بهزی

جست‌وجو

سنگ لاشه چیست؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

سنگ لاشه چیست؟
سنگ لاشه چیست؟
پیدایش سنگ‌ها و اهمیت آن‌ها
سنگ لاشه چیست؟
همانطور که شما می‌دانید در واقع سنگ‌ها یکی از مصالح کاربردی در ساختمان سازی هستند، خرید مصالح ساختمانی سنگ از دیر و باز تاکنون وجود داشته است. در اصل سنگ‌هایی که امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولاً از دو فرایند کوه‌زایی و کوه سایی در زمین به وجود می‌آیند. جالب اینجا است که شما بدانید آشنایی با این دو پدیده اهمیت بسیار زیادی دارد و همچنین شناخت این دو پدیده ما را در شناسایی انواع سنگ‌ها بسیار کمک خواهد کرد.
سنگ لاشه چیست؟
به صورت کلی از عوامل کوه سایی می‌توان به هوازدگی شیمیایی و هوازدگی فیزیکی اشاره کرد. هوازدگی شیمیایی شامل مواردی چون باران اسیدی، انحلال، هیدرولیز و غیره می‌باشد که عواملی برای فرسایش کوه‌ها و به دنبال آن تولید سنگ‌ها می‌باشد. از طرف دیگر هوازدگی فیزیکی از جمله عواملی می‌باشد که بدون هیچ گونه دخالت تغییرات شیمیایی این سنگ‌ها خرد می‌شوند و تغییر شکل پیدا می‌کنند و به دانه‌های ریزتری تبدیل می‌شوند. این پدیده توسط عواملی مانند یخبندان، تغییرات در جو و در نتیجه انقباض و انبساط، قوه جاذبه زمین، رشد گیاهان، باد، جریان آب و عمل جانوری و بسیاری از موارد دیگر تشکیل می‌شود. این موضوع باید حتماً ذکر شود که سنگ مالون و سنگ لاشه از دو سنگ طبیعی هستند که بعد از استخراج مورد دستکاری قرار می‌گیرند و دیگر به همان شکل طبیعی و بدون فرآوری در صنعت ساختمان‌سازی از آن استفاده می‌کنند.

سنگ لاشه چیست؟

سنگ لاشه چیست؟
این سنگ‌ از جمله سنگ‌های پر استفاده در مراکز فروش عمده مصالح ساختمانی می‌باشد و در دسته سنگ‌های دگرگونی قرار می‌گیرند. سنگ لاشه را به عنوان تخته سنگ نیز می‌شناسند. انواع سنگ لاشه که در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار سنگین است و همچنین چگالی بالایی دارد. در واقع می‌توان گفت که بر روی این سنگ‌ها هیچگونه تراشی انجام نمی‌شود و ساختاری کاملا دست‌نخورده و طبیعی دارند.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.