بهزی

جست‌وجو

ایمن ترین خودرو های ایرانی

زمان مطالعه 1 دقیقه

ایمن ترین خودرو های ایرانی

ایران خودرو تارا

ایمن ترین خودرو های ایرانی
سدان تارا ایران خودرو به‌تازگی وارد بازار شده و به دلیل آنکه از لحاظ پلتفرم و شاسی با پژو ۳۰۱ اشتراک زیادی دارد، می‌تواند جزو ایمن ترین خودروهای ایرانی دسته‌بندی شود. جهت اطلاع باید بدانید که پژو ۳۰۱ سه ستاره ایمنی در سال ۲۰۱۴ از موسسه یوروانکپ به دست آورده است که شامل نمره ۷۵ از ۱۰۰ برای حفظ امنیت کودکان و ۷۱ از ۱۰۰ برای حفظ ایمنی سرنشینان بزرگسال می‌شود. با توجه به آنکه شاسی و پلتفرم پژو 301 در تارا استفاده شده است، می‌توان انتظار داشت که استحکام بدنه مناسبی در محصول ایران خودرو نیز وجود داشته باشد. ضمن آن که تارا در مدل فول آپشن به چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و ترمز دیسکی عقب تجهیز شده تا بتواند امنیت قابل قبولی برای کاربران خود به وجود بیاورد. بنابراین فعلا تارا یکی از بهترین ماشین های ایرانی از نظر امنیت محسوب می‌شود.

خانواده تندر ۹۰

رنو ال ۹۰ یا همان تندر ۹۰ و دیگر مشتقات آن در مقایسه با محصولات هم‌رده امنیت بسیار بهتری ارائه می‌دهند.ال90 توانسته در آزمون‌های موسسه یوروانکپ نمره ۷۰ از ۱۰۰ برای حفظ امنیت سرنشین بزرگسال و ۷۲ از ۱۰۰ در آزمون حفظ امنیت کودکان به دست بیاورد. این در حالی است که بسیاری از محصولات هم‌رده این خودرو مثل پژو پارس یا سمند و دنا احتمالا نمی‌توانند چنین رتبه‌ای در آزمون‌های نسبتا دشوار یوروانکپ کسب کنند. ضمن آنکه ال نود از لحاظ استحکام بدنه هم تواند لقب محکم ترین بدنه ماشین ایرانی را نیز به خودش اختصاص بدهد و در لیست امن ترین خودروهای ایرانی قرار گیرد.

سایپا شاهین

سایپا شاهین جزو معدود خودروهای ایرانی است که در برخی آزمون‌های ایمنی سنجی اروپا حاضر شده و نمرات قابل قبول دریافت کرده است. این خودرو توانسته استاندارد ece r95 اروپا را دریافت کند و در مجموع نسبت به خودروهای هم‌رده تولید داخل امنیت بهتری ارائه دهد. همچنین پلتفرم سایپا شاهین در اصل به تولیدات گروه خودروسازی تویوتا تعلق دارد و همه می‌دانیم که شرکت تویوتا از لحاظ کیفیت و ایمنی محصولات قابل اتکایی را تولید می‌کند. بنابراین می‌توان سایپا شاهین را نیز به لیست بهترین ماشین های ایرانی از نظر امنیت اضافه کرد.

سراتو سایپا

سراتو سایپا را هم باید به لیست بهترین ماشین های ایرانی از نظر امنیت اضافه کرد. گرچه این خودرو نسبت به نسخه‌های ارجینال و فول آپشن وارداتی، از کیسه‌های هوای کمتر و فقدان سیستم کنترل پایداری و ترمز دیسکی عقب رنج می‌برد، اما در مجموع نسبت به تولیدات داخلی امنیت بهتری را از لحاظ استحکام بدنه و طراحی شاسی ارائه می‌دهد. کیا سراتو در سال ۲۰۱۰ موفق به دریافت نمره عالی از موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌های امریکا شده و درنتیجه با وجود عدم برخورداری از برخی تجهیزات ایمنی اما باز هم می‌تواند در لیست ایمن‌ترین خودروهای ایرانی قرار بگیرد.

خانواده پژو 206

ایمن ترین خودرو های ایرانی
پژو 206 نسبت به بسیاری خودروهای پرتیراژ داخلی، پلتفرم به روزتری دارد و استحکام بدنه آن نیز کمی بالاتر است. ضمن آنکه این خودرو در اوایل کار خود از موسسه یوروانکپ نمره قبولی دریافت کرده است. البته 206 ایران خودرو در مقایسه با محصولات اقتصادی روز دنیا ایمنی بسیار کمتری دارد، اما در شرایط فعلی به ناچار می‌تواند به عنوان یک خودروی ایرانی نسبتا ایمن شناخته شود.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.