بهزی
آرین پارس موتور
آرین پارس موتور، نمایندگی و خدمات پس از فروش لاماری در تهران

آرین پارس موتور، نمایندگی و خدمات پس از فروش لاماری در تهران

بررسی لاماری ایما آرین پارس موتور

زمان مطالعه 1 دقیقه

بررسی لاماری ایما آرین پارس موتور

آرین موتور برندی است که از یک طرف به دلیل عرضه خودروهای خوشنام DS و میتسوبیشی به نیکی از آن یاد می‌شود و از طرف دیگر به علت عدم توانایی در ارائه طولانی‌مدت محصولات (البته با عذر موجه تحریم‌) کمتر از عرضه‌کنندگان ماشین‌های چینی‌ شهرت یافته است. در نهایت این کمپانی هم مثل تمامی رقبا متوجه شد که در شرایط خاص فعلی کشور چاره‌ای جزء همکاری با رفیق آسیای شرقی وجود ندارد و بالاخره دست دوستی را به سمت چینی‌ها دراز نمود که ماحصل آن ثبت برند آرین پارس موتور بود.

آن‌ها پس از عرضه موفقیت‌آمیز محصولات تجاری JAC تصمیم گرفتند به بازار خودروهای سواری هم بازگردند و برای شروع کار، کراس‌اور خوش‌قیافه و قدرتمندی از سرزمین اژدها برگزیدند تا به نوعی دست پر به میدان آمده و عقب‌ماندگی سال‌های اخیر را جبران نمایند. خودرو مورد بحث در حقیقت دانگ فنگ T5 EVO است، که شناسنامه ایرانی‌ خود را با نام ایما - EAMA - و تحت برند لاماری دریافت نموده.

بررسی طراحی ظاهری لاماری ایما

قبول دارم که اکثر خودروسازان چینی ارزش خاصی برای اصالت قائل نیستند و صرفاً از مد روز پیروی می‌کنند، ولی نمی‌شود از این بابت به آنها خورده گرفت. در حقیقت کمپانی‌های جدید، شانس چندانی برای جلب نظر مشتریان متعصب ندارند و در رقابت نابرابر بر سر قدمت و اصالت، از پیش بازنده خواهند بود. حال بماند که اکثریت نسل امروزی برای اینجور چیزها تره هم خورد نمی‌کند و برعکس عاشق مدگرایی است! این قضیه تا جایی شدت یافته است، که حتی خودروسازان قدیمی هم بعضاً وادار به سنت‌شکنی شده‌اند. خوب پس چه کار بهتر از اینکه سلیقه بازار را دریابیم، طراحان مطرح اروپایی را استخدام کنیم و خودرویی باب میل اکثریت، آن هم با قیمتی کمتر از رقبای معروف ارائه نمائیم؟ کاری که خودروسازان چینی استادش هستند و لاماری ایما نیز دقیقاً با همین منطق خلق شده. خودرویی که شاید هیچ کدام از صفات ظاهری پدر یا برادرانش را نداشته باشد اما به شدت مدرن و امروزی از کار درآمده و حتی اِلمان‌هایی از آینده به طرفدارانش پیشکش می‌نماید.

طراحی دماغه لاماری ایما بر مبنای سبک ترند روز طراحی شده است و با این دی‌لایت‌های باریک، جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های اصلی که همچون دو دندان نیش ترسناک از دو سمت دهانش بیرون زده‌اند، خیلی وحشی و درنده‌خو به چشم می‌آید. خطوط کلی بدنه نیز سیال و شناور ترسیم شده‌اند و اوج هنر طراحان این بوده که قوس کاپوت، شیب انتهای سقف و خطوط مواج بدنه، از هماهنگی بسیار خوبی با یکدیگر برخوردارند.

بررسی کابین لاماری ایما

با گشودن در ماشین با فضایی مدرن و امروزی مواجه شدیم که شاید در برخی جزئیات به پای برندهای کره‌ای و ژاپنی نرسد، اما در مجموع فاصله عجیبی هم با آنها (البته در رده قیمتی مشابه) ندارد. در نگاه اول به دلیل یکپارچگی نمایشگرهای جلو (مرکزی و کلاستر) و همچنین استفاده از دریچه‌های تهویه دایره‌ای شکل، به یاد محصولات مرسدس بنز افتادیم. البته قصد ندارم با بیان این مطلب دانگ‌ فنگ را به کپی‌کاری متهم کنم، چون شخصاً معتقدم تاکنون آنقدر ماشین در دنیا تولید شده که ناخودآگاه 90 درصد چیزهایی که به ذهن انسان می‌رسد در نهایت تکراری از کار در خواهند آمد! از این رو پیدا کردن شباهت میان خودروها کاملاً طبیعی است.

