بهزی

جست‌وجو

نکات نگهداری و مراقبت از لوازم خانگی

زمان مطالعه 1 دقیقه

نکات نگهداری و مراقبت از لوازم خانگی

🔸🔹از زیاد پر کردن ماشین لباسشویی بپرهیزید🔸🔹

شاید اینطور فکر کنید که با زیاد ریختن لباس در ماشین لباسشویی در انرژی و زمان صرفه جویی می کنید. ولی زیاد پر کردن ماشین لباسشویی از لباس های کثیف باعث می شود که به موتور، تسمه و سایر قطعات چرخشی ماشین لباسشویی فشار بیاید. برخی از این تعمیرات بسیار گران تمام می شود که شاید ترجیح بدهید یک ماشین لباسشویی جدید بخرید.

🔸🔹تنظیم مجدد دمای فر🔸🔹

اگر به نظر می آید دمای فرتان خاموش است یا اگر فر جدیدتان مثل فر قبلی خوب گرم نمی کند،شما می توانید تنظیمات دمایی را مجددا انجام دهید. از دستورالعمل های بیان شده در کتابچه راهنما یا سایت های اینترنتی با توجه به مدل فرتان کمک بگیرید. یک دماسنج فر با کیفیت تهیه کنید و آن را در قفسه میانی فر بگذارید تا فر دمایش ثابت شود. بعد طبق دستورالعمل های مدل فر خود جلو بروید.

🔸🔹ماشین لباسشویی را بی صدا نگه دارید🔸🔹

ماشین لباسشویی و خشک کن ها ویبره دارند که آن را به زمین منتقل می کنند . راه حل خلاصی از صدای ویبره ماشین لباسشویی این است که زیر پایه های آن پدهای پلاستیکی ضد ویبره بگذارید.

🔸🔹ماشین ظرفشویی را تمیز نگه دارید🔸🔹

اگر ماشین ظرفشوییتان ظرف هایتان را تمیز نمی کند ، مقصر اصلی می تواند فیلتر ماشین ظرفشویی باشد. اگر مسدود شده باشد ، آب نمی تواند از بازوهای اسپری کننده در سبد بالایی برای تمیز کردن ظروف به خوبی اسپری بشود . برای اینکه ماشین ظرفشویی تمیز شود دو دقیقه طول می کشد . به راحتی سبد پایینی را در بیاورید و در پوش فیلتر را از داخل ماشین ظرفشویی بر دارید. بعد از یک جارو برقی برای تمیز کردنش استفاده کنید .

🔸🔹درب ماشین ظرفشویی را به شدت بهم نزنید🔸🔹

اگر در ماشین ظرفشویی را مدام رها کنید تا به هم بخورد بعد ها سوئیچ درب ماشین ظرفشویی می شکند. برای اجتناب از هزینه تعمیرات سوئیچ درب ماشین ظرفشویی ، آن را به آرامی ببندید.

🔸🔹کولر های پنجره ای را در پاییز تمیز کنید🔸🔹

کولرهای پنجره ای علاوه بر اینکه کثیفی داخلشان می شود می تواند مواردی داخلش برود که سلامتی شما را تهدید کند،مثل کپک یا ورود موش به آن ها . پس قبل از مصرف حتما جارو برقی بزنید، مخصوصا پره ها و سطوح خارجی را( تا عملکرد آن هم بهتر بشود).

🔸🔹تمیز کردن کثیفی از روی اجاق گاز🔸🔹

اگر شعله گاز شما روشن نمی شود ، ممکن است مواد غذایی ریخته باشد . از یک مسواک برای برداشتن موادغذایی اطراف فندک گاز استفاده نمایید.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.