بهزی

جست‌وجو

دستورالعمل استفاده از اتصالات پرسی نیوپایپ

زمان مطالعه 1 دقیقه

دستورالعمل استفاده از اتصالات پرسی نیوپایپ

در اتصالات پرسی به علت یکپارچه بودن ماسوره و اتصال دو آرینگ روی ماسوره پس از پرس شدن حلقه استیل عمل آب بندی را را انجام می
دهد.
پس از برش لوله٫ بمنظور ایجاد پخ داخلی و خارجی لوله٫ دایره ای شدن سطح مقطع لوله و حذف تیز شدگی٬ لوله کالیبر میشود. سپس باید لوله را با فشار تازمانی که از شیار حلقه استیل، لوله مشاهده می شود، داخل اتصال کرده و به منظور جلوگیری از پارگی ارینگ های اتصال می توانید از مایع روان کننده مجاز (همانند محلول رقیق آب و مایع دستشویی)، استفاده کنید.

باید توجه داشت که پس از جازدن اتصال پرسی بر روی لوله ارتباط برقرار شده٬تحمل فشار کارکرد بلند مدت را ندارد. جهت تداوم این ارتباط٬ لازم است با اعمال نیرویی٬لوله بین حلقه و ماسوره ثابت شود تا بتواند در حداکثر فشار سیستم در بلند مدت٬آن را آب بندی نماید٬ لذا لازم است از دستگاه پرس هیدرولیک استفاده شود. پس از قرار دادن فک پرس روی اتصال، از یکطرف، حلقه سفید پلیمری روی اتصال به عنوان شاخص فک پرس و طرف دیگر فک پرس٬ کنار لبه انتهایی حلقه استیل قرار می گیرد.
در اتصال پرسی حلقه استیل اتصال با استفاده از دستگاه هیدرولیک پرس کننده که ۳ خط پرس بر روی حلقه ایجاد میکند٬ لوله را بین خود و ماسوره یکپارچه با اتصال٬ ثابت میکند
:توجه
برای اتصالات پرسی لازم است از دستگاه پرس هیدرولیک شارژی یا برقی استفاده شود. توصیه میشود برای سیستم های لوله کشی دو فصله سرمایشی و گرمایشی از اتصالات پرسی استفاده نشود.
کاربرد: سیستم آبرسانی بهداشتی - سیستم های گرمایشی

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.