بررسی امکانات لاماری ایما

لاماری ایما از یک طرف آپشن‌هایی مثل دوربین ثبت وقایع رانندگی و سقف پانوراما بازشو دارد، که واقعاً امکانات ارزنده‌ای هستند و از طرف دیگر با کسری مواردی از قبیل دنده تیپ ترونیک (که حتی روی 206 تیپ 6 هم کار شده) یا دوربین 360 درجه (که بصورت استاندارد روی ام وی ام X22 PRO اقتصادی قرار گرفته) حسابی توی ذوقمان می‌زند. تازه کمبودهای لاماری ایما به همین موارد ختم نمی‌شوند بلکه اینجا از گزینه‌های دیگر رایج در این رده نظیر: سنسور پارک جلو، درب صندوق برقی، تهویه دوکاناله، تنظیمات برقی صندلی شاگرد، گرمکن صندلی‌ها، آینه وسط الکتروکرومیک و رادارهای مختلف هم خبری نیست. البته قرار شده در آینده نسخه فول ایما با امکانات تکمیلی عرضه شود، اما اگر قیمتش در بازار آزاد خیلی گران‌تر از مدل پیش رو شود، به همان نسبت رقبایش هم قلدرتر خواهند شد و باز این مشکل کمبود امکانات به چشم خواهد آمد.

بررسی لاماری ایما آرین پارس موتور

با تمامی این صحبت‌ها اینجا گزینه‌های خوبی هم داریم که می‌توانیم به آن‌ها دلمان را خوش کنیم؛ مثلاً آپشن‌هایی نظیر: فرمان برقی چند حالته EPS، ترمز پارک برقی EPB، سیستم Auto Hold، صندلی راننده مجهز به تنظیمات برقی، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، نمایشگر 10.25 اینچی لمسی مرکزی، فرمان D شکل با کلیدهای کنترل مولتی مدیا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب با خطوط پویا، قابلیت انتخاب حالت‌های رانندگی ECO و Sport، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ خوش‌آمدگویی، کروزکنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک (تک کاناله) با پنل لمسی و فیلتر تصفیه، دریچه مجزای تهویه برای سرنشینان عقب و کول باکس روی لاماری ایما نصب شده‌اند، که بخش اعظم نیازهایتان را پاسخ خواهند داد.

بررسی مشخصات فنی لاماری ایما

کاپوت لاماری ایما یک پیشرانه 1.5 لیتری با کد 4A95TD قرار گرفته است، که به لطف طراحی میتسوبیشی، فن‌آوری تزریق مستقیم سوخت (GDI) و یاری پرخوران توربو می‌تواند چیزی در حدود 195 اسب‌بخار قدرت را در دور موتور 5600 روانه چرخ‌های جلوئی کند. تازه در خصوص گشتاور اوضاع هیجان‌انگیزتر هم می‌شود و تورک بسیار عالی 285 نیوتن‌متری که در بازه 1500 الی 4000 RPM در نقطه اوج قرار دارد، نشان می‌دهد که با یکی از قوی‌ترین کراس‌اورهای صفرکیلومتر حال حاضر کشورمان طرف هستیم.

گیربکس لاماری ایما از نوع 7 سرعته تر (WDCT) است، که قطعاً لذت رانندگی بیشتری نسبت به رقبای CVT دارد و همزمان دردسرهای انواع کلاچ دوبل خشک را نیز به ما تحمیل نخواهد کرد. چنین مشخصاتی برای وزن 1550 کیلوگرمی ایما از کافی هم کافی‌تر است. البته تا زمانی که پشت فرمان قرار نگیرم و شخصاً ماشین را تست نکنم نمی‌توانم به شکل قطعی در موردش نظر دهم چون خیلی وقت‌ها اطلاعات روی کاغذ با شرایط کف خیابان فرق می‌کند؛ پس بهتر است صحبت بیشتر در این خصوص را به بخش تجربه رانندگی موکول نماییم.