ نوع است: ۱. اکستنشن های مصنوعی: حاوی کراتین و پلاستیک بوده و ظاهری شبیه به موهای طبیعی دارند؛ اما به دلیل ماهیت پلاستیکی‌شان، براق‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسند. ۲. اکستنشن های طبیعی: موهای طبیعی هستند و کیفیت‌های متفاوتی دارند؛ محبوب‌ترین این نوع اکستنشن، موهای برزیلی، هندی و مالزیایی هستند. این موهای باکیفیت، قابلیت صاف کردن، فر کردن و حتی رنگ کردن دارند. تشخیص اکستنشن موی طبیعی از موی به اصطلاح طبیعی بسیار سخت و دشوار است. اگر اکستنشن مو طبیعی باشد و توسط یک شخص متخصص و با تجربه به درستی بین موها نصب شود، زیبایی چشم گیری به موهای شما خواهد افزود و تشخیص آن از موهای اصلی شما سخت می‌شود. انواع مصنوعی اکستنشن مو در کارخانه و از پلاستیک و مشتقات نفتی تولید می‌شود اما انواع طبیعی آن معمولا از هند وارد می‌شود. زنان هندی معمولا موهایشان را رنگ نمی‌کنند و موهای پر و باکیفیتی دارند. بلند کردن و فروش مو نیز نوعی تجارت در هند است. اکستنشن‌های مو را می‌توان از آرایشگاه‌ها و یا فروشگاه‌های لوازم آرایشی تهیه کرد. نکته: جنس و بافت موی طبیعی اکستنشن را شبیه به موی خودتان انتخاب کنید. به ضخامت، رنگ، حالت صافی و فری و … توجه کنید. همچنین از انتخاب موهای بسیار شفاف خودداری کنید. این موها با سیلیکون پوشیده شده‌اند و به سرعت خشک و خراب خواهند شد.
هنگام انتخاب اکستنشن، دقت کنید که با موهایتان شباهت داشته باشد تا هنگام قرار گرفتن لابه لای موهایتان حالت غیرطبیعی نداشته باشد. اکستنشن‌های مصنوعی، با وجود شباهت به موهای طبیعی، به دلیل ظاهر براقشان، جلوه مناسبی نداشته و قابلیت اتو کردن و رنگ کردن را نیز ندارند. بنابراین بهتر است از موهای طبیعی استفاده کنید.

روش های اکستنشن مو

اکستنشن تارمویی اکستنشن مو دوختی اکستنشن مو کلیپسی اکستنشن با روش بافت اکستنشن حرارتی اکستنشن مو با رینگ اکستنشن مو با گره اکستنشن‌ چسبی اکستنشن مو متصل به هم تمامی این مدل ها در دو دسته سرد و گرم قرار می گیرند:

۱. اکستنشن سرد

در این نوع اکستنشن از هیچ دستگاهی استفاده نمی‌شود. در روش اکستنشن سرد از یک نوع چسب گیاهی به نام کراتین به منظور وصل کردن موی مصنوعی به ریشه استفاده می‌شود. در روش اکستنشن سرد می‌توان از حلقه‌های فلزی استفاده کرد تا موی اضافه را به ریشه مو متصل کرد. به طور معمول از این نوع حلقه برای موهای ضخیم استفاده می‌شود. انواع اکستنشن سرد شامل موارد زیر خواهد بود: دوخت مو (این روش جزو ماندگارترین روش‌هاست. به طوری که تا ۱۲ هفته بدون هیچ مشکلی دوام خواهد داشت. همچنین پس از نصب، جلوه‌ای طبیعی به همراه دارد. از این موها می‌توان تا ۱ سال استفاده نمود. به طور کلی می‌توان گفت که اکستنشن به روش دوخت؛ ظاهر طبیعی، ماندگاری بالا و قیمت اقتصادی‌تر دارد.)
اکستنشن کلیپسی اکستنشن بافت (اکستنشن مو با استفاده از بافت‌های ریزی که در بین مو انجام می‌شود) اکستنشن ریسه ای اکستنشن با رینگ (از قدیمی ترین روش های نصب مو)

