بهزی

جست‌وجو

ساختمان و اجزای ژنراتور

زمان مطالعه 1 دقیقه

ساختمان و اجزای ژنراتور
یک سیستم ژنراتور آماده به کار از دو زیر سیستم اساسی تشکیل شده است:
1ژنراتور ، که از محرک اصلی ، دینام و گاورنر 2توزیع تشکیل شده است سیستم ، که از سوئیچ انتقال خودکار (ATS) و تابلو برق مرتبط تشکیل شده است.

محرک اصلی: احتراق داخلی موتور

احتراق داخلی چیست؟ این احتمال وجود دارد که یک موتور احتراق داخلی به موتور نیرو دهد. یک موتور احتراق داخلی از طریق خود منبع سوخت خود را به حرکت مکانیکی تبدیل می کند. قطعات متحرک داخلی همانطور که هوای بیرون با این قسمتهای متحرک با سوخت داخل موتور مخلوط می شود. مخلوط هوا / سوخت را مشتعل میکند تا یک انفجار داخلی کنترل شده (احتراق) ایجاد کند. حفره های معروف به استوانه. اگرچه موتور احتراق داخلی انواع زیادی دارد ، اما بیشترین استفاده برای سیستم های ژنراتور آماده به کار ، موتور 4 زمانه است. به دلیل چهار مرحله مشخصی که در احتراق رخ می دهد ، به آن 4 زمانه گفته می شود. چرخه این مراحل شامل مصرف مخلوط هوا / سوخت ، فشرده سازی آن مخلوط ، احتراق یا انفجار و اگزوز.

سوخت

چهار نوع سوخت موتور اصلی وجود دارد که در موتورهای احتراق داخلی استفاده می شود. اینها شامل گازوئیل ، گاز ، نفت مایع (LP) و بنزین است. انتخاب نوع سوخت به متغیرها بستگی دارد: مانند فضای ذخیره سازی ، هزینه و قابلیت دسترسی. اگزوز ، انتشار و سر و صدا. آلودگی هوا و صدا اگزوز سیستم ژنراتور مسئله مهمی است. در حالی که مفهوم کاهش صدا و مجرای هوای خروجی مسئله ای ساده است ، مسائل زیست محیطی و نظارتی ساده نیستند. EGSA (انجمن سیستم های تولید برق) سازمانی در سراسر جهان است که اطلاعات زیادی در مورد انتشارات و سایر اطلاعات ارائه می دهد.

ملاحظات ژنراتور آماده به کار

قوانین محیط زیست ، پروانه های ساختمانی و مدت زمان استفاده از ژنراتور به طور قابل توجهی توسط نهادهای محلی متفاوت است. کشورها دارای نهادهای نظارتی مشابهی هستند که محدودیتهایی را در تولید گازهای گلخانه ای تعیین می کنند. برای مثال در انگلستان ، Defra (دپارتمان محیط زیست غذا و امور روستایی) سیاست های زیست محیطی را تعیین می کند و در هند وزارت محیط زیست و جنگلها (وزارت دفاع) این نقش را بازی می کند. اگر تاسیسات در منطقه ای سختگیرانه واقع شده باشد ، سیستم تولید کننده در هنگام درخواست مجوز ممکن است به اعلامیه های مربوط به میزان آلایندگی نیاز باشد. متخصصان صنعت معمولاً با فرآیند تأیید در مکانهایی که خدمت می کنند تجربه می شوند. موضوع دیگری که منوط به پذیرش مقامات قضایی است ، آلودگی صوتی است.با توجه به اینکه هنوز پیشرفت قابل توجهی در کاهش آلودگی صوتی ژنراتورها اتفاق نیفتاده دستورالعمل های محلی در مورد آلودگی صوتی با توجه به سر و صدای پس زمینه که در یک دوره 24 ساعته قابل مشاهده است به طور معمول آن را در بالاترین سطح قابل ثبت قرار می دهد. صدا خفه کنهای اگزوز به طور کلی در طبقه بندی صنعتی ، مسکونی یا بحرانی دسته بندی می شوند. Critical بالاترین سطح کاهش صدا را ارائه می دهد. برای صرفه جویی در هزینه های طراحی مجدد ، باید درجه نویز سیستم را در نظر گرفت. قبل از خرید ژنراتور و این اعداد را توسط سازمانهای محلی کنترل کنید. مراحل ارتعاشات مکانیکی و نیز سر و صدا برای ساکنان منطقه اطراف. همچنین به سطح سر و صدا کلی و درک از آن کمک می کند. البته تکنیک هایی برای نصب و ایزوله کردن ژنراتور وجود دارد تا این نگرانی را به حداقل برسانید. سومین مسئله ای که باید مورد بحث قرار گیرد ، زیبایی شناسی است ، برخی از شهرداری ها الزاماتی را در شرایط قرارگیری ژنراتور ، از جمله نیاز به قرار گرفتن آن در داخل بتن / دیوارهای بلوکی مطابق با ظاهر ساختمان اصلی وضع کرده اند. این باعث می شود تا ژنراتور حتی الامکان مخفی بماند و آن را از نظر زیبایی نسبت به محله اطراف خنثی نگه می دارد.

