بهزی

جست‌وجو

مزوتراپی چگونه و با چه موادی انجام می شود؟

زمان مطالعه 1 دقیقه

مزوتراپی چگونه و با چه موادی انجام می شود؟

در مزوتراپی از سوزن‌های بسیار نازک و خاصی استفاده می‌شود تا مواد مغذی به لایه‌ی میانی پوست (مزودرم ـ Mesoderm) تزریق شود. ایده‌ی کلی پشت مزوتراپی این است که مشکلات موجود بر سر راه جریان خون و گردش خون را برطرف می‌کند. مزوتراپی آن دسته از التهاباتی که منجر به آسیب‌دیدن پوست می‌شوند را رفع می‌کند.

پزشکی که مسئول تزریق مزوتراپی است، بسته به مشکلی که تشخیص داده‌است، سوزن حاوی مواد مزو را به صورت مایل در عمق ۱ تا ۴ میلی‌متری پوست وارد می‌کند و این کار را به صورت متناوب انجام می‌دهد. تغییر زاویه‌ی سوزن مزوتراپی بنا به تشخیص و تجربه‌ی پزشک انجام می‌شود. تزریق می‌تواند با استفاده از یک سرنگ عادی یا به وسیله‌ی یک وسیله‌ی تزریق اتوماتیک (Gun) با سرعت بالا انجام شود. در هر بار وارد کردن سوزن به پوست، یه قطره کوچک از مواد مزوتراپی وارد پوست خواهد‌شد.

ممکن است پزشک پوست و مو در حین مزوتراپی اصلا هیچ ناحیه‌ای از پوست شما را بی‌حس نکند. به همین دلیل احتمالا مزوتراپی برای شما با کمی درد همراه خواهد‌بود. پزشک در حین مزوتراپی یک تکه گاز استریل را در دستش نگه‌می‌دارد و به صورت مرتب، قطرات خون جمع‌شده روی پوست را پاک می‌کند.

انتظار نداشته‌باشید که در طی یکی دو جلسه کارتان تمام شود. جلسات مزوتراپی ممکن است بین ۳ تا ۱۵ جلسه به درازا بکشند تا بتوانند نتیجه‌ی دلخواه شما و پزشک را حاصل کنند. در اوایل کار ممکن است فاصله‌ی بین جلسه‌ها ۷ تا ۱۰ روز باشد. چنانچه پوست شما واکنش مثبتی به درمان مزوتراپی نشان‌داد، دکتر می‌تواند جلسه‌های مزوتراپی را هر ۲ هفته یک‌بار یا هر ماه یک‌بار برایتان در نظر بگیرد.

مواد مزوتراپی مو چیست؟

برای ماده‌ای که در جریان مزوتراپی به درون پوست تزریق می‌شود، فرمول ثابت و مشخصی وجود ندارد. دکترها با توجه به شرایط بیمار و تجربه‌ی شخصی‌شان ترکیبی از موارد زیر را برای تزریق به پوست بیمار انتخاب می‌کنند: 🔸 داروهایی مثل وازودیلاتورها (برای گشادکردن رگ‌ها) و آنتی‌بیوتیک‌ها 🔸 هورمون‌هایی مثل کلسی‌تونین (Calcitonin) و تیروکسین (Thyroxin)

🔸 آنزیم‌هایی مثل کلاژن (Collagenase) و هیالورونیداز (Hyaluronidase) برای جوانسازی پوست 🔸 آنتی‌بیوتیک‌ها برای برطرف‌کردن التهابات پوستی

🔸 موارد روشن‌کننده و درخشان‌کننده‌ی پوست برای برطرف‌کردن تاثیر رنگ‌دانه‌های پوستی 🔸 رتینول، آسکوربیک اسید، گلوتاتیون و آنتی‌اکسیدان‌ها برای بازسازی کلاژن و کم‌کردن رنگ‌دانه‌ها

🔸 عصاره‌های گیاهی 🔸 ویتامین‌ها و مواد معدنی

🔸 از آنجایی که معمولا دکترها از ترکیب چند مورد از این مواد برای تزریق در مزوتراپی استفاده می‌کنند، به ماده‌ی تزریقی در مزوتراپی «کوکتل مزوتراپی» هم گفته‌می‌شود. کوکتل‌های متنوعی 🔸 برای مزوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.