بهزی

جست‌وجو

چه رنگی انتخاب کنم؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

چه رنگی انتخاب کنم؟
انتخاب رنگ یکی از مهم ترین بخش هاست. باید در نظر داشته باشید که رنگی رو انتخاب کنید که علاوه بر عوض کردن حال و هوای خونه بتونه تأثیر خوبی هم روی شما داشته باشه. شاید براتون سؤال پیش بیاد که اصلاً انتخاب رنگ خوب برای اتاق ها به عوامل محیطی بستگی داره؟ پاسخ قطعاً بله است. درواقع در انتخاب رنگ هر اتاق باید فاکتورهایی مثل نور و میزان تابش آفتاب در آن اتاق را در نظر بگیری. علاوه بر این ها جهت تابش نور آفتاب، و اندازه سقف اتاق هم مهمه. خوبه که یادتون باشه، سقف های بلند، رنگ و فضای اتاق را مطبوع تر و دل نشین تر می کنن. پس در انتخاب رنگ حسابی دقت به خرج بدید.

از کاتالوگ های رنگ استفاده کنید

کاتالوگ های رنگ یک ابزار خیلی مناسب برای انتخاب رنگ ساختمانه که می تونید از اون استفاده کنید. شاید وقتی برای اولین بار انبوهی از رنگ ها رو ببینید نگران شده و یا بترسید؛ اما کاتالوگ ها می تونن در انتخاب یک رنگ مناسب به شما کمک کنند. از کاتالوگ های رنگ این طور میشه استفاده کرد که اول رنگ شاخص اتاق را پیدا و انتخاب می کنید و بعد اونو روی کاتالوگ می زارید، در این حالت روشن ترین رنگ از رنگ شاخص را به عنوان رنگ زمینه و رنگ فضای موردنظر خودتون انتخاب کنید.
خدمات نقاشی احدی

انتخاب رنگ براق یا مات، مسئله این است!

بعد از انتخاب رنگ دلخواه، احتمالاً با چالش انتخاب نوع مات یا براق روبه رو میشید. خب باید بدونید که رنگ های درخشان و براق، فضای اتاق را دل چسب می کنن، چون رنگ های براق قابل انعکاس اند و انعکاس رنگ های براق بر روی دیوار یک فضای مهیج و شاد رو ایجاد می کنه. از طرف دیگه اگه دیوارهاتون لکه و یا ناهمواری زیادی داره و قصدی هم برای زیرسازی ندارید، بهتره از رنگ های کدر و مات استفاده کنید چون ناهمواری ها رو کمتر به چشم میاره. درواقع رنگ های مات، رنگ هایی غیر انعکاسی اند که می توانند نواقص دیوار رو خیلی خوب پنهان کنند، البته این مسئله با جنس رنگ انتخابی هم گره خورده.
خدمات نقاشی احدی
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.