بهزی

جست‌وجو

تاثیر تزریق ژل و تزریق بوتاکس در رفع خطوط و چین و چروک صورت و میزان ماندگاری آنها

زمان مطالعه 1 دقیقه

تاثیر تزریق ژل و تزریق بوتاکس در رفع خطوط و چین و چروک صورت و میزان ماندگاری آنها

آیا تزریق بوتاکس تاثیری در رفع چین و چروک صورت دارد؟

تزریق بوتاکس در اکثر بیماران باعث رفع چین و چروک های صورتشان شده است. معمولا یک هفته بعد از تزریق، بیمار شاهد نتایج آن خواهد بود. عوارض تزریق بوتاکس بسیار کم است و ظرف مدت کوتاهی از بین می رود. بیمار می تواند بعد از تزریق بوتاکس به کارهای روتین خود بپردازد و نیازی به استراحت ندارد. نتایج حاصل از بوتاکس، 3 الی 4 ماه ماندگاری دارد و بعد از این مدت، بیمار می تواند برای تزریق مجدد به کلینیک مراجعه کند.

تزریق ژل چه تاثیری روی زیبایی صورت می تواند داشته باشد؟

تزریق ژل هم در رفع خطوط و چین و چروک صورت موثر است؛ تاثیرات ژل ماندگارتر از تاثیرات بوتاکس است. نتایج حاصل از تزریق ژل و میزان ماندگاری آن، بستگی به نوع فیلری دارد که برای صورتتان انتخاب می کنید. البته در بعضی از موارد، بیمار می تواند هم از ژل استفاده کند و هم از بوتاکس و در این زمینه متخصص می تواند بیمار را راهنمایی کند.

عوارض و اثرات جانبی تزریق ژل و تزریق بوتاکس

تزریق ژل و بوتاکس هم مانند هر فرآیند پزشکی دیگر، عوارض و اثرات مخصوص به خود را دارند. اگر قصد تزریق ژل یا بوتاکس را دارید، پزشک را در جریان وضعیت سلامت خود قرار داده و سابقه هر گونه بیماری و یا مصرف داروی خاص را حتما به پزشک اطلاع بدهید. در ادامه به اثرات جانبی تزریق ژل و همچنین بوتاکس میپردازیم:

اثرات جانبی تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای افرادی مناسب است که در وضعیت خوبی از سلامت جسمانی قرار داشته باشند و بخواهند از بوتاکس برای کاهش چین و چروک و خطوط صورت خود استفاده کنند. عوارض و اثرات احتمالی تزریق بوتاکس عبارت است از:

* کبودی در نقاط تزریق شده
* افتادگی پلک که ممکن است چند هفته طول بکشد تا برطرف بشود
* قرمزی و سوزش چشم
* سر درد

برای جلوگیری از بروز چنین عوارضی، بیمار نباید از داروها و مواد غذایی که باعث رقیق شدن خون می شود استفاده کند. تزریق بوتاکس برای شما مناسب نیست اگر:

* باردار و یا شیرده هستید
* عملکرد ماهیچه های صورتتان ضعیف است
* مشکلاتی مثل پوست ضخیم و یا اسکارهای عمیق دارید
* بیماری فلج چند گانه (مولتیپل اسکلروز) یا بیماری عصبی- ماهیچه ای دارید

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.