بهزی

جست‌وجو

چرا از سرند خشک کن استفاده می‌شود؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

چرا از سرند خشک کن استفاده می‌شود؟

دستگاه سرند خشک کن

سرند خشک کن یکی از تجهیزاتی است که به بالا رفتن کیفیت شن و ماسه کمک زیادی خواهد کرد. معمولا پس از سنگ شگن ها مانند سنگ شکن هیدروکن از ماسه شور حلزونی جهت شستن ماسه استفاده شده و پس از آن، خروجی دستگاه وارد دستگاه خشک کن ماسه می‌شود تا کیفیت آن افزایش پیدا کرده و رطوبت ماسه گرفته شود. پس از اینکه ماسه توسط ماسه شور حلزونی شسته شد، به سمت سرند خشک کن هدایت می‌شود و مراحل خشک‌سازی بر روی آن پیاده خواهد شد. در هنگام شست‌وشوی ماسه، آب برخی از مواد ضروری ماسه را از آن‌ جدا ساخته و با کمک سرند این مواد مفید دوباره به ترکیب ماسه بر خواهند گشت. از سمت دیگر کاهش رطوبت ماسه تا حد زیادی به مرغوب‌تر شدن آن کمک می‌رساند.

چرا از سرند خشک کن استفاده می‌شود؟

همانطور که اشاره شد ماسه خشک کن باعث بالا رفتن کیفیت ماسه خروجی خواهد شد اما مهم‌ترین مزایای آن را می‌توان در این موارد خلاصه کرد. مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی جایگزین عالی به جای ماسه خشک‌کن‌های قدیمی با کارایی بهتر کیفیت بالای خروجی ماسه استهلاک پایین کاهش مصرف بی رویه آب استحکام بالای بدنه کاهش رطوبت مصالح تا 2 درصد تعویض و تعمیر راحت قطعات مختلف حفظ ذرات مهم و مناسب برای مقاومت مصالح خروجی خروجی بالا در هر ساعت بین 80 تا 160 تن

نحوه کارکرد سرند خشک کن

دستگاه خشک کن، جلوی ماسه شورهای سنتی مانند ماسه شور حلزونی نصب شده و دارای قسمتی به نام هیدروسیکلون هستند. هیدروسیکلون تمام مواد ریز را جذب کرده و پس از آن مواد را به داخل سرند می‌فرستد تا رطوبت ماسه گرفته شود. سیکلون داخلی دارای حرکات دورانی است که باعث جدا شدن ذرات مایع و جامد ماسه می‌گردد. پس از این مرحله محصول نهایی یک ماسه بسیار با کیفیت با ذرات مفید است که رطوبت بسیار کمی هم دارد.
مهم ترین قسمت‌های سرند خشک کن را یک پمپ، مخزن ورودی آب گل آلود، سرند آب‌گیری و هیدروسیکلون تشکیل می‌دهند. کار با این دستگاه آسان بوده و در صورت خرابی به راحتی می‌توان قطعات آن را پیدا کرد.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.