بهزی

انواع کمپین های تبلیغاتی

زمان مطالعه 1 دقیقه

انواع کمپین های تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی چیست

کمپین تبلیغاتی بطور خلاصه فعالیت های تبلیغاتی مختلفی که درمورد و حول محور یک موضوع می باشد که بطور هماهنگ و یک پارچه صورت می گیرد. کمپین تبلیغاتی انواع مختلفی دارد که می توانید با توجه به کسب و کار خودتان از انواع آن استفاده کنید.

انواع کمپین های تبلیغاتی چیست

کمپین های تبلیغاتی انواع و بخش های متفاوتی دارد از کمپین آگاهی از برند گرفته تا کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ. همه و همه در کنار هم شامل انواع کمپین های تبلیغاتی می شوند که شما می توانید از آن ها در صورت نیاز، استفاده کنید. در ادامه به معرفی انواع کمپین های تبلیغاتی میپردازیم.

۱- کمپین آگاهی از برند

یک کمپین آگاهی از برند فقط یک هدف دارد: انتشار این خبر در مورد اینکه شرکت شما چیست و چه می کند؟ وظیفه هر نوع از کمپین ها می باشد که باعث آگاهی از برند شوند. در کمپین دیجیتال مارکتینگ و سایر کمپین ها همین اتفاق مشابه رخ می دهد. وقتی سخن از کمپین آگاهی از برند می شود، باید در نظر داشته باشید که این کمپین فراتر از شناسایی برند شما می باشد. این کمپین به مخاطبان این را می گوید که من را بشناسید، با تمام جزییات و محصولات! بدانید از کجا شروع کرده ام و هدف این برند چیست. بگذارید یک مثال برای شما بزنم. یکی از نمونه‌ های جدید از کمپین‌ های اخیر آگاهی از برند، شرکت Anheuser-Busch است. این کارخانه آبجوسازی آمریکایی پس از شیوع کووید- ۱۹، مرکز تولید خود را برای تولید ضدعفونی کننده دست تغییر داد. این که آیا کارخانه آبجوسازی قصد داشت تغییر موقت در تولید را برای تأثیر مثبت بر برند آن داشته باشد یا نه، مشخص نیست، اما مطلب قابل ذکر و جالب این است: این کار را انجام داد. پس از در آمدن صدای تغییر ماهیت کارخانه آبجو سازی به ضد عفونی کنندگی، اخبار و برنامه های تلویزیون آمریکا، گزارشی تهیه کردند و بازخورد های بسیار خوبی دریافت شد. این شرکت با وارد کردن خود به جامعه و تاکید بر اینکه برای کمک به آنجا هستند پاسخ داد. این شرکت در آن زمان گفت: “جوامع و مردم ما به طرز باورنکردنی انعطاف پذیر هستند.” ما با ارائه منابع به کسانی که در خط مقدم هستند، متعهد هستیم که سهم خود را برای حمایت از افرادی در سراسر کشور انجام دهیم که واقعاً بهترین روحیه آمریکایی را نشان می دهند.» این یک استراتژی درخشان بود که به برند Anheuser-Busch اجازه داد در زمان بحران با ارائه میلیون‌ها ضدعفونی‌کننده دست به جامعه در معرض دید میلیون‌ها آمریکایی قرار گیرد. حال این شرکت به تولید محصولات قبلی خود پرداخته و سود این شرکت چندین برابر بیشتر از قبل ویروس کووید ۱۹ شده است.

۲- کمپین تغییر نام تجاری

از دیگر انواع کمپین های تبلیغاتی کمپین تغییر نام تجاری می باشد. موفق ترین شرکت ها همیشه راهی برای متحول کردن محصولات خود و حفظ مرتبط بودن پیدا می کنند. این همان چیزی است که کمپین‌ های تغییر نام تجاری به کار می‌ روند: راه‌ اندازی مجدد محصولات بسیار محبوب یا معرفی مجموعه‌ ای از ارزش‌ های جدید شرکت شما به مشتریانتان در هر صورت، راه اندازی یک کمپین تغییر نام تجاری باید چیزی بیش از تغییر فونت باشد. این باید تلاشی تمام عیار برای مدرن کردن یک محصول باشد یا به مشتریان خود نشان دهید که به آرامی به سمت چیزی متفاوت می روید. تغییر نام یک شرکت می تواند حتی به کم یا زیاد شدن یک کلمه مختصر شود. شرکت های زیادی با انجام همین روش توانسته اند تا فروش محصولات خود را تا چندین برابر افزایش دهند.