آموزش اکستنشن مو با رینگ

در این روش موهای مصنوعی توسط رینگ های فلزی به موهای طبیعی متصل می‌شود. روش این کار به این صورت است که ابتدا رینگ را داخل یک شاخه از مو مصنوعی قرار می‌دهند و سپس با قلاب‌های مخصوص، موهای طبیعی را به داخل همان رینگ می‌کشند. در آخر به وسیله انبرک مخصوص این کار، رینگ‌ها را فشار محکمی می‌دهند تا مو ثابت شود.
جدیدترین مدل اکستنشن مو، به روش میکرو (رینگ) است که برای موهای جلو نیز استفاده می‌شود. در این روش از قلاب استفاده می‌شود ولی رینگ مقداری درشت‌تر است. در این روش موها تحت هیچ شرایطی کشیده نمی‌شود و موهای مصنوعی نیز خیلی سبک هستند که به این دلیل آسیبی به موهای خود شخص وارد نمی‌شود. اما در اکستنشن با رینگ، محل اتصال موها با رینگ فیکس می‌شود که باعث فشار به تارهای مو و جدا شدن اکستنشن‌ها و ایجاد ظاهر نازیبا در موها می‌شود. همچنین موها در قسمت زیر رینگ دچار پوسیدگی می‌شوند.
میکروها دانه‌های ریزی هستند که با دستگاه روی موها کار می‌شوند همچنین میکروها در رنگ‌های مختلفی موجود هستند که میتوان به راحتی برای هر رنگ مو استفاده کرد. ابتدا یک لایه خیلی نازک و کوچک از موها را در قسمت جلو سر جدا می‌کنیم. میکرو را داخل دستگاه گذاشته و تکه‌ی نازک مو را از داخل میکرو رد کرده و با انبر ثابت می‌کنیم و به این صورت برای کل قسمت‌های مو اکستنشن را انجام می‌دهیم. ظرافت و دقت در انجام میکرو اکستنشن بسیار مهم است، تا در ظاهر موها مشخص نباشد.

اکستنشن بافت

بافت ساده گره ای این نوع اکستنشن برای خانم‌هایی مناسب است که موهای پرپشتی داشته و می‌خواهند موهای خود را بلندتر نشان دهند. در این نوع اکستنشن موهای خود فرد در یک ردیف بافته شده و سپس دسته‌های مصنوعی مو روی این دسته موی بافته شده به کمک سوزن و نخ قرار می‌گیرند. مزیت این روش این است که می‌توان از آن روی هر نوع موی کوتاه و بلندی استفاده کرد. اما باید دقت داشت که اگر موی بافته شده به خوبی قرار نگیرد، دسته موهای مصنوعی می‌توانند روی سر سنگینی کرده و آزار دهنده باشند. بافت با گره که به وسیله گره‌ی اول، مو نصب می‌شود و با موی دو سرباز انجام می‌شود آسیب کمتری به مو می‌رساند.

اکستنشن مو با کیلیپس و نخ

با کلیپس و نخ نیز می‌توان موهای طیعی یا مصنوعی را به موهای طبیعی متصل کرد. با استفاده از اکستنشن ‌های کلیپسی می‌توان هر زمان در خانه موی اضافه را توسط کلیپس به موهای خود وصل کرده و بعد به‌راحتی آن را جدا ساخت. این روش برای مواقعی که زمان کافی ندارید، پیشنهاد می‌شود؛ در روشی دیگر نیز موی اضافه به ریشه موی طبیعی فرد وصل شده و دور آن پیچیده می‌شود. البته در این روش، احتمال ریزش و آسیب مو بیشتر بوده و بهتر است که در هنگام خواب آن‌ها را از موهایتان جدا کرده و روز، دوباره آن‌ها را نصب کنید. این اکستنشن‌ها به صورت مصنوعی و طبیعی موجود هستند و موها در نزدیک ریشه به یک کلیپس متصل می‌شوند و از همین طریق در بین موهای طبیعی نصب می‌شوند. یک ست اکستنشن کلیپسی، به طور معمول، دارای هشت نوار مو است. همچنین طول و عرض‌ این نوع اکستنشن بین ۵ تا ۲۰ سانتی‌متر است. این روش از نظر مالی مقرون به صرفه است، نیاز به شستن هر روزه ندارد و برای هر بار استفاده نباید در ناحیه‌ی قبلی نصب شود؛ چرا که باعث کشیدگی پوست سر و تضعیف مو خواهد شد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.