ورودی هوای احتراق

مهم است که مقررات مربوط به جریان هوای خنک و تمیز به موتور در موتور گنجانده شود. در طراحی اتاق همچنین پیشنهاد می شود که برای راحتی پرسنل بیشتر هوای خنک و خنک کافی فراهم شود. غالباً این امر به دریچه های بزرگ و احتمالاً فن های اضافی نیاز دارد. همچنین باید برای جلوگیری از ورود باران ، برف و ورود آوار به سیستم موارد احتیاطی رعایت شود. خنک کننده اکثر موتورهای اصلی برای کاربردهای ژنراتور با خنک کننده رادیاتور خنک می شوند. در سیستم ژنراتور دقیقاً مانند سیستم خنک کننده در اتومبیل. از فن برای جابجایی هوای کافی استفاده می شود. برای حفظ دمای متوسط ​​موتور بهتر است رادیاتور به سمت خارج ، از طریق یک گانال هوای ورودی در سطح مقطع همان سطح رادیاتور هوا را مبادله کند. توصیه شده دهانه هوای ورودی (پنجره های ورودی به داخل اتاق) معمولاً 25-50٪ بیشتر از این کانال باشد. تعمیر و نگهداری دقیق سیستم خنک کننده برای عملکرد مطمئن مورد نیاز است. شیلنگ های خنک کننده ، سطح مایع خنک کننده ، عملکرد واترپمپ و محافظت در برابر ضد یخ باید با دقت بررسی شود.

روغن کاری

موتورهای 4 زمانه مدرن از سیستم های فیلتر جریان کامل استفاده می کنند که روغن روان را از داخل پمپ می کند.فیلترهای نصب شده در خارج برای جلوگیری از آسیب رساندن ذرات مضر و آلاینده ها به قطعات متحرک یا یاتاقان. مخازن روغن آرایش برای حفظ سطح مناسب روغن استفاده می شود ، وکولرهای روغن خارجی در جلوگیری از خرابی روغن به دلیل دمای بالا کمک می کنند.

فیلترها: هوا و سوخت

هوا و سوخت از عناصر حیاتی برای عملکرد مطمئن موتور محرک هستند. این ضروری است که یک برنامه مناسب برای نگهداری دنبال شود. فیلترها در کارکرد ژنراتور که مدت زمان طولانی باید باشد ، نقش گلیدی دارند. فیلتر و مجاری خطوط سوخت و فیلترها را می توان جدا کرد و تعویض نمود. عدم تعویض به موقع قطعات یدکی، فیلترها و سایر "مواد مصرفی" می تواندمنجر به خرابی می شود.
نظارت فعال و پیشگرانه بر این فیلترها با شاخص های فشار نشانگر انجام می شود.

استارتر موتور ژنراتور

سیستم استارت یکی از مهمترین سیستمها برای موفقیت استفاده از ژنراتور است.سیستمهای یو پی اس با چند دقیقه زمان کار باتری اغلب برای بارهای مهم در ماموریت وجود دارند ، بنابراین راه اندازی سریع مهم است. حداقل زمان برای تشخیص مشکل برق ، حرکت ، ایجاد فرکانس و ولتاژ خروجی پایدار و اتصال به بارها معمولاً حداقل 10-15 ثانیه است. با این حال ، بسیاری از سیستم های مورد استفاده امروزه به طور قابل اعتماد عملکرد بسیار خوبی ندارند. استقرار سریع به دلیل عواملی مانند باتری های شارژ نشده یا سرقت شده اتفاق نمی افتد . عوامل دیگر عبارتند از نگهداری نادرست و خطای انسانی. نگهداری زمانبندی شده و دلسوزانه برای دستیابی به میزان موفقیت مورد نظر برای راه اندازی سیستم استارت ژنراتور مهم است. اکثر سیستم های ژنراتور مانند موتور خودرو ازباتری برای استارت موتور استفاده می کنند. محرک اصلی و عنصر حیاتی در استارت معمولی ژنراتور به وضوح باتری است. برای جلوگیری از تخلیه باتری در دوره های استفاده نشده تهیه یک سیستم شارژ باتری اتوماتیک جداگانه با زنگ هشدار از راه دور "بهترین روش" تلقی می شود. حفظ و نگهداری آن نیز ضروری است. گرم شدن باتری با بخاری که الکترولیت اسید سرب باتری را حفظ می کند انجام می شود. در شرایط آب و هوایی سرد ، این امر باعث افزایش قابل توجه جریان میل لنگ موتور می شود. هیترهای گرمکن موتور نیز با کاهش اصطکاک به میزان موفقیت استارت کمک می کنند نیروهایی که هنگام شروع به کار موتور استارت باید در برابر آنها کار کند را تقویت میکند.
ساختمان و اجزای ژنراتور
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.