ویژگی‌های فنی فلزات با پلیمرها بسیار متفاوت هستند. برای مثال لوله‌های فلزی مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار سیال در خطوط جریان دارند. از طرف

دیگر پلیمرها در برابر پوسیدگی، زنگ‌زدگی و رسوب‌پذیری مقاومت بالاتری دارند. به همین خاطر ترکیب این دو متریال با یکدیگر برای ساخت لوله می‌تواند گزینه‌ای بسیار کارآمد باشد. لوله پنج لایه به نوعی از لوله گفته می‌شود که در ساخت آن از پلیمر پلی‌اتیلن مشبک (PEX) و آلومینیوم استفاده شده است.
این نوع لوله‌ها به علت استفاده از فلز و پلاستیک در آن‌ها، ویژگی‌های فنی بی‌نظیری دارند و در حال حاضر بیشتر از آن‌ها برای تاسیسات ساختمان‌ها استفاده می‌شود. مشبک بودن ساختار پلیمرهای لوله پنج لایه به این خاطر است که انعطاف‌پذیری بالا، وزن پایین و استحکام مناسبی داشته باشند. باید اشاره کرد که این لوله‌ها از یک لایه آلومینیومی، دو لایه پلیمری و دو لایه چسب مخصوص ساخته می‌شوند. در اتصال لایه آلومینیومی برای کاهش نفوذپذیری و استحکام بیشتر از فناوری جوش التراسونیک استفاده می‌شود. ترتیب لایه‌های لوله پنج لایه نیوپایپ از داخل به شرح زیر است:
لایه پلیمر داخلی
چسب مخصوص

لایه آلومینیومی
چسب مخصوص
لایه پلیمری بیرونی

مزایا و ویژگی‌های لوله پنج لایه را بشناسید
لوله‌های پنج‌لایه در کنار ساختار مستحکم، مزایای بسیار زیادی مانند انعطاف‌پذیری، ضریب انبساط طولی بسیار ناچیز و قابلیت نصب سریع دارند. به همین خاطر این لوله‌ها انتخاب اول بسیاری از لوله‌کش‌ها و تکنسین‌های تاسیسات هستند. شما می‌توانید برای بهره‌مند شدن از این مزایا، انواع مدل‌های لوله پنج لایه را در سایت نیوپایپ انتخاب کنید. با برخی مزایای لوله‌های پنج‌لایه در ادامه آشنا می‌شویم.