بهزی

جست‌وجو

نورپردازی در دکوراسیون داخلی تاثیر دارد؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

نورپردازی در دکوراسیون داخلی تاثیر دارد؟
یکی از عناصری که در زیبایی و تاثیرگذاری دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می گیرد، نورپردازی است. یک دکوراسیون زیبا بدون نورپردازی جذابیت ندارد و تمام تلاش هایی که برای انجام آن صورت گرفته بی نتیجه می ماند.

توهم فضا

هر دو نور مصنوعی و طبیعی بر توهم فضا در یک خانه تأثیر می گذارند. اتاق های تاریک کوچک تر احساس می شوند، در حالی که اتاق های کم نور بزرگتر به نظر می رسند. اتاقی که دارای روشنایی کافی نباشد، در آن کمبود احساس می شود و نزدیکی مبلمان به یکدیگر، این ضعف را بدتر می کند. اگر اتاقی بسیار تاریک است، باید روش هایی را برای افزایش میزان نور طبیعی در آن اجرا کنید. نور طبیعی را می توان از طریق کنار زدن پرده ها وارد اتاق کرد. اگر نورپردازی طبیعی در دسترس نباشد، لامپ های گوشه دیوار و چراغ های آویزان مرکزی می توانند به ایجاد توهم فضای بزرگ تر کمک کنند. همچنین استفاده از نورپردازی توکار و مخفی، می تواند چشمان شما را به سمت روشن ترین نقطه اتاق بکشاند.
نورپردازی در دکوراسیون داخلی تاثیر دارد؟

انتخاب نور مناسب مطابق با کاربرد

قبل از انتخاب این که از کدام نور استفاده کنید، هدف آن را درک کنید. به عنوان مثال، دکوراسیون یک اتاق مطالعه به نورپردازی نقطه ای احتیاج دارد، در حالی که آشپزخانه، ناهار خوری و اتاق نشیمن به مدارهای مختلف نور نیاز دارد تا عمق و بافت هر فضا را بوجود بیاورد.
نورپردازی در دکوراسیون داخلی تاثیر دارد؟

بازتاب و سایه

جایی که منبع نور قرار دارد، مشخص می کند که سایه ها و برجستگی ها در کجا قرار می گیرند. بدون ایجاد سایه، نمی توانید به بافت، تنوع یا جو مناسب برسید. بسته به عملکرد فضا، نورپردازی مناسبی را اجرا کنید تا در صورت لزوم بتوانید بازتاب ها و برجستگی هایی را بوجود بیاورید یا در صورت لزوم آنها را تقویت کنید.

ایجاد نقطه کانونی

در هر اتاق، روشن ترین نقطه همیشه جلب توجه خواهد کرد. یک قسمت فرو رفته مانند آینه داخل دیوار می تواند به نقطه کانونی دکورسیون تبدیل شود. اگر شکافی در اتاق وجود ندارد، می توانید برای ایجاد یک کانون مرکزی از یک شومینه یا مبلمان یا حتی یک قاب عکس زیبا و تاثیرگذار استفاده کنید.
نورپردازی در دکوراسیون داخلی تاثیر دارد؟
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.