۳- کمپین تبلیغاتی موتورهای جستجو

هنگامی که مشتریان از موتورهای جستجو استفاده می کنند، می توانید آنها را با بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) هدف قرار دهید. ایده این است که وقتی افراد عبارتی را جستجو می کنند یا سوالی می پرسند، می توانید آنها را با تبلیغات پولی در نتایج جستجو هدف قرار دهید. از آنجایی که اکثر بازدیدکنندگان جدید اکنون وب‌ سایت‌ هایی را با استفاده از موتورهای جستجو پیدا می‌کنند، راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی موتورهای جستجو راهی عالی برای هدایت مشتریان بالقوه به سایت شما است.

۴- کمپین تبلیغاتی رسانه های اجتماعی

از پر استفاده ترین انواع کمپین های تبلیغاتی بخصوص در ایران، کمپین تبلیغاتی رسانه های اجتماعی می باشد. سوشال مدیا مارکتینگ نام دیگری است که می توان در قسمت کمپین های رسانه های اجتماعی قرار داد. کمپین های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی همه جا هستند: از فیس بوک گرفته تا تیک تاک، اینستاگرام تا توییتر. فراتر از انتخاب پلتفرم هایی که قرار است برای کمپین تبلیغاتی استفاده کنید، باید تصمیم بگیرید که آیا آن را به صورت رایگان منتشر کنید یا از تبلیغات پولی استفاده کنید، یا هر دو. کمپین های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی را می توان برای طیف وسیعی از اهداف مختلف استفاده کرد. آن ها می توانند به شما در ایجاد آگاهی از برند کمک کنند، بازدید کنندگانی را که از وب سایت شما خارج شده اند را هدف گیری مجدد کنید، یا حتی مشتریان را وادار به انجام یک معامله سبد خرید رها شده کنید.

5- کمپین تبلیغاتی محتوای تولید شده توسط کاربر یا (UGC)

این نوع از انواع کمپین های تبلیغاتی، کمپین های تبلیغاتی محتوای تولید شده توسط کاربر می باشد. کمپین های تبلیغاتی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) جایی است که به جای اینکه یک کسب‌وکار محتوایی برای اشتراک‌ گذاری ایجاد کند، شما مخاطبان خود را مجبور به انجام آن می‌ کنید. دلیل آن ساده است: گاهی اوقات مخاطبان شما اگر فکر کنند قصد دارید چیزی را به آنها بفروشید خاموش می شوند. با این حال، اگر دوست یا همکار آنها در حال صحبت کردن باشد، به احتمال زیاد درگیر محتوا هستند. حتی این کمپین می تواند مرتبط با فروش محصولات دیجیتالی باشد که در دنیای امروز رونق بسیاری گرفته است.

۶- کمپین تبلیغاتی روابط عمومی

کمپین های روابط عمومی برای اطلاع رسانی درباره یک رویداد یا معرفی محصول راه اندازی می شوند. ایده این است که با راه‌اندازی یک کمپین روابط عمومی، پیام شما توسط مخاطبان بزرگ‌تری دریافت می‌شود و سپس آن را منتقل می‌کنند. البته هدف نهایی این نوع کمپین ها جلب توجه مخاطب دیگر است، رسانه ها. کمپین مناسب زاویه‌ای خبرساز خواهد داشت که سازمان‌های رسانه‌ ای می‌ توانند از آن برای تبدیل آن به یک داستان و ایجاد سر و صدای بیشتر در مورد اطلاعیه شما استفاده کنند.

۷- کمپین تبلیغاتی راه اندازی محصول

از دیگر انواع کمپین های تبلیغاتی کمپین تبلیغاتی راه اندازی محصول می باشد. عرضه محصول نقش مهمی در موفقیت هر انتشار جدید شرکت دارد. درست کردن کمپین راه اندازی محصول به معنای هدف قرار دادن مخاطبان مناسب و ایجاد سر و صدای کافی در مورد پیشنهاد شما است تا مردم را هیجان زده کند. با توجه به اینکه بیش از سه پنجم مردم از هیچ محصولی که اخیراً راه اندازی شده است اطلاعی ندارند، به جرات می توان گفت که بسیاری از آنها این همهمه را ایجاد نمی کنند. در اینجا یک مثال برای درک بهتر وجود دارد. مثال: شرکت مالی رابینهود زمانی که Robinhood اپلیکیشن معاملاتی سهام خود را راه اندازی کرد، مخاطبان خود را ماه ها منتظر گذاشت تا طعم محصول را بچشند. بله، بیش از یک میلیون نفر در صف منتظر ماندند تا به معرفی محصول Robinhood دسترسی داشته باشند. پیام ارسالی ساده بود: دسترسی زودهنگام به محصولی داشته باشید که از شما هزینه می گیرد. (۰ دلار کمیسیون برای معاملات سهام.) اما این پیشنهاد بود که برنده واقعی راه اندازی بود. برای دسترسی، مردم باید محصول را انتخاب می کردند. اگر می‌خواهید جلوتر از خط بپرید، می‌توانید با دعوت از دوستان خود نیز برای شرکت در مسابقه شرکت کنید. این نه تنها سطح دیوانه کننده ای از علاقه را به محصول ایجاد کرد، بلکه مطمئن شد رابینهود چیزی نادر را ارائه می دهد: یک راه اندازی موفق.

۸- کمپین تبلیغاتی ارجاعی

از کارامد ترین انواع کمپین های تبلیغاتی، کمپین تبلیغاتی ارجاعی می باشد. برنامه های ارجاع به مشتریان شما بهترین های هر دو جهان را می دهد: آنها می توانند محصولی را که دوست دارند به دوستان و خانواده خود توصیه کنند و در این فرآیند پاداش دریافت کنند. موفقیت برنامه های تبلیغاتی ارجاعی را می توان به این واقعیت نسبت داد که مردم برای توصیه های محصول به دوستان و خانواده خود بسیار بیشتر از شرکت ها اعتماد دارند. از هر ۱۰ مشتری، ۹ نفر به توصیه های همتایان خود اعتماد دارند و ۸۳ درصد از مردم می گویند اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده چیزی را به آنها توصیه کند، به احتمال زیاد آن را خریداری می کنند.

۹-کمپین تبلیغاتی شریکی

کمپین تبلیغاتی شریکی از دیگر انواع کمپین های تبلیغاتی می باشد. گاهی اوقات، محصولات به صورت جفت یا شراکتی، بهتر فروخته می شوند. کمپین های تبلیغاتی شریک جایی است که دو شرکت غیررقیب نیروها را به هم می پیوندند و یک محصول یا خدمات را برای یک مخاطب هدف مشابه تبلیغ می کنند. با یک کمپین موفق، ایده این است که هر دو برند می توانند از مشتریان موجود یکدیگر بهره ببرند. مثال: اسنپ فود! مسلما اگر از اسنپ فود غذا نگرفته باشید حداقل اسم آن را شنیده اید. اسنپ فود با مشارکت با رستوران ها و فست فود ها توانسته هم درامد خود و هم درامد آن دسته شرکت هایی که با آ» همکاری می کنند را به طرز قابل توجهی افزایش دهند.

۱۰- کمپین تبلیغاتی اینفلوئنسری

دهمین مورد انواع کمپین های تبلیغاتی، کمپین های تبلیغاتی اینفلوئنسری می باشد. کمپین های تبلیغاتی اینفلوئنسر مانند کمپین های تبلیغاتی ارجاعی اثر زیادی بر روی احساسات ما دارند. به جای اینکه از مشتریان خود بخواهید محصول شما را به خانواده و دوستان خود ارجاع دهند، یک اینفلوئنسر محبوب رسانه های اجتماعی یا وبلاگ نویس را به کار می گیرید تا محصول شما را تبلیغ می کند. اگر کمپین موفقیت آمیز باشد، به طور بالقوه می توانید نام تجاری خود را برای هزاران یا حتی میلیون ها نفر جدید باز کنید.
شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.